|
|
|
esc_f_ny
Vliegende acrobaat
| Zeuren of aanstellen alexander |
|
|
Hello,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Raja heb ik inmiddels 8 weken en we zijn al een aardig eind opgeschoten. Maar natuurlijk zijn we er nog lang niet en ben ik nog steeds bezig met het handtam maken. De ene dag gaat ook beter dan de andere dag. In principe is hij al aardig handtam. Maar nu moet ik weer met de speelboom beginnen, dat hij dat daar ook is, want nu is dat weer zijn nieuwe territorium.
Maar nu mijn vraag. Als ik met hem aan het trainen ben, zit hij constant een zeurderig geluid te maken. Hoe leg je dat uit..... wel zachtjes, beetje zielig. Maar omdat het ook een beetje zeurderig klinkt, kan het heel irritant worden. Ik wil hem zo graag begrijpen. Mijn vriendin zei dat het misschien wel juist een blijdschap is. Maar hij doet het ook als ik met m'n hand op de kooi aan het trainen ben enzo en dat vindt hij niet echt leuk.
Wie oh wie kan mij helpen, want ik wil zo graag begrijpen wat hij bedoelt. |
Zondag 26 Augustus 2007 1:11 pm |
|
|
esc_f_ny
Vliegende acrobaat
Hij doet het btw ook heel vaak als ik hem roep. Of soms zelfs als ik alleen al naar hem kijk (want dat zien ze gelijk he als je naar ze kijkt ) |
Zondag 26 Augustus 2007 1:31 pm |
|
|
SLC
Fladderaar
Volgens mij weet ik wat jij bedoeld.
Gaat hij dan met z'n kop naar beneden als hij dat geluid maakt?
Mijn jonge valk maakt ook een geluid. Als die dat geluid maakt betekend dat ik hem moet gaan kroelen/aaien.  |
Zondag 26 Augustus 2007 7:45 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Zeuren of aanstellen alexander |
|
|
Hmmm ik ben niet zo bekend met deze soort maar.. Doet hij ook zijn vleugeltjes wijd? (Van zijn lichaam af?) |
Zondag 26 Augustus 2007 8:00 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Kun je geen filmpje maken? |
Zondag 26 Augustus 2007 8:09 pm |
|
|
esc_f_ny
Vliegende acrobaat
Ja SLC, dan gaat hij ook met z'n kop naar beneden, maar kijkt toch (volgens mij) ietwat angstig.
En Sue, z'n vleugels blijven normaal, maar hij zet z'n veren wel erg uit. Krijgt ie echt zo'n bolle kop.
Ziya, ik kan een filmpje maken zonder geluid met mijn camera. Ik zal eens rondvragen of ik iets kan lenen van iemand. |
Zondag 26 Augustus 2007 9:31 pm |
|
|
|
|
esc_f_ny
Vliegende acrobaat
Btw SLC, ik weet dat hij geen kroelen bedoelt, want hij is nog op sommige plekken bang voor de hand. Als hij op mijn hand zit kan ik hem met mijn andere hand alles met hem doen, maar elders niet. En als hij dan dat geluid maakt, veren opzet etc. en ik kom met mijn hand in de buurt wordt het alleen maar erger. |
Zondag 26 Augustus 2007 9:33 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Een filmpje zonder geluid is ook al goed. Maar je moet dan wel eventjes aangeven wanneer hij het geluidje maakt. Aan het gedrag is ook vaak al veel te zien.
Kan het bedelen om eten zijn? Scuttle zette zijn veertjes ook op als hij bedelde. |
Maandag 27 Augustus 2007 4:22 pm |
|
|
esc_f_ny
Vliegende acrobaat
De laatste dagen maakt hij constant dat geluid als ik hem roep of met hem train of wanneer dan ook. Wat ik in een ander topic vermeldde. Ik ben denk ik te snel gegaaan. want z'n veertjes zet hij ook op en met dat geluid als hij iets niet leuk vindt.
Via koppiekrauw leer ik ook een boel. Ik ben weer even van voren af aan begonnen met de training. Soms moet je wat stapjes terug he.  |
Maandag 27 Augustus 2007 7:12 pm |
|
|
|
|
esc_f_ny
Vliegende acrobaat
quote:
Originally posted by Sue
Een filmpje zonder geluid is ook al goed. Maar je moet dan wel eventjes aangeven wanneer hij het geluidje maakt. Aan het gedrag is ook vaak al veel te zien.
Kan het bedelen om eten zijn? Scuttle zette zijn veertjes ook op als hij bedelde.
Wil ik gaan filmen, is de batterij leeg.
Zodra ik ze heb opgeladen, laat ik een filmpje zien. |
Dinsdag 28 Augustus 2007 10:58 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Is het niet een boos gezichtje wat hij op wil zetten? Dan zetten ze hun veertjes ook op.
Ik wacht wel op het filmpje.  |
Dinsdag 28 Augustus 2007 6:28 pm |
|
|
esc_f_ny
Vliegende acrobaat
Sue, ik heb het filmpje in mijn dagboek gezet. Het is kort, maar genoeg om te laten zien wat ik bedoel.
Ben benieuwd wat je ervan vindt. |
Dinsdag 28 Augustus 2007 7:55 pm |
|
|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Ik hoor niks, of zat er geen geluid bij |
Dinsdag 28 Augustus 2007 9:47 pm |
|
|
esc_f_ny
Vliegende acrobaat
quote:
Originally posted by Ziya
Ik hoor niks, of zat er geen geluid bij
Deze camera kan niet met geluid Ziya. Daarom heb ik er ook onder gezet wanneer hij het doet. Maar ik heb het idee, na het lezen van gevolgen handopfok, dat hij zit te zeuren als een baby in een nestje als z'n moeder met eten komt. Hij doet het zacht, maar ook heel hard, vooral als ik aan het trainen ben met zonnebloempitjes in m'n hand.
Dan gaat hij inderdaad zo op en neer, met opgezette veertjes en zeuren. Ik ben immers z'n moeder. Want als hij mij ziet kijken of als ik hem roep, begint hij al.
Wat moet ik nou?? Ik ben bang dat het niet meer over gaat....  |
Woensdag 29 Augustus 2007 10:36 am |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Natuurlijk gaat het wel over!
Hij is nog klein, geef het wat tijd
zo was Mavis ook |
Woensdag 29 Augustus 2007 10:37 am |
|
|