Mijn allerliefste Pucky is er niet meer....

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Regenboogbrug

Auteur Onderwerp
ellenparrot
Ervaren vlieger

Mijn allerliefste Pucky is er niet meer....  Reageer met quote  

Pucky, mijn allerliefste dwergpapegaaitje is vandaag gestorven. Ik liet het al vallen in een heel andere topic. Had beloofd het te vertellen.. bij deze.
Vorige week vrijdag kwam ik thuis en Pucky (die met nog 4 andere agaas in een grote montana kooi zit) deed vreemd met zijn pootje. Hij had er duidelijk veel last van en ik heb hem toen even uit de kooi gehaald. Hij zat op mijn hand en kon niet steunen op dat pootje. Niet goed dus en 'Joost mag het weten' hoe hij eraan kwam. Ik heb alles bekeken en gedaan, maar het is en blijft gissen. Ik ben direct die avond naar de dierenkliniek gegaan. Het leek er erg op dat het pootje ff uit de kom is geweest oid. Er kwam ook een zwelling op te zitten. Ik heb vooralsnog ontstekingsremmers/pijnstillers meegekregen en het moest na een paar dagen verbetering geven, zo niet, dan moest ik terugkomen. Nu... dinsdagavond weer terug geweest.. het ging niet goed. Het pootje ging ook wat naar buiten staan. Ik heb toen antibiotica gekregen, de zwelling voelde ook wat warm aan nl.

Gisteren kwam ik thuis van het werk en Pucky zat wel op stok maar vreselijk zielig te piepen en zijn snaveltje open en dicht steeds, alsof hij het benauwd had. Ik dus direct weer gebeld. En ik kon gelukkig binnen een half uur langskomen. Ik had dr. Herma Hoogerbrugge, heel lief mens. Puck was er best aan toe, maar gelukkig ging ze toch kijken wat er aan de hand was en waarom. Toen kwam de aap uit de mouw. dr. Nelleke Lub (die ik dus di.avond had) had mij niet duidelijk gezegd dat ik - nu ik die antibiotica moest geven - ik ook door moest gaan met de onstekingsremmer/pijnstiller. Dus was de kans groot dat hij nu stikte van de pijn. Het advies was uiteraard direct weer beginnen met ook de pijnstiller te geven. So I did. Ik had hem apart gezet in een ziekenkooitje en gisterenavond toch maar steeds piepen. Net voordat ik ging slapen hem ik hem een inimini druppeltje nog gegeven van de pijnstillers, omdat dat wellicht niet goed aansloeg al. Ik heb de hele nacht wakker gelegen; had hem meegenomen naar de slaapkamer, om hem bij me in de buurt te hebben. Ik heb een paar keren hem uit de kooi gehaald en in mijn handen gehouden, al aaiend en kusjes gevend. Ik had echt duidelijk het gevoel dat hij niet meer lang zou leven. En dan ineens leefde hij weer een beetje op, maar bleef maar piepen en piepen. Ik heb toen weer de kliniek gebeld en kon direct komen. Ik had nu dr. Ruby van der Leeuw. Ik moet zeggen, een heel fijn mens. Ik kwam eigenlijk zo van, dit gaat zo niet langer en had al een beetje besloten hem in te laten slapen. Toch stelde ze dat niet direct voor. Weer alles doorgesproken. Pucky woog nog maar 42 gram, zijn normale gewicht is er ook niet ééntje van een vetklep hoor. Dat is gem. 46 gram, maar hij is gewoon geen zware aga. Maar 42 gram is wel heel weinig en hij at amper nog.. van ellende nam hij wel wat hapjes, en ik heb hem nog wel een slokje water zien pakken. Ze heeft zijn longetjes beluisterd, maar dat klonk ook goed. Ze dacht nog aan een infectie in de bovenste luchtwegen (keeltje). Toen opperde ze om dr. Sabbe proberen te bellen. Alleen was hij op dat moment niet bereikbaar. Ze gaf me toen het advies om naar een vogelarts te gaan, maar ja.. ik stond daar met een doodzieke vogel én heb geen auto .. dus ja. En buiten dat voelde ik gewoon dat het een aflopende zaak was. Ze besloot andere antibiotica te geven speciaal voor de mogelijk infectie en waardoor hij het zo benauwd had. Ik stopte Puck terug in zijn vervoersbox en toen ging het fout. Hij rolde door de hele box heen en had stuiptrekkingen. Ik begon heel hard te huilen en zei gelijk, het gaat echt fout. Zij en een assistente zijn met Puck nog naar boven gerend om hem proberen zuurstof te geven en ook al zou dat niet meer helpen, ik stelde wel erg op prijs dat ze gewoon toch nog wat probeerden. Toen kwam ze terug met Puck op haar hand. Hij was overleden.
En ik? ik ben kapot van verdriet. Mijn allerliefste aga vriendje is er niet meer. In juni a.s. zou hij 11 jaar worden. Waar hij aan is gestorven weet ik niet, ik blijf het raar vinden omdat zo'n 'raar pootje' duidelijk niet de reden is geweest! Ik heb dus besloten sectie te laten verrichten door Gerry Dorrestein. Ze zullen Puck naar hem opsturen en ik heb Gerry al gebeld en bijgepraat.
Ik ga mijn verdriet een plekje proberen te geven...misschien plaats ik later nog wat foto's van hem die ik begin van de week maakte.. Crying or Very sad
Bericht Vrijdag 20 Februari 2009 10:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje Ellen, wat een verhaal. En heel raar hoe als het gelopen is. Wat je zelf ook al zegt, dat pootje kan de reden toch niet zijn geweest.
Je hebt in ieder geval alles gedaan wat in je macht lag, al wordt daar het verdriet niet minder van. Sad
Heel veel sterkte Ellen Troosten
Bericht Vrijdag 20 Februari 2009 10:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
ellenparrot
Ervaren vlieger

Re: Mijn allerliefste Pucky is er niet meer....  Reageer met quote  

De laatste foto's die ik nam van Pucky :
KLIK HIER
Bericht Vrijdag 20 Februari 2009 11:39 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Woorden schieten te kort. Wat verschrikkelijk Ellen. Pucky 'ken' ik al bijna tien jaar van foto's en filmpjes.
Heel veel sterkte!!
Bericht Zaterdag 21 Februari 2009 6:53 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

veel sterkte ellen Troosten
Bericht Zaterdag 21 Februari 2009 7:30 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje Ellen, hier lopen nu ook tranen over mijn wangen, wat een verhaal. Zoveel heb je gedaan voor Puck, helaas kon Puck blijkbaar niet meer en mocht het niet baten.
Wens je heel veel sterkte Ellen Troosten
Bericht Zaterdag 21 Februari 2009 8:16 am
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Ik herinner me Pucky nog van 10 jaar geleden van je prachtige foto's Ellen.
Arme kleintje. Crying or Very sad
Veel sterkte Ellen.
Bericht Zaterdag 21 Februari 2009 9:26 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ach Ellen, wat vreselijk voor je. Heel veel sterkte Troosten
Bericht Zaterdag 21 Februari 2009 3:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
floyd
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

heel veel sterkte
Bericht Zaterdag 21 Februari 2009 7:32 pm
ellenparrot
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

dank jullie wel voor de lieve woorden. Ik mis Pucky heel erg en dat zal voorlopig wel de boventoon voeren in mijn leventje. Ik kan nl. nog moeilijk snappen dat ie nu dood is.. en terwijl hij 'alleen' een zeer pootje had, maar goed. Sectie zal het uitwijzen.
Bericht Zaterdag 21 Februari 2009 7:47 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Veeel sterkte Ellen
Bericht Zaterdag 21 Februari 2009 8:49 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Crying or Very sad

heel veel sterkte!!! Troosten
Bericht Zondag 22 Februari 2009 7:52 pm
ellenparrot
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
Crying or Very sad

heel veel sterkte!!! Troosten

dank jullie wel.

KLIK HIER
Bericht Zondag 22 Februari 2009 8:10 pm
floyd
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

was wel een schatje om te zien
Bericht Zondag 22 Februari 2009 8:17 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat een mooie slideshow, Ellen.. Kreeg er een brok van in mijn keel.
Bericht Maandag 23 Februari 2009 6:51 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:03 pm
  Berichten van afgelopen: