Mijn 1-potige valkparkiet Yuki is overleden

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Regenboogbrug

Auteur Onderwerp
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gelukkig zeg dat Beppie weer wat vrolijker is.

Ga je haar nog weer een vriendje geven of laat je het lekker zo. Bedoel maar, ze heeft wel vogels om haar heen Wink Dus alleen is ze niet.
Bericht Zondag 13 Januari 2008 12:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Beppie zit nu samen met Ernie, een lutino pop. Ook een herplaatser. Ik barst altijd van de herplaatsers. Laughing
Eenzaam is ze zeker niet.
Wink
Met mij ga het goed hoor. Ik begin er ook overheen te komen. Toch kijk ik nog elke ochtend automatisch wie waar zit op stok, ook Yuki. Raar he. Terwijl mijn ogen hem zoeken denk ik: o nee * zucht * .

Bedankt voor het meeleven allemaal, Nel
Bericht Zondag 13 Januari 2008 7:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ah, ze heeft alweer een nieuw vriendinnetje Very Happy

Worden die herplaatsers bij jou herplaatst dat je ze houdt, of probeer je ze ergens weer een nieuw thuis te geven? Wel gezellig Very Happy
Bericht Zondag 13 Januari 2008 8:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
floyd
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

fijn om even te horen dat het met jou en beppie weer beter gaat
Bericht Zondag 13 Januari 2008 8:13 pm
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Ah, ze heeft alweer een nieuw vriendinnetje Very Happy

Worden die herplaatsers bij jou herplaatst dat je ze houdt, of probeer je ze ergens weer een nieuw thuis te geven? Wel gezellig Very Happy

Ik ging de fout in ze allemaal te houden. Op een gegeven moment zat ik boven de 12 stuks. Toen moest ik toch echt drastisch gaan herplaatsen.
Ik heb er 3 gehouden: Beppie (herplaatser), Yuki (gekocht op MP), Ernie (herplaatser van familielid).
Paar weken terug weer een herplaatser. Binnen een week heb ik die herplaatst, was een hele leuke valk, supertam en nog jong.
Ik ben bang weer de fout in te gaan vandaar dat ik nu herplaatsers niet meer hou maar er direct een ander huisje voor zoek.

In principe zou Ernie in maart naar een ander aangetrouwd familiielid van mijn dochter gaan, maar dat heb ik nu afgeblazen omdat Beppie anders alleen zou zitten. De meyers en jardine zitten hier ook wel maar dat is toch anders. Wink

Ja Floyd, ik ben ook blij dat het beter met ons gaat. Dat is het nadeel van huisdieren, eens heb je enorm veel verdriet.
Bericht Zondag 13 Januari 2008 8:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
floyd
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

dat klopt wel
maar de liefde en vreugde die je er van krijgt
is ook enorm
en zonder liefde geen verdriet
Bericht Zondag 13 Januari 2008 8:36 pm
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by floyd
dat klopt wel
maar de liefde en vreugde die je er van krijgt
is ook enorm
en zonder liefde geen verdriet

Helemaal waar!!!
Bericht Zondag 13 Januari 2008 8:37 pm
floyd
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

maar fjn is het niet het verdriet die pijn en je mist ze ook nog eens
Bericht Zondag 13 Januari 2008 8:43 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Nel

Ik ging de fout in ze allemaal te houden. Op een gegeven moment zat ik boven de 12 stuks. Toen moest ik toch echt drastisch gaan herplaatsen.

Ja, das wel veel idd. Dat krijg je dan hé. Eerst 1 dan twee, ach een derde kan er ook wel bij. En zo gaat dat maar door. Laughing Laughing
Bericht Zondag 13 Januari 2008 9:14 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ze afgeven is altijd het moeilijkste natuurlijk. Als we ze kopen, krijgen of adopteren weten we dat er veel kans inzit dat we ze moeten afgeven voor we zelf gaan maar de drang om ze te verzorgen en graag te zien is groter dan onszelf dat verdriet niet aan te willen doen.
Bericht Zondag 13 Januari 2008 10:17 pm
floyd
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ja dat is zo
je weet dat het pijn gaat doen en toch weerhoud het ons er niet van
Bericht Maandag 14 Januari 2008 11:12 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ach, we zouden toch ook een schuldgevoel hebben en onzelf egoist vinden als we ze daarom niet zouden houden. We zullen ze tenminste een prachtig leven gegeven hebben en er alles voor gedaan hebben. Waar zouden ze zonder ons zijn beland? Blijft natuurlijk het feit dat elk afscheid te vroeg komt, dat is normaal is je een dier zo graag ziet, daar bestaat geen discussie over.
Bericht Maandag 14 Januari 2008 11:20 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje, ja dat is redelijk veel zeg. Als je alle valkjes die een huisje nodig hebben op blijft nemen zit je binnen mum van tijd vol! Laughing
Wel goed dat je ze probeert te plaatsen in goede gezinnen. Very Happy
Bericht Maandag 14 Januari 2008 3:57 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:03 pm
  Berichten van afgelopen: