vraagjes halsband

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Psittacula forum (Halsbandparkiet en Alexanderparkiet)

Auteur Onderwerp
stephen
Ervaren vlieger

vraagjes halsband  Reageer met quote  

wel tis gewoon voor de nieuwschierigheid hoor maar MOET je halsbanden in een buitenvlucht houden of kan je die ook in een binnevoliére huisvesten en zoja hoe groot moet deze dan minimaal zijn?
hoe oud worden ze eigenlijk en hoe komt het dat ze zo goedkoop zijn want ze zijn best groot en een groen exemplaar kost minder dan een aga'tje?
en kan een halsband samen leven met en aga'tje en kan een halsbandje praten?
zo dat zijn een heleboel vragen maar ik doe een spreekbeurt over exoten in belgië (in voliére en in het wild) en tis omdat ik miss wel geïntereseerd ben omdat ik denk dat er geen grijsje zal binnekomen Embarassed Embarassed Embarassed
Bericht Woensdag 10 Oktober 2007 9:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: vraagjes halsband  Reageer met quote  

Hoeveel halsbanden zou je willen huisvesten? Een buitenvoliere is wel lekker maar er zijn volgens mij ook genoeg halsbanden in kweekboxen. Sad
Volgens mij kunnen halsbanden wel praten maar ik weet niet of ze met aga's kunnen? Dat zou je aan Ziya kunnen vragen.
Ik denk dat de prijs afhangt van vraag en aanbod: Daalt de vraag (schaarste), dan ook de prijs.. --> Principe van marktwerking.
Bericht Woensdag 10 Oktober 2007 9:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ok ik zal het eens aan ziya vragen en ik zou er gewoon eentje huisvesten.
Bericht Woensdag 10 Oktober 2007 10:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ehmmm ik denk dat een kooi binnen ook wel goed is hoor. Zou hij af en toe lekker mee naar buiten gaan?
Heb je plannen? Cool
Bericht Woensdag 10 Oktober 2007 10:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Halsbanden kun je ook binnen houden,
Ze kunnen eigenlijk niet zo goed tegen de kou..
ze hebben vleespoten die kunnen makkelijk bevriezen in de kou,
je hebt goedkope halsbanden, en hele dure, groene is een wildkleur daarom zo goedkoop, Mavis wat ik eerst had, kostte 75,- Mavis die ik nu heb kostte 20,- ieder kweker heeft ook z'n eigen prijs,
bijv. een cobalt kleur halsband, kostte bij de kweker van Mavis 1000 euro
Halsbanden kunnen 50 jaar oud worden, ze kunnen ook goed leren praten
Bericht Donderdag 11 Oktober 2007 12:35 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ziya, praat Mavis een beetje? Of doet hij pogingen?
Bericht Donderdag 11 Oktober 2007 10:32 am
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

wel ik weet niet of er plannen zijn maar kan Cool Twisted Evil
Bericht Donderdag 11 Oktober 2007 3:31 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm volgens mij was dat een 'ja' Cool
Bericht Donderdag 11 Oktober 2007 8:18 pm
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

als het aan mij lag had jef al drie broertjes, het zal ervan afhangen wat mijn ouders zeggen want ze zeiden dat een grijsje toch te duur was en dat ik maar een brommer moest kopen (aprilia rs 50) en dan een halsbandje is niet duur dus miss ik zal ervoor duimen Laughing
Bericht Donderdag 11 Oktober 2007 8:31 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Ziya, praat Mavis een beetje? Of doet hij pogingen?

Hij doet pogingen, hij leert het van Pico Wink
Bericht Vrijdag 12 Oktober 2007 12:02 am
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by stephen
als het aan mij lag had jef al drie broertjes, het zal ervan afhangen wat mijn ouders zeggen want ze zeiden dat een grijsje toch te duur was en dat ik maar een brommer moest kopen (aprilia rs 50) en dan een halsbandje is niet duur dus miss ik zal ervoor duimen Laughing

Je weet niet hoe het hier is gegaan,
Toen ik de ouwe Mavis nog had, wilde ik er nog een grijsje bij,
maar paar dagen later vloog die weg.. Sad
maand later had ik een grijsje erbij, Pico dus!
Kennissen keken me aan, 400€ voor een vogel? Shocked
Ik had het er voor over natuurlijk, dacht niet eens aan het geld,
Pico is nou onbetaalbaar Wink (de andere vogels ook hoor)
steeds meer kennissen (vrienden van m'n ouders) schaffen een papegaai aan, nou ben ik aan het kijken voor een ara
Bericht Vrijdag 12 Oktober 2007 12:07 am
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Mijn scooter is al verkocht! Cool
aprilia sr 50, 800 euro voor gekregen,
Bericht Vrijdag 12 Oktober 2007 12:07 am
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ook een aprilia rs50 amai amai.
een aprilia gehad dromen van een dodge charger en een mustang EN van papegaaien houden, waar ken ik dat nog van Rolling Eyes Twisted Evil Laughing
maar ja ze moeten maar niet zo schattig zijn die gaaitjes en die brommer moet er maar niet zo goed uitzien, dan was da allemaal niet gebeurd Cool Laughing
Bericht Vrijdag 12 Oktober 2007 4:51 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by stephen

Hahaha! Misschien is een halsbandje dan inderdaad beter te doen.. En je moest toch een bepaald aantal berichtjes posten, of heb ik het nu helemaal mis? Embarassed
Bericht Vrijdag 12 Oktober 2007 8:12 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

bij ons komen de groene halsbandjes op het balkon...hele mooie beestjes!! Vooral die snavel vind ik zo mooi!!! Hartje
Bericht Vrijdag 12 Oktober 2007 9:22 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:53 pm
  Berichten van afgelopen: