Graag even jullie tips omdat ik niet weet wat ik moet doen
Ik ben sinds afgelopen weekend trotse bezitter van 2 baby halsbandparkieten die ik zelf nog pap moet voeren 3x per dag. 1 eet echt heel goed en slurpt een heel flesje leeg achter elkaar, echter de andere wil maar niet eten en wordt met de dag zwakker...... Ik ben elke keer met heel veel moeite ervoor aan het zorgen dat hij iets binnenkrijgt maar hij weigerd gewoon te eten. Hij blijft qua groei ook achter op de andere.
Ik heb van de dierenarts vitamine gekregen maar die hebben niets uitgehaald. Ik heb ook nog contact opgenomen met een speciaalzaak van papegaaien en die zei dat ik hem gewoon honger moest laten lijden en dat hij dan uit zich eigen wel ging eten..... Dit ga ik natuurlijk niet doen want hij wil eigenlijk vanaf de tweede dag al niet meer eten en zie hem met de dag zwakker worden.... Ik ben zelf elke dag bang dat hij dood gaat.
Wie heeft er een goede tip voor mij zodat ik hem weer aan het eten krijg?
Groeten Joyce
Donderdag 15 Mei 2008 11:51 pm
Sue Moderator
Re: probleem met voeren
Hoi Joyce, welkom hier. Hoe heten je halsbanden?
Ik heb Deurne even opgezocht, en volgens mij ligt dat bij Eindhoven, klopt dat? Indien mogelijk, bel zsm Hedwig van der Horst: H.H.A. v. dr. Horst Veldhoven 040 205 30 97. Zij is een vogelarts. (Gewone dierenartsen weten niet genoeg over vogels.. )
Houd ons aub op de hoogte en heel veel sterkte..
PS Waar heb je je halsbanden gekocht?
Vrijdag 16 Mei 2008 6:46 am
alexandraatje Kamikaze piloot
misschien heeft je kleintje een ontsteking in de krop of zo en kan hij gewoon niet eten arm ding. ga meteen naar de VA want dit is heel ernstig en hij kan er aan dood gaan als je niet snel wat onderneemt. kleintjes zijn heel gevoelig. dus snel wat ondernemen zoals Sue al aangeeft.
Bedankt voor jullie snelle reacties!!! Vannacht is er denk ik een klein wonder gebeurt
Elke keer als ik ze hoorde "roepen" ben ik naar beneden gegaan om te kijken of ze wilde eten en ja hoor elke keer heeft ze een beetje ge-eten uit haar eigen!
Vanmorgen was ze helemaal fit en wilde weer een beetje uit haar eigen eten. Nog lang niet genoeg natuurlijk want de krop is amper gevuld maar het is toch een begin. Heb ze nu allebei meegenomen naar mijn werk zodat ik elke keer als ze roept haar een beetje eten kan geven totdat ze weer helemaal aangesterkt is. Bedankt voor het telefoonnummer van de DA. Ik ga zeker nog contact met haar opnemen. Wel toevallig ben afgelopen zondag nog in het papegaaienpark geweest.
Mijn vogels heten trouwens Chaka & Zulu. Ik heb ze via een advertentie gekocht bij een hobbyfokker in Liessel.
Ik zal binnenkort ens foto's gaan plaatsen van Chaka & Zulu.
Bedankt en ik hou jullie op de hoogte!
Groetjes Joyce
Vrijdag 16 Mei 2008 8:30 am
alexandraatje Kamikaze piloot
dat is goed nieuws. hou het goed in de gaten en probeer haar krop zoveel mogelijk te vullen. al is het maar in kleine beetjes maar dat hoort goed aan. neem toch voor de zekerheid even contact op met de v.a. dat kan nooit kwaad. ik zal duimen dat het vanaf nu de goede kant op gaat.
Vrijdag 16 Mei 2008 8:34 am
Sue Moderator
Hoihoihoi! Wat fijn om te horen dat er wat eten in is gegaan en dat ze op is geknapt. Probeer haar gewicht in de gaten te houden met een nauwkeurige weegschaal. Ze vallen vaak 10 procent af als ze zelfstandig worden maar ze zou niet heel snel af moeten vallen.
Mag je ze meenemen naar je werk? Wat leuk zeg! Dat is echt ideaal.
Heb je nog naar Hedwig gebeld? Of doe je dat nog? Ik weet zo snel even geen andere arts in de buurt voor het weekend.
Wat vond je van het papegaaienpark? (Zij heeft daar haar praktijk)
Ben erg benieuwd naar foto's van Chaka en Zulu. (Die serie vond ik als kind eng --> Die medicijnman met dat bloed.. )
Nou het gaat harstikke goed met het eten. Ze beginnen zelfs al te vechten met elkaar als ik eraan kom met het eten Dus ze krijgen voortaan ieder apart hun eten.
Ze zijn allebei flink aan het groeien en zitten al bijna volledig in de veren terwijl ze 1 week geleden nog zo goed als kaal waren..
Ik vond het papegaaienpark erg leuk om te zien! Ze waren wel veel bezig om het park op te knappen dus ga volgend jaar maar weer eens een keer een kijkje nemen!
Bedankt voor al jullie reacties!
Ik heb weer een ander vraagje maar ik post wel een nieuwe vraag.