|
|
|
daf
Fladderaar
| Kiwi |
|
|
Helaas hebben we gisteren onverwacht Kiwi verloren.
Tijdens het eten maken lag hij onderin de kooi, slap,oogjes half toe en hij reageerde nauwelijks. Meteen het beestje opgepakt, de krop zo groot als een erwt,niet te mager maar wel blauwige/paarse voetjes. Paniek in huis! Huilend de dierenarts gebeld die meteen aanbood om naar de praktijk te rijden. Wij meteen daarnaartoe gereden maar helaas... Toen wij er waren en de dierenarts nog onderweg, overleed Kiwi. Hartverscheurend, terwijl ik hem aaide, zette hij nog 1 keer zijn veertjes uit, ik dolblij dat hij respons gaf maar helaas legde hij meteen zijn kopje voor de laatste keer neer..De dierenarts kwam vlak daarna aan.
Gisteren heeft mijn vriend alles meteen opgeruimd maar het brak mijn hart net toen ik thuiskwam en er niet geroepen wordt vanuit de woonkamer.
Ik voel zo verschrikkelijk schuldig dat ik niet weet wat er gebeurd is. Heb hem 's middags nog in bad gedaan en zijn nagels geknipt, toen heeft hij een paar uurtjes zitten slapen/opdrogen bij ons in een handoekje. Had ik maar geweten of dat er toen al iets niet lekker zat...Nu was het binnen een uur over en ik zit met een schuldgevoel dat ik Kiwi misschien het leven heb benomen (water binnengekregen? kooklucht? te koud gehad na het badderen? in een zaadje gestikt? een beroerte zo jong?) De dierenarts vroeg of hij sectie moest doen maar dat verkrijg ik toch niet over mijn hart, toch wil ik het ergens ook wel graag weten. Ook omdat ik voorlopig nu ook geen nieuw beestje hierdoor durf aan te schaffen.
Is er iemand die dit misschien herkent als een typisch symptoom ergens van?
Aangezien ik mijn laptop water aan het geven ben (lees huilbui) wil ik de vaste bewoners van dit forum, die ik regelmatig gestalkt heb, bedanken voor de tips and tricks, een stukje sociaal babbelen, de leuke foto's en de gezelligheid. Voorlopig ben ik huisdierloos dus ben bang dat ik niet meer regelmatig hier te vinden ben.
liefs Daphne. |
Maandag 3 Januari 2011 5:08 pm |
|
|
|
|
Assie
Vlieger
jeetje wat een verhaal zeg pfffffffffffff
heel veel sterkte met dit verlies
ik zou me niet teveel druk maken over hoe en wat je verkeerd zou hebben gedaan
wie weet had hij iets onder de leden,wat hij goed verborgen heeft gehouden
sterkte  |
Maandag 3 Januari 2011 7:13 pm |
|
|
Laura B
Moderator

ach lieve schat, maak jezelf toch geen verwijten! Als er eerder geen alarmbelletjes afgingen, wat moet je dan nog....Heel veel sterkte met dit verlies.... Ik maak me elke week wel eens zorgen (slapen ze nou niet teveel, eten ze wel genoeg of juist teveel enzzz), maar vogels zijn meesters in het verbergen van iets en vaak is er ook niks...Je hebt je uiterste best gedaan, helaas kon help niet meer baten....
de symptomen zeggen mij iig niets, Mocht je het echt graag willen weten, laat dan toch onderzoek doen, dat kan je misschien rust geven? Nogmaals, heel veel sterkte! |
Maandag 3 Januari 2011 7:52 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
jee wat rot voor je. vaak gebeurt het zo onverwachts. verwijt jezelf niks want je hebt gedaan wat je kon en hij heeft een goed leven bij je gehad.
dat je nu huisdierloos bent, wil niet zeggen dat je hier neit meer welkom bent. waag het niet ons te verlaten we proberen je te steunen in je leed en jou raad en info is meer dan welkom om ons te helpen.
als je toch wilt weten wat de oorzaak is geweest, laat dan sectie verrichten. voor jou gemoedsrust.
jij hebt niks verkeerd gedaan, misschien was hij al langer ziek, je weet het niet. maar schuld treft jou zeker niet.
heel veel sterkte meis  |
Dinsdag 4 Januari 2011 10:24 am |
|
|
stephen
Ervaren vlieger
ik vind het echt rot voor je
vogels verbergen dit nu eenmaal, er is je zeker niks te verwijten.
heel veel sterkte nog  |
Dinsdag 4 Januari 2011 11:48 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Daf, heel veel sterkte En ga jezelf alsjeblieft niets verwijten, zoals anderen ook al schrijven, vogels zijn er ene kampioen in om ziekte te verbergen  |
Zaterdag 8 Januari 2011 3:53 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:59 pm
|
|
|
|
|
|