Tikken met snavel

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Psittacula forum (Halsbandparkiet en Alexanderparkiet)

Auteur Onderwerp
Margriet
Eitje

Tikken met snavel  Reageer met quote  

ik heb een vraagje. ik heb 2 halsbandparkieten en 2 pruimkoppen bij elkaar in 1 grote voliere in de tuin. nou gaat de laatste tijd 1 van de halsbandjes (een man) steeds naar een pruimkop pop toe en dan gaat voor haar neua zitten en dan gaat ie haar aan te kijken en vervolgens gaat ie dan als een dolle met zijn snavel op zijn stok tikken en dan komt ie omhoog met zijn koppie, laat zijn vleugels afzakken en maakt allerlij schattige geluidjes.... is dat een of andere paringsdans? en zo ja.... is dat dan niet een beetje vreemd dat ie dat naar een pruimkopparkiet doet?? hij knabbelt ook af en toe een beetje op haar snavel maar hij voert haar niet ofzowant daar krijgt ie de kans niet toe. ze zitten wel heel vaak dicht bij elkaar. en ze gaan gezellig samen eten.

laat maar horen, ik ben benieuwd.

groeten margriet
Bericht Zondag 28 Augustus 2011 6:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk inderdaad dat het een soort partnergedrag is. Ja, soms moeilijk te beschrijven bij wie ze wel of niet gaan maar ik denk dat de natuur altijd een beetje onvoorspelbaar blijft. Tenslotte, er zijn ook gaaien die het bij mensen doen (ook niet echt een natuurlijk gedrag dus lijkt me niet onmogelijk)
Bericht Dinsdag 30 Augustus 2011 6:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:52 pm
  Berichten van afgelopen: