Paar vragen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Psittacula forum (Halsbandparkiet en Alexanderparkiet)

Auteur Onderwerp
Mikky
Eitje

Paar vragen  Reageer met quote  

Wij hebben hier onze "Mikky" waarvan we niet weten of het een hij of een zij is.
Hij is redelijk tam (bij mij toch ) Hij is nu 3,5mnd oud en we hebben hem sinds 3,5wk.
Nu zijn we erover aan het denken om er nog een tweede bij te zetten.
Volgende vragen komen dan boven drijven:
- Kunnen twee mannetjes en/of vrouwtjes bij elkaar? Een nestje zou later natuurlijk wel leuk zijn maar een vogel wegdoen als de sexe niet juist is, is hier geen optie
- Zullen beide vogels, als ze in één kooi zitten, tam blijven of worden ze minder mensengericht?
- Mikky roept nu nauwelijks of niet. (ook niet op de Rosella die in de living staat en wel roept ) Zal dat veranderen met een vogel erbij?
- Moeten we voor een vogel gaan van zijn/haar leeftijd of terug met een baby starten (vond ik persoonlijk erg prettig om doen)
-Zijn er bepaalde kleurslagen die we beter niet bij Albino kunnen zetten in geval van...?
- Kan je eventueel iets anders papegaai/parkietachtig bij een halsband zetten?

Zo, dat zijn de eerst opkomende vragen waar we mee zitten.
Iemand antwoorden of nog andere zaken waar we rekening mee moeten houden?
Alle informatie is welkom
Bericht Donderdag 2 Juli 2009 12:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoihoi,

Zekerheid heb je in de eerste plaats nooit dat er een klik is tussen de gaaitjes, daar moet je ff vanuit gaan. Stel dat er geen klik is, heb je het er dan voor over om nog een extra kooitje bij te zetten? Indien niet, dan zou ik er niet aan beginnen want het kan direct goed gaan, het kan na een tijdje goed gaan maar het kan ook zijn dat het nooit goed gaat, hier is geen zekerheid over. Dus, die vraag moet je je echt eerst ff stellen.
Stel dat het wel klikt, je wil graag een nestje in de toekomst, dan zou ik niet voor hetzelfde geslacht gaan maar wel voor dezelfde soort als je echt graag een nestje wil. Kleur, dan kan ik helaas niet op antwoorden. Misschien eerst zekerheid voor jezelf uitmaken of je echt voor een nestje wil gaan later of niet, dat maakt het beslissen over het geslacht al makkelijker en over de soort gaai je erbij wil (als het dan al klikt natuurlijk).
Jong of niet, moeilijk. Dat is niet makkelijk.
Beetje eigen keuze zou ik zeggen, een jonkie is vaak nog het meest tam te maken en jullie gaaitje is ook nog jong dus is de kans op elkaar accepteren misschien groter als ze beide jong zijn, maar ook hier geen zekerheid.
Zijn ze minder tam als ze met 2 zijn? Soms hebben ze wel de neiging om elkaar wat op te stoken en wat de "bengel" uit te hangen maar zolang je er genoeg mee traint en eventueel afzonderlijk in een vreemde kamer traint zouden ze in principe tam moeten blijven, maar dat is met elke gaai zo.

Hoop dat je hier al iets mee bent. Wink
Bericht Donderdag 2 Juli 2009 2:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:05 pm
  Berichten van afgelopen: