Luna mei 2008 - 20 november 2009

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Regenboogbrug

Auteur Onderwerp
irene
Vlieger

Luna mei 2008 - 20 november 2009  Reageer met quote  

Nooit gedacht dat ik al zo snel hier iets moest gaan typen..

Luna is overleden…
Wat er is gebeurt? We weten het niet…
Het verhaal. Vanochtend gewoon opgestaan zoals altijd, voor ik weg ga de vogels nog een nootje geven, deurtjes controleren of ze dicht zijn. Allemaal in orde.

Ik kom vanmiddag rond half 4 thuis. Doe de voordeur open, en zie wat kleine donsveertjes onder de kast liggen. Ik raakte al wat ik paniek… nog geen seconde later kwam Noa ( Duitse herder ) aan rennen.. met jawel… Luna in haar bek. Ik stond nog in de voordeur, ben naar buiten gerent, deur dicht geslagen. Ik wou me vader bellen, maar natuurlijk geen telefoon bij me. ( Ik ben echt bang voor alles wat dood is) Buren waren er niet. Naar de dichtstbijzijnde winkel gefietst, dat was de discus. Ik vragen of ik daar mag bellen, gelukkig mocht het. Me vader als een speer naar ons huis gereden, en heeft Luna van de vloer gepakt. Dood.

War er is gebeurt weten we niet. Luna was nog helemaal ‘intact’, geen bloed, oogjes dicht, verendek nog helemaal compleet. Er kunnen verschillende dingen zijn gebeurt: Luna heeft ergens vast gezeten & geschreeuw, Noa wou haar helpen. Of, omdat er veertjes onder de kast ligt, dat ze heeft gebeten aan stroomdraad en zo overleden is. Luna en Noa hebben ook kunnen gaan spelen, en dat dat fout ging ( denk aan poot op Luna gezet, op gaan zitten ed.) Of de hond heeft gebeten. Maar lijkt ook beetje onwaarschijnlijk omdat ze geen bloed heeft ed. Ook had de hond nog nooit agressief gedaan tegen de vogels, Noa likte de vogel, en Luna kon over dr heen lopen en van alles. Maar ja, het kan van alles zijn.

Hoe Luna is ontsnapt? We hebben een dubbele kooi met een slot van d.m.v een drukknopje. Luna zat onder. Ik denk dat de hond tegen de kooi is gaan zitten, kooi open in gegaan & Luna er uit is geklommen. De kooi was overgings ook weer dicht. Heel appart.

Ik ben nog helemaal in shock
Sad
Bericht Vrijdag 20 November 2009 5:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
irene
Vlieger

Reageer met quote  

Lieve Luna hebben we maar een paar maanden bij ons mogen hebben ( juni 2009, voorheen van Linde van dit forum.) We missen je Luna! Sad

X
Irene, Daan
& Chico!
Bericht Vrijdag 20 November 2009 5:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ow, Irene en Daan,

Wat vreselijk voor jullie zeg. Woorden schieten me hier tekort. Het verdriet is enorm te lezen in je bericht. Als er 1 topic is dat ik altijd hoop geen berichten te zien verschijnen dan is het hier wel maar helaas gebeuren er soms dingen die je niet altijd iets kan aan doen. Het is duidelijk dat de kooi goed voorzien was, ga jullie zelf geen schuld geven.

Veel sterkte in deze moeilijke tijd. Troosten
Bericht Zaterdag 21 November 2009 9:38 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje, wat erg zeg Sad Wat een ongeluk.
Heel veel sterkte Troosten
Bericht Zaterdag 21 November 2009 12:53 pm
irene
Vlieger

Reageer met quote  

Pfff,, we missen haar echt! Sad
Bericht Zondag 22 November 2009 1:56 pm
ellenparrot
Ervaren vlieger

Re: Luna mei 2008 - 20 november 2009  Reageer met quote  

vreselijk.. heel veel sterkte!! Crying or Very sad
Bericht Zondag 22 November 2009 2:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
sabina/kippie
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Zit met een brok in mijn keel je verhaal te lezen wil je heel veel sterkte wensen Troosten
Bericht Maandag 23 November 2009 7:26 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Gossie, dat is heel verdrietig en ik snap dat je in een shock bent. Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe met jullie grote verlies. Verwijt jezelf a.u.b. niets (makkelijker gezegd dan gedaan snap ik), je hebt alles goed gecontroleerd, en hebt het niet kunnen voorzien. Wie wel ?
Vrienden
Bericht Dinsdag 24 November 2009 4:30 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh wat erg zeg! Heel veel sterkte met het verlies van luna. Troosten Troosten
Bericht Dinsdag 24 November 2009 10:11 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

heel veel sterkte Troosten
Bericht Woensdag 25 November 2009 2:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Sterkte Troosten
Bericht Woensdag 25 November 2009 8:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

ik voel me bijna schuldig dat je mijn kooi hebt overgenomen Sad Embarassed

sterkte!
Bericht Vrijdag 18 December 2009 10:17 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
irene
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Rocco
ik voel me bijna schuldig dat je mijn kooi hebt overgenomen Sad Embarassed

sterkte!

Dat hoeft niet hoor! Zeker niet! Ik geef echt niemand de schuld ( behalve soms me zelf Stom! Stom! ) We zijn nu wel beter gaan oppassen om herhaling , te voorkomen. Hoe triest het ook is we hebben er wel wat van geleerd Sad klinkt wel gek eigenlijk Sad

We & Chico zijn nog steeds blij met de kooi
Very Happy
Bericht Vrijdag 18 December 2009 4:34 pm
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Wat een vreselijk verhaal irene.
Helaas kom je er nooit achter wat er echt is gebeurd. Maar wat belangrijk is, is dat je niet jezelf de schuld geeft hoor. Dit kon jij ook niet voorzien. Jij hebt je best gedaan.
Hou je taai meid, heel veel sterkte!
Bericht Zaterdag 19 December 2009 7:46 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:02 pm
  Berichten van afgelopen: