hoi hoi,
ik heb nu Vinnie zoals jullie allemaal wel hebben gelezen onderhand..
en ik schat hem nu zown 9 wken ongeveer....
hij is nu 3 dagen bij me en hij maakt totaal Geen geluid...... geen piepje geen knarsen helemaal niks?? is dat normaal?
of kan ik rekenen dat zn stembanden het ineens gaan doen
ik kan me herinneren dat wippie (mn witte overleden halsband) al geluid maakte toen hij 3 weken was... zat hij te piepen en zeuren om voer om gek van te worden ....
nou ben ik benieuwd wanneer Vinnie zn eerste geluid gaat maken want ik hoop niet dat het zown krijser word.....
thanks...
Woensdag 11 Juni 2008 9:39 pm
Sue Moderator
Re: wanneer gaat een Halsband geluid maken??
Maakt hij ook geen geluid tijdens het voeren? Dit omdat hij nog maar 9 weken oud is. Bedelt hij 'in stilte'?
Woensdag 11 Juni 2008 9:53 pm
Jolanda Vlieger
Peppie en Kokkie maakten in het begin wel geluid , maar dan brommen omdat ze bang waren. het echte halsbanden geluid kwam pas later...maar bij welke leeftijd precies zou ik niet meer weten. Ik denk dat dat geleidelijk kwam naar mate zer groter werden .
neej hij maakt geen geluid...
niet tijdens voeren of wat dan ook
geen brom geen piep geen nikss.....
noujah ik zie het wel wanneer vinnie geluid gaat maken het viel me alleen op hihih het enige wat ik van hem hoor is dat als hij aant eten is dat de zaadjes op de grond vallen
Donderdag 12 Juni 2008 9:29 am
Sue Moderator
Wat apart zeg, vaak piepen ze om voer en piepen ze ook tijdens het voeren. Grappig dat Vinnie dat niet doet.
Heeft hij een check-up gehad bij de vogelarts voor je hem had gekregen ?
Of hij gaat schreeuwen valt niet te zeggen, dat hangt gewoon af van zijn karakter - en in een grote mate van de opvoeding die hij van zijn baasje krijgt