|
|
|
Coco-tje
Kuikentje
|
| Vogel erbij deel 2 ;) |
|
|
Dag allemaal,
Ik had al eens in een ander topic gezegd dat ik er graag een vogel bij wilde, als vriendje voor mijn halsbandparkiet. Ik heb er over nagedacht en heb het aan mij ouders gevraagd. Gister heb ik te horen gekregen dat het goed was, dus ik ben nu superr blij !!
Maaarrr, nu moet ik nog een goed maat je voor hem vinden. Het is de bedoeling dat ze uiteindelijk samen in 1 kooi komen te zitten. Hoe kan ik het het allerbeste aanpakken zodat ik de meeste kans hebben dat ze elkaar accepteren???
Heeft een baby/jonge vogel meer kans om geaccepteerd te worden, of juist een oudere vogel of maakt het geen verschil???
Groetjes Rianne |
Woensdag 15 Juli 2009 11:09 am |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Zelf zou ik persoonlijk voor een jonge vogel kiezen, die moet zijn karakter nog vormen en hier heb je volgens mij iets meer kans dat hij of zij zich gaat vormen naar je andere gaaitje maar denk eraan dat je nooit zekerheid hebt natuurlijk. Ook is het het meest verstandig om in het begin afzonderlijke kooien te hebben zodat ze altijd hun eigen plekje hebben om te rusten en zo kan je ze dan op een voor beide vreemde plaats (badkamer, slaapkamer) kennis laten maken, het best is op voor beide neutraal terrein.
Hopen natuurlijk dat er een klik is maar zekerheid heb je nooit. Mocht het niet klikken wil dat natuurlijk niet zeggen dat ze niets aan mekaar hebben. Die van mij kunnen ook niet samen maar kunnen elkaar ook niet missen en moeten elkaar zien, kunnen alleen niet samen spelen of samen zitten maar kunnen ook niet zonder elkaar, gekke gaaien zijn het. Maar goed, want ze blijven beide en ben ik blij dat ze elkaar ook niet kunnen missen op deze manier. Samen spelen en zo was natuurlijk beter geweest maar dat valt niet te dwingen, misschien komt dat nog, het is nooit te laat. |
Woensdag 15 Juli 2009 11:26 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
wat leuk dat je een vriendje er bij mag nemen.
zoals Sarah al zegt, je hebt geen garantie dat het klikt tussen beiden. het beste is dan ook ze de eerste tijd apart te houden zodat ze elkaar kunnen leren kennen. een speelboom kun je ook maken zodat dat als neutraal terrein voor ze wordt en ze daar kunnen zitten.
geweldig joh, ben harstikke blij voor je. weet je al op welk vogeltje je je keuze hebt laten vallen? |
Woensdag 15 Juli 2009 11:46 am |
|
|
|
|
Coco-tje
Kuikentje
|
Ik weet het nog niet zeker, maar op marktplaats is er in Rotterdam een hobby kweker van pyrrhura's. Ik vind dit zelf hele leuke vogels om te zien en ik vind het ook een geschikte grootte voor Coco. |
Woensdag 15 Juli 2009 12:07 pm |
|
|
Coco-tje
Kuikentje
|
Oh ja, en ik krijg een grootte kooi van iemand gratis!!!  |
Woensdag 15 Juli 2009 12:08 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
nou nou, het kan niet op. leuk voor je. het zijn idd hele leuke vogels. hou ons op de hoogte zodra je een leuk vriendje hebt gevonden. |
Woensdag 15 Juli 2009 12:41 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Kijk eens aan, al een kooi erbij - helemaal goed -
Pyrrhura's zijn inderdaad erg leuke vogels. Ze zijn behoorlijk pittig van karakter, onwijs speels en vaak ook best knuffelig. |
Woensdag 15 Juli 2009 10:42 pm |
|
|
Coco-tje
Kuikentje
|
Ik heb vandaag een kweker van pyrrhura's (en andere vogels) gebeld en hij zegt dat het beter is om een halsbandparkiet pop van ongeveer dezelfde leeftijd erbij te nemen. Dit omdat mijn vogel al 13 is en hij zegt dat het dan heel lastig is om ze aan elkaar te laten wennen. Ik vind dit wel jammer want een jongere vogel van een ander soort had ik wel leuk gevonden, maar ik wil doen wat het beste is voor Coco.
Ongeveer 5 jr geleden heeft hij wel bij een grijze roodstaart gezeten (samen in 1 kooi) Ze gingen niet echt met elkaar om, maar ze vochten ook niet met elkaar. |
Donderdag 16 Juli 2009 9:33 am |
|
|
Coco-tje
Kuikentje
|
Sneller dan verwacht heb ik gister avond een halsband pop van 2 jr opgehaald bij mij in de buurt.
Ik heb op internet gezocht naar halsbandparkieten en ik heb 4 dierenwinkels bezocht. Bij 1 winkel hadden ze een halsband zitten, maar die werd niet verkocht en bij de andere hadden ze geen halsbandparkieten.
Op marktplaats had een man nog 3 poppen te koop. Hij had een winkel in het centrum van de stad, maar hij woonde zelf bij mij in de buurt. We hebben dus afgesproken dat hij een vogel mee naar huis zou nemen en daar heb ik haar dus gisteravond opgehaald.
Het ging allemaal wel sneller dan verwacht, maar dit was de enige geschikte vogel die ik kon vinden en als het niet klikt met Coco mag ik haar nog ruilen voor een andere.
Ik ben heel erg blij, ze zitten nu samen in 1 kooi. Ze vechten (nog?) niet.
Jiwa (zo heb ik haar genoemd) is heel sociaal en wil graag bij Coco kijken, maar Coco vind het nog een beetje eng.  |
Vrijdag 17 Juli 2009 9:00 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
gefeliciteert zeg. wat leuk. lief dat ze zo goed met elkaar om kunnen gaan. als ze nog niet gevochten hebben zal dat waarschijnlijk ook niet gebeuren. het enge zal er snel van af zijn en wie weet wat er voor moois tussen die twee nog mag komen?
heel veel plezier er mee |
Vrijdag 17 Juli 2009 9:28 am |
|
|
Sarah
Moderator

Van harte gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Wat een mooie naam trouwens.
Laten we hopen dat ze het goed met elkaar gaan vinden, zou voor iedereen leuk zijn natuurlijk. Hou je ons op de hoogte? |
Vrijdag 17 Juli 2009 10:04 am |
|
|
Coco-tje
Kuikentje
|
Bij 'Mijn papegaaien' staat een foto van Jiwa. |
Vrijdag 17 Juli 2009 2:25 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Heb Jiwa gezien, wat een schatje zeg, voelt zich duidelijk al helemaal thuis
Ik zet ff een link voor de anderen, kunnen ze zo gaan kijken
http://www.fluffies.org/nl/pro.....p1102.html |
Vrijdag 17 Juli 2009 3:31 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Heb ze gezien, heb daar ook mijn reactie geplaatst. Het zijn beide schatjes vind ik  |
Vrijdag 17 Juli 2009 7:39 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:53 pm
|
|
|
|
|
|