|
|
|
esjo
Moderator

| Cobus |
|
|
In april 2002 brachten we Cobus (onze blauw voorhoofd amazone)naar het NOP in Veldhoven. Dit omdat wij al de derde eigenaar waren en het elke keer weer misging. Wij (Hans en ik) waren het erover eens dat Cobus geen mensen gaai was. Om te voorkomen dat hij van huis naar huis doorverkocht zou worden hebben wij toen besloten hem naar het NOP te brengen, zodat hij daar een gelukkig leven tegemoed kon gaan. Helaas heeft dat niet zo mogen zijn.
Cobus is op 9 augustus van hetzelfde jaar overleden.
Over de preciese doodsoorzaak krijgen we nog bericht.
In punt 15 van het contract staat:
Om u en ons eomoties te besparen wordt u niet in kennis gesteld indien uw vogel komt te overlijden. Mocht u toch in kennis gesteld willen worden, dan verzoeken wij u ons dit bij het brengen van de vogel duidelijk mede te delen, of na het lezen van dit blad even hierover met ons te bellen.
Waarschijnlijk heb ik rondom het verdriet van het afgeven van Cobus het contract niet goed gelezen en was hier dan ook niet van op de hoogte.
Cobus krijgt een plekje op ons altaartje, waar Rhodie en Sandor al staan. |
Dinsdag 13 Januari 2009 1:30 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Cobus |
|
|
Esjo, alsnog heel veel sterkte met het verlies van Cobus. Dit moet een klap in je gezicht geweest zijn. |
Dinsdag 13 Januari 2009 1:35 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Veel sterkte Esjo, dit moet ook op dit moment nog ff weer extra moeilijk zijn. , Niet dat Cobus anders niet herdacht wordt natuurlijk.  |
Dinsdag 13 Januari 2009 1:37 pm |
|
|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Oh wat erg voor je  |
Dinsdag 13 Januari 2009 1:37 pm |
|
|
esjo
Moderator

Dank jullie
Dit komt harder aan als dat ik verwacht had toen ik ging bellen.
Vooral ook, hij zag er goed uit, zat prachtig in de veren en was gewend aan pellets. Wat kan er misgaan denk je dan?
Je probeerd het goed te doen, het beste voor je dier en dan dit
In 2007 (zomeravond wandeling) stond ik nog te roepen voor voliere 5, "Cobus, mooie bel". Dat zei hij altijd als hij met z'n bel aan het spelen was. |
Dinsdag 13 Januari 2009 1:45 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Je deed wat het beste was voor Cobus, je had dit van te voren niet kunnen voorspellen.  |
Dinsdag 13 Januari 2009 2:00 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Ik weet het en hou mezelf dat ook voor. Maar het is zwaar ***  |
Dinsdag 13 Januari 2009 2:16 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Dat is het ook.  |
Dinsdag 13 Januari 2009 2:18 pm |
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
Het is net zo zwaar alsof het nou gebeurt zou zijn, want je hebt het nou pas gehoord. En dan ga je jezelf vragen stellen in de trent van "wat als..." . Maar Esjo, je hebt goed voor hem gezorg, en je wilde het beste voor hem. Niet iedere vogel is even gezond, misschien had hij al wat en zou het toch gebeurd zijn. Je zal daar binnenkort blijkbaar meer van horen, met hun manier van administratie voeren (zoals op de reportage gezien) op zich al een wonder op zich dat ze weten waar en wie hij was. Je kan nou in ieder geval beginnen met verwerken, en bent niet meer in het ongewisse.
Heel veel sterkte. |
Dinsdag 13 Januari 2009 8:03 pm |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
Ahhhhh Sterkte hoor  |
Dinsdag 13 Januari 2009 8:07 pm |
|
|
esjo
Moderator

Dank je Vlindertje en Millie |
Dinsdag 13 Januari 2009 8:20 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Vreselijk om het op zo'n manier te vernemen...heel veel sterkte!!!  |
Dinsdag 13 Januari 2009 9:01 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Dank je Laura.
Het is idd. vreselijk om het op die manier te moeten vernemen, maar het allerergste vind ik nog wel dat hij daar nog geen vier maanden geleefd heeft. Je leverd een gezonde, vitale vogel af die prachtig in de veren zit, al op pellets zit, gezond is, en dan hoor je na bijna 7 jaar dat hij al zo snel dood is gegaan. |
Dinsdag 13 Januari 2009 9:46 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by esjo
het allerergste vind ik nog wel dat hij daar nog geen vier maanden geleefd heeft.
Ja dan ga je toch denken dat er iets mis gegaan is, een gevecht of toch een ziekte (kan goed met alle vogels daar). Wanneer krijg je het sectierapport?
Maar nogmaals, zoiets had jij nooit kunnen voorzien. |
Dinsdag 13 Januari 2009 9:59 pm |
|
|
esjo
Moderator

De mevrouw die ik aan de telefoon had was echt heel aardig. Ze zou de aanvraag voor het sectie rapport aan de da geven en dan zou ik wat horen.
Met alle toestanden daar zal het wel even duren.
Ja, misschien is hij in de quarantiene ruimte wel aangestoken. Dat kan natuurlijk heel goed.
Toen wij hem brachten was hij niet de enige vogel in die ruimte.
Op radar lees je heel veel dat vogels binnnen 5 á 6 maanden al zijn overleden. Dan zou je denken dat er iets mis gaat in die quarantiene. |
Dinsdag 13 Januari 2009 10:17 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:58 pm
|
|
|
|
|