Zie ik een halsbandje groeien?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Psittacula forum (Halsbandparkiet en Alexanderparkiet)

Auteur Onderwerp
Jolanda
Vlieger

Zie ik een halsbandje groeien?  Reageer met quote  

Peppie en kokkie zijn net inde rui geweest en weer mooi stralend blauw van kleur.

ze zijn nu bijna anderhalf jaar en ik weet dat je de ring om hun nek pas gaat zien (bij mannetjes) als ze ongeveer 3 jaar zijn. maar toen ze vanochtend omhoog zaten te kijken meende ik toch zwarte veertjes onder de kin van kokkie te zien.

Kan dit of zie ik dingen die ik graag wil zien??

ik heb het geprobeerd te fotograferen maar of het duidelijk is waag ik te betwijfelen

http://www.fluffies.org/nl/flu.....php?id=348
Bericht Zondag 10 Augustus 2008 2:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmm, ik heb de foto's even bekeken en eerlijk gezegd, hoe langer je kijkt, hoe meer je ziet, hahaha. Ik weet het echt niet, sorry. Het zou best kunnen dat je dingen ziet die je wil zien maar dat durf ik niet met zekerheid zeggen. Vast krijg je straks mensen met betere ogen voorbij en die zien misschien weer andere dingen. Wink
Bericht Zondag 10 Augustus 2008 6:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
roxyenace
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

die zijn cuteeeeeeeeeeeeeeeeeeee Razz
Bericht Zondag 10 Augustus 2008 6:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat een lieve foto's zeg.. Hartje Ik denk ook een halsbandje te zien, maar misschien is het ook schaduw? Zou dat kunnen?
Bericht Zondag 10 Augustus 2008 8:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

Anderhalf jaar is toch niet zo'n gekke leeftijd daarvoor? Ik dacht dat hij met 3 jaar duidelijk is, en daarvoor al wat te zien is.. ik kan het mis hebben. Maar ik zie toch wel echt wat donkere veertjes! Er is trouwens ook een engels halsbandparkieten forum, misschien kun je het daar eens vragen?
Bericht Zondag 10 Augustus 2008 8:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Wat een lieve foto's zeg.. Hartje Ik denk ook een halsbandje te zien, maar misschien is het ook schaduw? Zou dat kunnen?

Op de foto is het ook schaduw daarom kreeg ik het maar niet goed op de foto
maar als ik hier naar hem kijk denk ik toch echt onder het kiunnetje wat zwarte veertjes te zien bij de andere totaal niet

als het het begin is van een zwarte ring dan zou dat betekenen dat ik een mannetje en een vrouwtje heb?? of kan de ander misschien wat langzamer zijn in de verkleuring??

Tot nu toe maakte het me niet zo uit maar nu wordt ik wel erg nieuwsgierig Embarassed
Bericht Maandag 11 Augustus 2008 11:49 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

De mannetjes krijgen een duidelijke ring, volgens mij de vrouwtjes een heeeeeele lichte. Dus ik zou denken dat het dan een mannetje is..
Bericht Maandag 11 Augustus 2008 12:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

onze max had met 1,5 jaar al duidelijk een tekening dat hij een man was. het zou kunnen dat de veertjes door gaan komen maar echt zekerheid heb je pas als ze 3 jaar zijn. op jou foto's is de ring niet echt duidelijk te zien. geef het nog even de tijd om zekerheid te hebben.
Bericht Maandag 11 Augustus 2008 3:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Kan me voorstellen dat je nieuwsgierig bent! Waarom stuur je geen veertjes op, dan weet je het zeker! Mr. Green
Bericht Woensdag 13 Augustus 2008 10:04 am
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

Sue: ja dat kan wel, maar dit afwachten en speculeren vind ik ook wel zo spannend Embarassed
We zijn er nu echt op aan het letten en dan zie je ook wel dat Kokkie een bredere nek krijgt dan Peppie. De veertjes lijken ook duidelijker af te tekenen.

Peppie is ook een stuk kattiger. Ze (denken we nu) kan echt fel reageren als je je vinger in de kooi steekt... beetje territoriaal denk ik. een echt kattekopje! Very Happy kokkie is wat gemoedelijker en rustiger, laat haar over zich lopen behalve als het op eten aan komt... daar moet ze af blijven Shocked een echte vent dus Wink Hartje
Bericht Woensdag 13 Augustus 2008 5:27 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahaha echt speculeren dus! Is dit typisch voor halsbandjes, dat gedrag? Ik weet dat het bij roseicollis aga'tjes vaak wel zo is.
Bericht Woensdag 13 Augustus 2008 9:06 pm
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb eigenlijk geen idee of dat typisch halsbandengedrag is Embarassed

Ik had eigenlijk eerder dat territoriale gedrag eerder bij mannetjes verwacht Shocked
Bericht Donderdag 14 Augustus 2008 6:10 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Bij sommige vogeltjes niet hoor. Zoals bij aga'tjes. Ik meen dat de popjes van grasparkieten iig tegen mensen wat feller zijn.
Bericht Donderdag 14 Augustus 2008 10:18 am
Annika
Kuikentje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Bij sommige vogeltjes niet hoor. Ik meen dat de popjes van grasparkieten iig tegen mensen wat feller zijn.

ja daar kan ik over meepraten, net kleine dolfijntjes qua geluid en qua bijten zijn het hier soms net krokodillen Rolling Eyes
Bericht Zondag 17 Augustus 2008 2:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

als het inderdaad zo is dat Peppie een popje is klopt dat hier ook. Ze is een stuk feller dan kokkie en dan name inde kooi. Erbuiten valt het wel mee. Vooral s ochtends als ze net wakker is wil ze als je goedemorgen komt zeggen nog wel eens uithalen naar ons Shocked Ochtendhumeurtje denk ik Cool
Bericht Zondag 17 Augustus 2008 3:33 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:54 pm
  Berichten van afgelopen: