Zeuren of aanstellen alexander

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Psittacula forum (Halsbandparkiet en Alexanderparkiet)

Auteur Onderwerp
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Zeuren of aanstellen alexander  Reageer met quote  

Hello,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Raja heb ik inmiddels 8 weken en we zijn al een aardig eind opgeschoten. Maar natuurlijk zijn we er nog lang niet en ben ik nog steeds bezig met het handtam maken. De ene dag gaat ook beter dan de andere dag. In principe is hij al aardig handtam. Maar nu moet ik weer met de speelboom beginnen, dat hij dat daar ook is, want nu is dat weer zijn nieuwe territorium.

Maar nu mijn vraag. Als ik met hem aan het trainen ben, zit hij constant een zeurderig geluid te maken. Hoe leg je dat uit..... wel zachtjes, beetje zielig. Maar omdat het ook een beetje zeurderig klinkt, kan het heel irritant worden. Ik wil hem zo graag begrijpen. Mijn vriendin zei dat het misschien wel juist een blijdschap is. Maar hij doet het ook als ik met m'n hand op de kooi aan het trainen ben enzo en dat vindt hij niet echt leuk.
Wie oh wie kan mij helpen, want ik wil zo graag begrijpen wat hij bedoelt.
Bericht Zondag 26 Augustus 2007 1:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hij doet het btw ook heel vaak als ik hem roep. Of soms zelfs als ik alleen al naar hem kijk (want dat zien ze gelijk he als je naar ze kijkt Smile )
Bericht Zondag 26 Augustus 2007 1:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
SLC
Fladderaar

Reageer met quote  

Volgens mij weet ik wat jij bedoeld.
Gaat hij dan met z'n kop naar beneden als hij dat geluid maakt?
Mijn jonge valk maakt ook een geluid. Als die dat geluid maakt betekend dat ik hem moet gaan kroelen/aaien. Smile
Bericht Zondag 26 Augustus 2007 7:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Zeuren of aanstellen alexander  Reageer met quote  

Hmmm ik ben niet zo bekend met deze soort maar.. Doet hij ook zijn vleugeltjes wijd? (Van zijn lichaam af?)
Bericht Zondag 26 Augustus 2007 8:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Kun je geen filmpje maken?
Bericht Zondag 26 Augustus 2007 8:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ja SLC, dan gaat hij ook met z'n kop naar beneden, maar kijkt toch (volgens mij) ietwat angstig.

En Sue, z'n vleugels blijven normaal, maar hij zet z'n veren wel erg uit. Krijgt ie echt zo'n bolle kop.

Ziya, ik kan een filmpje maken zonder geluid met mijn camera. Confused Ik zal eens rondvragen of ik iets kan lenen van iemand.
Bericht Zondag 26 Augustus 2007 9:31 pm
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Btw SLC, ik weet dat hij geen kroelen bedoelt, want hij is nog op sommige plekken bang voor de hand. Als hij op mijn hand zit kan ik hem met mijn andere hand alles met hem doen, maar elders niet. En als hij dan dat geluid maakt, veren opzet etc. en ik kom met mijn hand in de buurt wordt het alleen maar erger.
Bericht Zondag 26 Augustus 2007 9:33 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Een filmpje zonder geluid is ook al goed. Maar je moet dan wel eventjes aangeven wanneer hij het geluidje maakt. Aan het gedrag is ook vaak al veel te zien. Wink

Kan het bedelen om eten zijn? Scuttle zette zijn veertjes ook op als hij bedelde.
Bericht Maandag 27 Augustus 2007 4:22 pm
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

De laatste dagen maakt hij constant dat geluid als ik hem roep of met hem train of wanneer dan ook. Wat ik in een ander topic vermeldde. Ik ben denk ik te snel gegaaan. want z'n veertjes zet hij ook op en met dat geluid als hij iets niet leuk vindt. Confused

Via koppiekrauw leer ik ook een boel. Ik ben weer even van voren af aan begonnen met de training. Soms moet je wat stapjes terug he. Confused
Bericht Maandag 27 Augustus 2007 7:12 pm
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Een filmpje zonder geluid is ook al goed. Maar je moet dan wel eventjes aangeven wanneer hij het geluidje maakt. Aan het gedrag is ook vaak al veel te zien. Wink

Kan het bedelen om eten zijn? Scuttle zette zijn veertjes ook op als hij bedelde.

Wil ik gaan filmen, is de batterij leeg. Confused
Zodra ik ze heb opgeladen, laat ik een filmpje zien.
Bericht Dinsdag 28 Augustus 2007 10:58 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Is het niet een boos gezichtje wat hij op wil zetten? Dan zetten ze hun veertjes ook op.
Ik wacht wel op het filmpje. Wink
Bericht Dinsdag 28 Augustus 2007 6:28 pm
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Sue, ik heb het filmpje in mijn dagboek gezet. Het is kort, maar genoeg om te laten zien wat ik bedoel.

Ben benieuwd wat je ervan vindt.
Bericht Dinsdag 28 Augustus 2007 7:55 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik hoor niks, of zat er geen geluid bij
Bericht Dinsdag 28 Augustus 2007 9:47 pm
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Ziya
Ik hoor niks, of zat er geen geluid bij

Deze camera kan niet met geluid Ziya. Daarom heb ik er ook onder gezet wanneer hij het doet. Maar ik heb het idee, na het lezen van gevolgen handopfok, dat hij zit te zeuren als een baby in een nestje als z'n moeder met eten komt. Hij doet het zacht, maar ook heel hard, vooral als ik aan het trainen ben met zonnebloempitjes in m'n hand.
Dan gaat hij inderdaad zo op en neer, met opgezette veertjes en zeuren. Ik ben immers z'n moeder. Want als hij mij ziet kijken of als ik hem roep, begint hij al.
Wat moet ik nou?? Ik ben bang dat het niet meer over gaat.... Crying or Very sad
Bericht Woensdag 29 Augustus 2007 10:36 am
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Natuurlijk gaat het wel over! Very Happy
Hij is nog klein, geef het wat tijd Wink
zo was Mavis ook
Bericht Woensdag 29 Augustus 2007 10:37 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:53 pm
  Berichten van afgelopen: