schreeuwen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Psittacula forum (Halsbandparkiet en Alexanderparkiet)

Auteur Onderwerp
Ziya
Fluffies bewoner

schreeuwen  Reageer met quote  

Het geschreeuw van Mavis blijft doorgaan, elke keer uit de kooi halen omdat die schreeuwt is ook niet goed, of hij schreeuwt omdat die eruit wil of hij schreeuwt omdat die ons ziet eten of hij ruikt het als de doek over de kooi is, hij kent z'n eigen halsbandparkiet geluid niet eens, hij doet het geschreeuw van bob, alle geluiden van bob doet die, ik wil dat die dat geschreeuw af gaat leren, maar hoe..
Bericht Woensdag 11 Februari 2009 5:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Jeetje Ziya, wat erg. Troosten
Het enige wat ik kan zeggen is negeren negeren negeren. Maar ik weet niet of dat in dit stadium nog toepasbaar is.
Raja schreeuwt bijna niet meer sinds Malu er is. Maar dat gaat voor jou niet op.... Of misschien toch wel.... Rolling Eyes

Hoe lang is het al gaande? En doet Mavis het bij alles wat jullie doen?
Bericht Woensdag 11 Februari 2009 6:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Rond een maand of 10/11 is het begonnen hij is nu 2 jaar,
Hij schreeuwt niet even, maar gewoon de hele dag door, bij mij of bij m'n pa schreeuwt die niet, alleen als die in de kooi zit of als er niemand bij hem is (geen aandacht krijgt)
Bericht Woensdag 11 Februari 2009 8:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Kent hij al zoekspeeltjes? Die zou je hem in de kooi kunnen geven zodat hij daar zelf kan spelen, net als houten speeltjes waar hij zich op kan uitleven.
En verder wat Esc-f-ny ook al zegt...negeren, negern en negeren. Zelfs niet kijken.
Het zal eerst dan nog erger worden voor aleer het beter wordt.

Je zou eventueel wel wanneer hij zo schreeuwt een geluid kunnen maken waardoor hij eventueel stopt. Bevoorbeeld (zonder hem aan te kijken hard in de handen klappen) Wanneer hij dan stil is kun je hem daarvoor belonen.
Bericht Woensdag 11 Februari 2009 8:59 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hij schreeuwt over alle geluid heen! zelfs Pico die zegt, Maybee stil!! Maybee hou op!! Laughing maar een speeltje ofzo waarmee die zich vermaakt daar had ik niet aan gedacht nee.. negeren doe ik wel, maar zelfs met doek over de kooi schreeuwt die nog
Bericht Woensdag 11 Februari 2009 9:04 pm
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

ppeie en kokkie hebben dara ook een periode gedaan. Bij hen heeft het geholpen ze speeltjes te geven waar ze echt iets mee moeten doien.. iets moeten uitvogelen zeg maar
Bericht Woensdag 11 Februari 2009 9:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Morgen het eerste wat ik doe, naar de dierenwinkel speeltjes kijken! Mr. Green
Bericht Woensdag 11 Februari 2009 9:32 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: schreeuwen  Reageer met quote  

Ziya, heb je het idee dat Mavis zich een beetje verveelt? Wil hij naar je toe? Of schreeuwt hij om jullie te roepen?
Bericht Donderdag 12 Februari 2009 6:54 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

zou het kunnen dat hij om een partner schreeuwt? onze max deed dat vroeger ook wel maar nu hij chiqui heeft (grijsje en max is grote alexander) is het opgehouden. ze houden elkaar bezig en zijn stapelgek op elkaar. kunnen hormonen zijn.
Bericht Donderdag 12 Februari 2009 8:04 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Jeetje Ziya, dat is dus al meer dan een jaar. Ik kan me voorstellen dat je er gek van wordt.
Ik zou wel stoppen met een doek over de kooi. Want zodra jij een doek over de kooi doet, geef je hem toch aandacht. En uiteraard is alle aandacht meegenomen, hoe weinig het ook is. Voor het schreeuwen, maakt het toch geen verschil.

Heb je de speeltjes al gekocht?
Misschien heeft alexandraatje gelijk, mist hij een partner.

Was Mavis de laatste die bij jullie in huis is gekomen? Als dat zo is, kan het natuurlijk ook zo zijn, dat hij zichzelf op één of andere manier moet bewijzen, omdat hij als het ware toch de 'nieuweling' is..... Rolling Eyes
Bericht Donderdag 12 Februari 2009 12:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Re: schreeuwen  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Ziya, heb je het idee dat Mavis zich een beetje verveelt? Wil hij naar je toe? Of schreeuwt hij om jullie te roepen?

Ik heb meer het idee dat die zich verveelt, en soms roepen, als we eten wil die ook mee eten
Bericht Donderdag 12 Februari 2009 5:08 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esc_f_ny
Jeetje Ziya, dat is dus al meer dan een jaar. Ik kan me voorstellen dat je er gek van wordt.
Ik zou wel stoppen met een doek over de kooi. Want zodra jij een doek over de kooi doet, geef je hem toch aandacht. En uiteraard is alle aandacht meegenomen, hoe weinig het ook is. Voor het schreeuwen, maakt het toch geen verschil.

Heb je de speeltjes al gekocht?
Misschien heeft alexandraatje gelijk, mist hij een partner.

Was Mavis de laatste die bij jullie in huis is gekomen? Als dat zo is, kan het natuurlijk ook zo zijn, dat hij zichzelf op één of andere manier moet bewijzen, omdat hij als het ware toch de 'nieuweling' is..... Rolling Eyes

Nee heb nog niet kunnen halen, morgen zeker! moet ook nog voer halen
Mavis is wel als laatste gekomen ja, als die bij je is is die heeel lief! gaat hele tijd kusjes vragen! als je kusje geeft blijft die doorgaan als je negeert dan stopt die na een tijdje maar als je hem weer aankijkt begint die weer Hartje
Het probleem is, hij wil steeds bij mensen zijn, als je even de kamer uitloopt begint die echt te roepen! of rent je achterna, hij weet me altijd te vinden in m'n kamer Mr. Green
Ik denk ook dat die een partner wil, bob mag hem niet en hij bob ook niet, pico mag hij wel maar andersom niet, hij vraagt ook echt veel aandacht bij pico, wat die bij mij doet doet die ook bij pico dat kusjes vragen en vleugels omlaag en het kleiner worden van de pupillen, maar pico huppelt gewoon bang weg
Bericht Donderdag 12 Februari 2009 5:17 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by alexandraatje
zou het kunnen dat hij om een partner schreeuwt? onze max deed dat vroeger ook wel maar nu hij chiqui heeft (grijsje en max is grote alexander) is het opgehouden. ze houden elkaar bezig en zijn stapelgek op elkaar. kunnen hormonen zijn.

Mavis is 2 jaar nu zou je denken dat die een partner wil?
Bericht Donderdag 12 Februari 2009 5:19 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wat jij beschrijft over kusjes gevenen de vleugels laag houden is een duidelijk teken. ik denk haast wel zeker dat hij een partner zoekt. je zou het kunnen overwegen. mocht je er een nemen, neem er dan een die ook rond zijn leeftijd is anders kan hij wel eens gefrustreerd raken.
Bericht Vrijdag 13 Februari 2009 8:04 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik denk dat dat gewoon halsbandparkiet eigen is, ik zie dat vaker bij halsbanden, de vorige Mavis deed dat ook, die deed het al toen die nog maar 5 maandjes was
Bericht Vrijdag 13 Februari 2009 4:09 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:52 pm
  Berichten van afgelopen: