|
|
|
yvette
Kuikentje
| Rui ?? |
|
|
Na een poosje niet actief geweest te zijn op het forum door weer dezelfde omstandigheden met mijn moeder, er zijn weer nieuwe uitzaaiingen gevonden dus weer aan de chemo en bende.
Ben nu ziek en heb dus even de tijd om op het forum te komen en heb meteen een vraag..
Mulan is nu 5 maandjes en ziet er niet uit kan het zijn dat ie in de rui is ?
Vooral zijn kopje en is een warboel en niet te beginnen over de rest van zijn veren en sinds 1 maand is ie erg bijterig, hij wil niks en pikt al helemaal niks...
groetjes Yvette |
Vrijdag 29 Augustus 2008 10:17 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Rui ?? |
|
|
Hoi Yvette.. Wat erg dat er weer nieuwe uitzaaiingen zijn gevonden bij je moeder. Heel veel sterkte voor jullie..
Wat bedoel je met warboel? Heb je evt een foto? Ik snap niet precies wat je bedoelt. Heb je het idee dat de veren hem irriteren? Omdat hij ook bijterig is?
Beterschap voor jou!! |
Vrijdag 29 Augustus 2008 10:22 am |
|
|
Linde
Vlieger
Volgens mij zou het wel goed kunnen dat ie nou zo'n beetje in zijn eerste grote rui komt! En daarvoor zagen mijn aga'tjes er in ieder geval altijd behoorlijk rommelig uit!
En wat betreft dat bijten.. ik had gelezen dat halsbandparkieten in hun pubertijd vaak een vrij heftige bijt-periode ondergaan. Dan bijten ze inderdaad veel, en pikken ze weinig. Je moet dan proberen zo consequent mogelijk tegen hem te gaan, en maar duidelijk blijven maken (hoe hardnekkig hij ook is) dat het bijten geen zin heeft. Met em trainen wil ook nog wel es helpen (hoeft niet lang/veel of ingewikkeld, gewoon een keer per dag 5 min ofzo, 'op' en 'pootje' ofzo).
En echt heel veel sterkte gewenst met je moeder...
ik weet hoe het is..  |
Vrijdag 29 Augustus 2008 10:32 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hoi Yvette,
Wat naar dat het weer slechter gaat met je moeder, heel veel sterkte voor jullie allemaal hoor en beterschap.
Mulan zou inderdaad best wel eens in de rui kunnen gaan maar inderdaad misschien ff een foto plaatsen, kan misschien ook iets anders zijn. Vind je meer donsjes of veertjes als anders? |
Vrijdag 29 Augustus 2008 10:49 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
heel veel sterkte met je moeder. ik onderga hetzelfde nu. mijn moeder heeft dan geen uitzaaiingen maar wel leverkanker met veel complicaties. ik voel met je mee en hoop dat het goed komt.
mulan kan in de rui zijn. bij erge twijfel even de VA raadplegen. altijd beter dan te lang wachten. |
Vrijdag 29 Augustus 2008 12:20 pm |
|
|
|
|
yvette
Kuikentje
Dank jullie wel voor de lieve woordjes
Denk echt dat Mulan in de rui is, het is warrig en ik vind heel veel veertjes en pluisjes van hem...vanmiddag heb ik hem besproeid en daar genoot hij heerlijk van...
Vandaag heb ik hem vanuit zijn kooi laten opstappen, hij stapte meteen op maar zo gauw we voorbij zijn touw kwamen moest hij er even gemeen in bijten, maar deed mij niks buiten de koi heel even geknuffeld met hem dat ging ook wonderbaarlijk goed, eenmaal op zijn touw vloog hij naar 2 uurtjes naar me toe en heb ik hem in zijn kooi gezet, vandaag viel het bijten dus erg mee..en nu maar hopen dat het morgen net zo is
Morgen zal ik even een foto maken van Mulan... |
Vrijdag 29 Augustus 2008 10:52 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Yvette.. Merk je dat er patroon zit in het bijten van Mulan? Dus bijvoorbeeld vooral 's ochtends? Of wanneer je gestressed bent? Dit is namelijk hier wél het geval. Iago bijt niet vaak, maar wel als ik superstressy ben. Ik laat hem dan ook opstappen op een opstaptouw als ik heel erg gestressed ben. |
Zaterdag 30 Augustus 2008 9:15 am |
|
|
|
|
yvette
Kuikentje
Het is meer op de dag dat hij dat doet...s'avonds komt hija ltijd even knuffelen, misschien moet ik hem s'middags maar lekker zijn gang laten gaan, kijken wat hij dan doet, volgens mij komt het niet door mijn gestress, het is denk ik meer zijn pubertijd en natuurlijk nu in de rui (veertjes vliegen om mijn oren) we kijken het aan en misschien dat ik in zijn bijtgedrag wel een patroon zie, ik ga er in ieder geval opletten  |
Maandag 1 September 2008 9:03 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:52 pm
|
|
|
|
|
|