vandaag halsbandje opgehaald!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Psittacula forum (Halsbandparkiet en Alexanderparkiet)

Auteur Onderwerp
dorus
Eitje

vandaag halsbandje opgehaald!  Reageer met quote  

hebben vandaag na een half jaar goed nadenken een vogeltje gehaald.
eerst zaten we te denken aan een pyrrjura maar aangezien deze op ons pad kwam zijn we voor dit halsbandje gevallen. hij is een half jaar oud en is best tam. stapt op en af . (dit wel vooral alleen maar als die iets wil bijv uit de kooi op boven op de kooi.)

heb hem sinds vanmiddag dus het is nog wat onwenig,, hij maakte vrij goed duidelijk dat hij aandacht wilde dus liet ik hem opstappen. kroop daarna meteen mijn nek in en wou er niet meer uit.. happen naar mijn vinger toen ik hem probeerde te laten op stappen uit mijn nek.. was nog een hele toer om hem er af te halen.
we hebben nu maar besloten dat hij niet in de nek mag! Nee! Nee!

zit nu op zijn deurtje beetje half te slapen lijkt het wel.. had geen speeltje bij zijn oude baas Sad dus die heb ik nog niet .. heb hem een wc rol gegeven om te kijken of hij dat interresant vond.. moest ie niks van hebben. hij krijste zelfs .... hoor hem verder niet heel soms een piep...

wij vinden het zelf nog een beetje onwennig ,, zou die iets willen?? waarom piept ie.... ?? hij zit veel stil en durft nog niet van zijn kooi af..
hij zal nog wel even moeten wennen denk ik ..

we zijn heel benieuwd hoe het gaat lopen..
fotos volgen nog!

dorus
Bericht Zaterdag 25 Oktober 2008 5:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
dorus
Eitje

Reageer met quote  

is onder tussen van zijn kooi gekomen!! fladderde er opeens van af .. zit nu op de bank.. klom meteen op de rug leuning en probeerde mijn nek in te komen.. mag hem aleen nog steeds niet aaien!
Bericht Zaterdag 25 Oktober 2008 7:12 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gefeliciteerd met je halsbandje.

Heti s voor je halsbandje natuurlijk allemaal ook heel erg vreemd en moet beslist wennen.
Als hij bij zijn vorige baas geen speeltjes had, kan het best zijn dat ie die wc rol (hoe goed bedoelt ook) wat eng vond.
Ga er zelf lekker mee spelen, kapot scheuren zodat je halsbandje kan leren en zien wat spelen is.

Hoe heet ie?

Goed dat je hem niet in je nek laat. Wees meteen duidelijk in wat wel en niet mag. Maar laat hem bovenal eerst wennen. aan jullie, aan jullie huis, geuren etc.
Heel veel plezier en succes !!!!
Bericht Zaterdag 25 Oktober 2008 9:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gefeliciteerd met je halsbandje! Heeft hij ook een naam? Smile
Probeer niet te veel te reageren op paniekaanvallen als je een speeltje aanbiedt; Dit kan zijn angst versterken.
Ik zou er zelf mee gaan spelen, zoals Esjo al aanhaalde. Very Happy
Bericht Zondag 26 Oktober 2008 12:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
dorus
Eitje

Reageer met quote  

hij heet hajo,
is onder tussen al gewend aan de toiletrol.. knaagt er soms aan...
probeer maar gewoon helemaal niet te reageren op krijsen of bijten enzo ....
at net een appel op de bank .. had ie goed door.. Very Happy
Bericht Zondag 26 Oktober 2008 2:29 pm
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

gefeliciteerd met Hajo

Mijn halsbandjes zijn supertam maar zich laten aaien doen ze ook niet. ze zitten op mijn han en zijn nergens bang voor maar dat willen ze niet. Misschien is dat dus iets typisch voor halsbandjes???
Bericht Zondag 26 Oktober 2008 3:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
dorus
Eitje

Reageer met quote  

http://s136.photobucket.com/al.....CT8041.jpg

hier een foto!

en ook even een update!

hij is nu zon 2 weken hier , tot nu toe ging het heel goed .. hij was wat rustig maar liep veel rond in de kamer (fladderde zelf van zijn kooi). hij stapte ook makkelijk op en zat dan heerlijk een hele tijd op mijn knie mij te observeren. douchen vind ie ook heerlijk!

maar sinds 2 dagen is ie veranderd.. heeft mij een paar keer flink gebeten en stapt alleen nog maar op als ik hem iets lekkers voor hou. hij komt niet meer echt uit zich zelf van de kooi.. wel is hij veel meer bezig met zijn speeltjes en knaagd ie flink aan de houten kralen daarin. dat deed ie hier voor amper..

dat spelen en knagen is natuurlijk positief.

ik heb op anderen Engelstalige websites veel gelezen over een bluffing stage waar halsband parkieten doorheen gaan. kwa leeftijd zou dit moeten kloppen , maar het zou wel heel erg toevallig zijn dat hij hierin komt na net 2 weken dat ik hem heb.. zou dit te maken kunnen hebben met het fijt dat hij hier nu iets meer gewend is???

ik probeer het bijten te negeren (lukt aardig heb pas een keer zon harde beet gehad dat ik hem meteen op zijn kooi zette). maar ik vraag me af wat daarna te doen.. als ik bijv wil dat hij opstapt en hij laat merken dat hij dit niet ziet zitten en dat hij wil gaan bijten, moet ik hem dan met rust laten of doorzetten??
wat denken jullie ?

ben er nog steeds verliefd op hoor hij is pas 2 dagen zo .. wil er alleen zo snel mogelijk weer vanaf..
Bericht Dinsdag 11 November 2008 9:59 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat zit hij daar lief. Hartje Het is moeilijk te geloven dat zo'n schattig snoetje zo hard kan bijten. Sad
Is er iets gebeurd waardoor hij hard is gaan bijten? Schrok hij ergens van?

Het kan zijn dat jullie = de kennismakings periode hebben afgesloten. Probeer consequent te zijn. Is er iets waarmee je hem uit de kooi kan halen? een touw? Een handschoen? (misschien voel je zijn beten niet zo heel erg)
Bericht Woensdag 12 November 2008 8:28 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wel eens schatje hoor. Denk inderdaad ook dat je gaaitje zich nu thuis voelt helemaal en nu eens wil aftasten hoe ver hij kan gaan, doen ze allemaal wel hoor, nu is het van groot belang dat je consequent gaat zijn. Dan zal het bijten normaal snel minderen, verdwijnen. Wink
Bericht Woensdag 12 November 2008 10:23 am
dorus
Eitje

Reageer met quote  

als hij iets van mij wil stapt hij gewoon op.. bijv uit zijn kooi of als ik een stukje fruit vast heb Wink

ook als hij in de huiskamer los loopt stapt hij meteen op...

het probleem is meer dat zodra hij in de gaten heeft dat hij niks krijgt en op mijn hand moet blijven zitten hij net zolang gaat bijten tot ik hem op zijn kooi zet...

vorige week ging hij nog wel eens op onderzoek uit in de kamer dat doet hij nu ook niet meer.......

zit het liefst heel de dag op zijn kooi...

toen het bijten begon merkte ik dat zijn voerbakje leeg was Embarassed Embarassed Embarassed
dit kan niet meer zijn geweest dan 2 uur..

ook probeer ik hem over te schakkelen naar pellets .. hij eet het wel maar heeft liever gewoon parkieten voer...

moet ik me opdringen of met rust laten
.

nu loop ik regelmatig langs en aai zijn snavel (soms accepteerd hij dit zoms niet) of laat ik hem opstappen doormiddel van een stukje fruit voor houden en geef hem dit en zet hem terug..

zet altijd nog even door als hij laat merken dat ie wil bijten maar hou dit meestal niet lang vol ..

vind het trouwens NOG niet zo heel erg ... heb echt het gevoel met een persoonliijk heid te maken te hebben.. heb dat gevoel nog nooit eerder gehad met honden katten of knaagdieren...
Bericht Woensdag 12 November 2008 12:16 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Mooie halsbandparkiet!
Bericht Donderdag 13 November 2008 3:53 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm misschien kan je trainen: eerst voer laten zien en daarna opstappen (wat je nu doet) en dan langzaam opstappen en dan voer geven. Vervolgens kan je het moment van wat lekkers geven steeds verder uitstellen. Kan je zien dat hij wil gaan bijten?
Ik denk dat dit bijten aangeleerd is. Heb je een handschoen ofzo zodat bijten geen zin heeft?
Bericht Vrijdag 14 November 2008 9:48 am
dorus
Eitje

Reageer met quote  

heb het een tijdje aangekeken... hij heeft goede dagen en soms slechte beetje 50/50 .. ik heb het idee dat hij meestal met rust gelaten wil worden behalve als er iest interesants gebeurd of als ik iets interesants vast heb of iets te eten... soms wil hij ook zomaar opstappen maar ik ben er nog niet echt uit waarom en waneer dit is.. de rest van de tijd tolereerde hij meestal mijn hand bij hem in de buurt (mag hem niet echt aaien), maar soms hapt hij hier ook naar...

als hij op mijn hand zit en hij bijt laat hij volgens mij weten dat hij naar zijn kooi wilt??... zou ik dan een handschoen kunnen gebruiken om door te zetten .. ???

moet ik uberhoubt iets door zetten terwijl hij dit niet ziet zitten zoals aaien??
Bericht Dinsdag 18 November 2008 8:44 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:53 pm
  Berichten van afgelopen: