Partnergedrag
Peppie en Kokkie zijn nu 2 jaar. Langzaam wordt duidelijk dat we te maken hebben met een popje en een een man.
Het valt me de laatste tijd steeds meer op dat ze veel zitten te kroelen, en de laatste dagen zitten ze elkaar te voeren. Duidelijk partnergedrag naar elkaar toe.
Ik weet dat ze in principe nog niet geslachtsrijp zijn (met 3 jaar meen ik) maar als toekomstige pubermoeder wil ik welboorbereid zijn
Ze slapen op een zitstok en willen niet in een slaaptentje. Ook een nestkastje zit niet in hun kooi.
Bestaat er een kans dat ze dan wel gaan paren ?? Of doen ze dta alleen als er een nestkastje is?
Wij zitten niet te wachten op baby's van onze 2 blauwe hooligans dus als we het kunnen voorkomen graag.
Maandag 16 Maart 2009 12:41 pm
alexandraatje Kamikaze piloot
de kans dat ze toch paren is er wel. maar zonder nest zal er waarschijnlijk toch niks uit komen.
je kan de eitjes ook altijd weghalen of vervangen voor nep eitjes
Maandag 16 Maart 2009 2:27 pm
Sue Moderator
De kans dat ze paren en dat het popje (wie van de twee?) eitjes legt is zeer wel aanwezig. Het is gemakkelijk om de eitjes te vervangen voor nepeitjes zodat je geen kleintjes krijgt.
Maandag 16 Maart 2009 5:46 pm
Jolanda Vlieger
quote:Originally posted by Sue
De kans dat ze paren en dat het popje (wie van de twee?) eitjes legt is zeer wel aanwezig. Het is gemakkelijk om de eitjes te vervangen voor nepeitjes zodat je geen kleintjes krijgt.
Peppie is het popje. Kokkie krijgt een duidelijke zwarte ring om zijn nek
Maandag 16 Maart 2009 6:05 pm
Sue Moderator
De namen passen wel. Kokkie vind ik wat mannelijker. Peppie wat vrouwelijker. Leuk gedaan!
Dinsdag 17 Maart 2009 6:54 am
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:05 pm