Zeuren of aanstellen alexander

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Psittacula forum (Halsbandparkiet en Alexanderparkiet)

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje, een ritje op Chip klinkt alsof je voor kamikazepiloot studeerde hahaha!
Vind het knap dat je al zo ver bent gekomen hoor! Petje af. Heb je geen foto's van Chip?
Bericht Vrijdag 7 September 2007 10:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Haha, ja echt joh.

Ja, ik heb wel foto's, zal ze in mijn dagboek zetten (althans, Raja's dagboek).

Maar ik was nog vergeten te vermelden dat hij dus ook periodes heeft. Een paar jaar geleden bijvoorbeeld had hij ineens een fase dat hij constant ging steigeren als je naast hem stond. Dan moest hij bijvoorbeeld achterwaarts en dan wilde hij niet en ging ie steigeren. Levensgevaarlijk. Met hard werken dat eruit gekregen. Heel soms probeert ie het nog.
Of een periode dat hij constant liep te happen. Zwaar irritant. Doet hij nu ook bijna niet meer.
Maar hij heeft dus periodes, dan doet hij een tijdje dit, dan dat. Maar de meeste fratsen kennen we wel. Alles komt elke keer weer ff terug.
Zelfvertrouwen en stabiliteit vanuit ons, is wat hij nodig heeft. En dat geldt voor elk dier, denk ik.
Bericht Vrijdag 7 September 2007 11:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ben benieuwd.. Het is volgens mij een paardje met gebruiksaanwijzing.. Maar je weet 'm telkens wél weer goed te trainen, dat vind ik knap hoor.
Bericht Zaterdag 8 September 2007 12:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Ben benieuwd.. Het is volgens mij een paardje met gebruiksaanwijzing.. Maar je weet 'm telkens wél weer goed te trainen, dat vind ik knap hoor.

Ik ben ook heel trots op m'n zusje en mijzelf. Want wij waren zelf ook onervaren. Alleen maar een paar jaartjes paardgereden.
Maar juist daardoor, we waren alledrie onervaren, is de band des te sterker geworden. We zijn samen gegroeid.
Bericht Zaterdag 8 September 2007 8:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Mooi is dat, dat jullie samen zijn gegroeid. Smile Ik vind het trouwens knap dat jullie zo hebben doorgezet hoor.
Veel mensen hadden wellicht al lang afgehaakt.
Bericht Zaterdag 8 September 2007 9:11 pm
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Mooi is dat, dat jullie samen zijn gegroeid. Smile Ik vind het trouwens knap dat jullie zo hebben doorgezet hoor.
Veel mensen hadden wellicht al lang afgehaakt.

Nou Sue, op dat punt hebben we regelmatig gestaan hoor. Poeh. Maar je bent toch gehecht aan zo'n beest, dus zet je toch maar weer door. Annemarie is een instructrice. Ik heb op een gegeven moment met mijn zusje overlegd dat zij Chippie maar een tijdje moest rijden, want het was echt gevaarlijk. Dat heeft zij ook gedaan (bijgereden), als het ware een beetje opgevoed. Dat heeft ons ook geholpen. Maar zij zei zelfs op een gegeven moment dat als het zo door bleef gaan, we hem maar weg moesten doen, want het zou te gevaarlijk worden. Maar toch doorgezet en mensen die hem toen niet kenden, kunnen ook bijna niet geloven wat een probleempaard het was.

Ik heb foto's in m''n dagboek gezet.
Bericht Zaterdag 8 September 2007 9:22 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

WOW! Wat een mooi paardje! En wat een gave foto van Chip die over de balken springt. Very Happy Spring jij ook met 'm?
Bericht Zaterdag 8 September 2007 10:18 pm
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
WOW! Wat een mooi paardje! En wat een gave foto van Chip die over de balken springt. Very Happy Spring jij ook met 'm?

Nee, ik niet. Ik vind springen sowieso erg moeilijk. En ik heb het wel eens met hem geprobeerd, toen hij het zelf ook nog niet kon. Nou, dat was echt niet leuk. Dan ben je samen onzeker, dus dan gaat het helemaal niet.
Aan de andere kant, hij kan het inmiddels aardig goed. Misschien ga ik het binnenkort eens doen.
Het punt is alleen dat hij natuurlijk altijd een dondersteen blijft, dus zal hij altijd z'n trucendoos opentrekken. Mijn zusje heeft het inmiddels aardig onder de knie met hem. Maar bij haar probeert hij er ook nog omheen te rennen.
Misschien eerst maar eens wat meer oefenen op een paard dat gewoon braaf springt. Rolling Eyes
Bericht Zondag 9 September 2007 10:49 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm ja kan me voorstellen dat het niet echt een ideale combi is als je samen onzeker bent. Dan versterken jullie elkaar.. Sad
Misschien is het nu het moment om het te proberen, als je er zelf ook achter staat. Anders laat je je zusje toch springen? Smile
Bericht Maandag 10 September 2007 3:12 pm
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ja, zij springt ook een keer in de week met hem.
Joh, ik zie wel. Ik sta er ook niet echt om te springen. Laughing Laughing
Bericht Maandag 10 September 2007 9:32 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Leuke woordkeuze! Laughing
Bericht Dinsdag 11 September 2007 9:28 am
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hee Sue, nu we toch in dit topic bezig zijn..... Raja maakt de laatste paar dagen dat geluid niet meer. Hij maakt nog wel van die gekke bewegingen. Maar tijdens het trainen en kanbbelen op z'n beloning doet hij het niet meer.
En als hij bedelt, schreeuwt hij gewoon. Haha.
Nou, is toch snel over gegaan. Ik besefte het vandaag ineens.
Maar de rest van het gedrag doet hij nog wel, alleen het geluid is 'wat' harder. Confused Geeft niet, dat vind ik juist zo leuk aan hem.
Bericht Dinsdag 11 September 2007 8:01 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey zie je nou.. Het geluid zal vanzelf minder worden.. Very Happy
Het is er dadelijk ineens niet meer denk ik.. Smile (En dan wil je het terug, geloof me! Laughing )
Bericht Dinsdag 11 September 2007 9:27 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:53 pm
  Berichten van afgelopen: