|
|
|
pj1978
Net uit het ei
| Ineens ben ik mijn Maikeltje kwijt! |
|
|
Hoi Allemaal,
Mijn ergste nachtmerrie is Dinsdag 1 november plotseling uit het niks waarheid geworden, mijn lieve bonte boertje Maikel kwam 's ochtens voor ik naar mijn werk ging nog even bij me zitten, helemaal niks aan de hand.
Mijn moeder belde mij op het werk om 17:30 plotseling op, omdat Maikeltje het ineens benauwd leek te hebben, nadat hij uit z'n kooi was geklommen. Ze had al een afspraak gemaakt met de vogelarts in Roosendaal voor 18:50, omdat dr. Bastiaanse in Prinsenbeek twee weken niet aanwezig was. Het was heel druk op de weg en ik kon het niet halen, dus ben ik gelijk naar de dierenarts gereden waar mijn vader met Maikel naar toe was gekomen, toen ik hem zag schrok ik wel een beetje, omdat hij niet gelijk reageerde toen hij mij zag. Aangezien hij heel eenkennig is en eigenlijk alleen bij mij wilde zijn was dat heel vreemd, toen hij naar een paar minuutjes toch zijn klik geluidje maakte en zachtjes aan mijn vinger knabbelde luchte dat me op. Het ging ineens allemaal heel snel toen we bij de arts op de behandelkamer waren. Ik gaf Maikel aan de vogelarts die eigenlijk niks deed, hij zei wel "die is wel heel slapjes", maar na een paar seconden begon Maikeltje te ratelen en probeerde de dierenarts te bijten, waarop die hem weer aan mij gaf, ik kuste hem op zijn kopje en zei zachten "rustig maar, ik ben bij je", hij knabelde toen weer aan mijn vinger maar op dat moment gebeurde er iets ergs, want hij zette ineens kracht met zijn snavel en zijn pootjes knijpte hij dicht tegen mijn trui. Zijn Snavel kreeg ik niet los en toen pas besefte ik dat het echt helemaal mis was, toen hij uiteindelijk los was legde ik hem terug in zijn reiskootje en hij bleeft gewoon voorover legen op zijn nog steeds dichtgeknepen pootjes.
Ik was verbijsterd en zei in schok "is hij nou ineens dood?" wat nog waar was ook.
Hij is zijn bewustzijn in mijn handen verloren, ik ben het laatste wat hij zag en dat ik hem geruststelde is denk ik het laatste wat hij hoorde, daar ben ik heel blij om, omdat Maikeltje echt heel erg aan mij hing, vanaf de eerste dag dat ik hem zag, toen zat hij nog met mijn ouders op de bank te spelen en hij koos onmiddelijk voor mij als maatje toen ik de kamer binnenkwam.
Het is voor mij het allergrootste verdriet dat ik ooit gevoeld heb, ik hield zo ontzettend veel van dat beeste, ik zei ook al eerder (na het overleden van Jopie onze grijze roodstaart die mijn vader had gekozen als maajte http://www.fluffies.org/nl/reg.....16929.html ), dat ik geen raad zou weten als Maikeltje dood zou gaan, wat nu dus is gebeurd. Hij was van 1992, dus bijna 20 jaar en ik had gehoopt nog heel lang samen met hem te kunnen genieten van elkaar.
Ik doe mijn verhaal hier zo uitgebreid, omdat de mensen hier begrijpen hoeveel je van zo'n beestje kunt houden.
Ik zei zovaak tegen hem dat ik heel van hem hou en dat hij van mij hield was voor iedereen die ons samenzag gelijk duidelijk. Nu is het allemaal een schrale troost voor me eerlijk gezegd, ben er kapot, wat moet ik toch zonder je mijn beste beste vriendje voor altijd. |
Maandag 7 November 2011 11:15 am |
|
|
|
|
pj1978
Net uit het ei
Ik wilde mijn tekst nog wat aanpassen en sommige foutjes verbeteren, maar dat kan om een of andere reden maar 10 minuten na plaatsing, dus ik laat het maar zo. Wel wil ik aan de regel "Ik gaf Maikel aan de vogelarts die eigenlijk niks deed" toevoegen, dat hij ook niks kon doen waarschijnlijk, het is zeker geen verwijt naar de dierenarts. |
Maandag 7 November 2011 11:33 am |
|
|
Sarah
Moderator

God zeg, ik weet niet wat zeggen. Heel veel sterkte. Ik zit zelf met tranen in mijn ogen als ik je verhaal lees. De liefde die jullie voor elkaar voelden lees je overduidelijk. Gelukkig is je schatje bij jou nog geweest en heeft hij in jouw handen zijn laatste adem mogen uitblazen. Zijn meest vertrouwde persoon was er toen hij "moest" gaan, meer kon je niet doen. Goh zeg, ik vind dit zo erg voor je. We wensen je heel veel sterkte toe want dit is gewoon vreselijk moeilijk voor je. We denken aan je.
Groetjes
Sarah |
Maandag 7 November 2011 2:41 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

wat vreselijk!!!! |
Maandag 7 November 2011 10:25 pm |
|
|
|
|
pj1978
Net uit het ei
Vanavond is het een week geleden en die afgelopen week is echt de zwaarste van mijn leven tot nu toe, hij was zo super belangrijk voor me, denk gewoon zo'n beetje constant aan hem nu. Dat komt ook omdat het zo totaal onverwacht is gebeurd, maar aan de andere regenboog topics te lezen is dat heel vaak zo.
Ik weet dat het langzaam maar zeker wel makkelijker zal worden, de scherpe randjes zullen er wel afgaan, waardoor de vele mooie herinneringen aan mijn kleine manneke niet meer zoveel pijn doen om aan terug te denken. |
Dinsdag 8 November 2011 12:34 pm |
|
|
pj1978
Net uit het ei
Onderstaande tekst had ik op de binnenkant van het deksel van zijn kistje gezet. In een emotioneel moment zonder verder bij na te denken, ik plaats het hier, zodat ik altijd nog eens kan terugvinden.
Voor altijd vrienden
Lieve Maikel,
Je bent en blijft mijn allerbeste vriend voor altijd en eeuwig.
Jou onvoorwaardelijke liefde en trouw is wederzijds en oneindig.
Zelfs de dood kan onze band niet veranderen.
Ik hou voor altijd zielsveel van jou en ben in gedachte altijd bij jou.
Je maatje, 4-11-2011
Jij een vogel, ik een mens samen sterker dan ieders wens.
RIP Mikey (the meglio'tje)
|
Woensdag 9 November 2011 11:49 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

heel erg mooi hoor  |
Woensdag 9 November 2011 12:21 pm |
|