|
|
|
EvelienM
Net uit het ei
|
| Nieuwe halsband! |
|
|
Hoi allemaal,
Ik weet niet of het erg druk is op dit forum, maar ik heb me toch maar even geregistreerd.
Ik krijg over 2 weken een halsbandje, een groene, we noemen 'r/'m Zazu. Hij/zij zit nu in de handopfok bij een collega van me die op een kleine schaal papegaaien en halsbandjes kweekt. Paps is geel, mams is blauw, beide rustige ouders. Zazu houdt al lekker van kroelen en kan zelfs al op de rug liggen en raakt dan niet in paniek, dus tam wordt hij/zij hopelijk wel. We gaan met Nutribird nog een paar weken verder met de handopfok en stappen langzaam over op "normaal" voer.
Ik heb echter geen ervaring met halsbanden, ik heb zelf wel een erg tamme Engelse grasparkiet van 9 jaar oud, maar daar blijft mijn kennis dan ook bij.
Heeft iemand tips voor mij wat betreft:
1) Soort kooi (liefst wat concrete voorbeelden)
2) Wat moet er allemaal niet ontbreken in de kooi (zitstokken, speeltjes, eten, mineralen/vitamines etc).
Ik hoop dat jullie me willen helpen, ik heb best wat fouten gemaakt met mijn parkiet, dus ik wil het deze keer gewoon heel erg graag helemaal goed doen!
Groetjes, Evelien! |
Maandag 2 Augustus 2010 3:36 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hoihoi,
Van harte welkom op het forum.
Op dit moment is het niet zo druk maar er zijn dan ook veel mensen op vakantie dus dat zal wel weer beter gaan worden. Ik zou, als ik jou was even kijken via volgende link http://www.fluffies.org/nl/pro.....rkiet.html
Daar kan je dan zien naar de andere halsbandjes en kan je altijd bij iemand in hun dagboek of zo een reactie plaatsen, wat hun ervaringen zijn, welke kooi, wat de goede voeding is, ...
Ik heb een grijsje en een Bonte Boer maar durf niet met zekerheid zeggen wat je het best aan je halsbandje geeft. Met verse groenten en fruit zit je altijd goed maar welke zaadvoeding ze krijgen weet ik niet. Pellets is ook altijd goed, bij elke gaai trouwens.