rose borstparkiet

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Psittacula forum (Halsbandparkiet en Alexanderparkiet)

Auteur Onderwerp
dolfke
Net uit het ei

rose borstparkiet  Reageer met quote  

dag iedereen, ik heb sinds gisteren een nieuw vogeltje een rose borstparkiet.
kan iemand mij hier meer informatie over geven aub ...
mvg
Bericht Donderdag 25 November 2010 5:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb geen idee wat een borstparkiet is. Als ik er op google krijg ik ook geen resultaten Confused
Weet je zeker dat dat de goede naam is?
Bericht Donderdag 25 November 2010 9:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
dolfke
Net uit het ei

Reageer met quote  

[quote="esjo"]Ik heb geen idee wat een borstparkiet is. Als ik er op google krijg ik ook geen resultaten Confused
Weet je zeker dat dat de goede naam is?[/quote
het is een psittacula soort ik weet niet juist welke dat is het probleem.
http://www.parkietenhobby.be/r.....arkiet.htm wij vermoeden dat het zoeen is maar de onze is nog helemaal groen met wat grijs en zwart aan het kopke maar ze is nog heel jong dus .... de verkoper vertelde dat ze nog moet verkleuren enzo...
Bericht Vrijdag 26 November 2010 11:18 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh, een edelparkiet Very Happy Die worden dus ook borstparkiet genoemd. Weer wat geleerd. Die heb ik wel eens meer gezien. Ze zijn erg mooi.

Wanneer je op Edelparkiet googled, dan kom je wel veel info tegen waar je vast wat mee kunt Ja
Bericht Vrijdag 26 November 2010 1:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

dit is een John Derby parkiet en die heb ik ook. geweldige vogel maar kan heel veel geluid produceren. hier in Tsjechie worden ze ook wel chinese Alexanders genoemd.
het zijn lieve intelligente vogels, kunnen heel grappig zijn. zijn redelijk tam te krijgen maar daar moet je je niet op vast pinnen. die van ons oakt dingen uit je handen aan, wil ook wel met je haar spelen, maar zelf mogen we niet aan haar komen.
eten het voer van papegaaien, dus geen parkietenvoer.
verder gek op vers fruit en groenten en knagen heel graag, dus stokken en hout genoeg geven zodat hun knaaglust aan trek kan komen.heel veel plezier met je vogie
Bericht Vrijdag 26 November 2010 1:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
dolfke
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Oh, een edelparkiet Very Happy Die worden dus ook borstparkiet genoemd. Weer wat geleerd. Die heb ik wel eens meer gezien. Ze zijn erg mooi.

Wanneer je op Edelparkiet googled, dan kom je wel veel info tegen waar je vast wat mee kunt Ja

okeej heel erg bedankt allesinds . het was de eerste keer dat ik er zoeentje zag en was onmiddelijk verkocht . vooral omdat de verkoper zij dat ze met de hand zaren opgevoed maar wel terug verwildert waren omdat de vogeld die niet gereserveerd waren in een voliere werden gedaan om te verdelen aan winkels. ik heb de vogel sinds woensdag avond en ze zit al van haar eerste minuut thuiskomst los in huis op een vogel standaard. soms fladert ze eens weg en roept ons dan om haar te helpen terug naar de standaard te gaan. haar vleugels zijn namelijk geknipt door de handelaar aan 1 kant is dat gebeurd . is dat goed genoeg of moeten we beide vleugels knippn ze kan nu nog zweven meer ze is wel heel erg braaf en fladdert niet weg van ons... dus de vraag is nu moeten we het zo laten of de tzeede vleugel ook knippen ...
mvg
Bericht Vrijdag 26 November 2010 3:03 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

knip de tweede vleugel ook even bij, dit vanwege het evenwicht. wieken hoort aan beide kanten te gebeuren.
Bericht Vrijdag 26 November 2010 3:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
dolfke
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by alexandraatje
knip de tweede vleugel ook even bij, dit vanwege het evenwicht. wieken hoort aan beide kanten te gebeuren.

oke zullen we doen heel erg bedankt Very Happy nu kan ik weer een heel stuk verder om van chica een goedgemanierde vogel te maken. mvg
Bericht Vrijdag 26 November 2010 3:18 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Chica, hele leuke naam trouwens Veertje
Bericht Dinsdag 14 December 2010 5:47 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:52 pm
  Berichten van afgelopen: