|
|
|
claudiaaa
Eitje
| nieuwe forpus dood |
|
|
Hi, ik heb 1 mei twee forpussen gekocht (mannetjes), ze waren zo lief voor elkaar. ze zitten in een buiten voliere die afgeschermd is met plexi glas.
Vanmorgen zat de ene constant te schreewen (ik dacht even lekker uitslapen, dus niet), ik ben naar beneden gegaan en zag dad er één dood was. Gister zat hij nog lekker te klooien, eten, drinken, dus niets aan de hand, je ziet ook niets aan de (dode) vogel.
Ik heb de vogel in Rijswijk (*CENSUUR*) gekocht en mag over twee weken een nieuwe uitzoeken, omdat ze ze nu niet hebben.
Hebben jullie ervaring met deze winkel en kan ik over twee weken er een forpus bij zetten.
Hoor graag jullie reactie.
Gr
Claudia |
Maandag 11 Mei 2009 10:45 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ach jee wat rot voor je. kan me indenken dat je geaschokt was. je gevederde vriendje is hem nog steeds aan het zoeken. wat jammer.
misschien was hij ziek en heeft het al die tijd verborgen kunnen houden. ik zou wel vragen om de vogel te laten testen op ziektes. het gebeurt wel vaker dat ze ziek zijn en zo verkocht worden.
heel veel sterkte met het verlies  |
Maandag 11 Mei 2009 10:49 am |
|
|
esjo
Moderator

De kans dat je forpus een ziekte onder de leden had is groot. De kans is ook groot dat je andere overgebleven forpusje ook besmet is.
Om er dus een nieuwe bij te zetten is niet raadzaam.
Ik zou een maand of drie wachten, en dan je overgebleven forpusje testen. Mocht hij gezond zijn, dan op zoek naar een nieuwe forpus (niet uit rijswijk) bij een kweker.
Sterkte met je verlies  |
Maandag 11 Mei 2009 11:25 am |
|
|
|
|
claudiaaa
Eitje
| nieuwe forpus dood |
|
|
bedankt voor je reactie, is het niet zielig dat de forpus dan zolang alleen zit.
groetjes
Claudia |
Maandag 11 Mei 2009 12:08 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
nee zo zielig is dat niet. als hij maar genoeg afleiding heeft dan valt het best mee hoor |
Maandag 11 Mei 2009 12:09 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Hai,
Gecondoleerd met het verlies van je gaaitje
Ik zou idd ook nog even wachten en je gaaitje eerst testen en dan de voliere goed ontsmetten.
Helaas staat de winkel waar je deze gaaitjes hebt gekocht niet te boek als goed. Eerder het tegenovergestelde. Laat je ook niet afschepen hoor. Wettelijk gezien hoor je je geld gewoon terug te krijgen of een vervanging.
Persoonlijk zou ik naar een goede kweker gaan en bij de winkel je geld terug vragen. Je gaaitje krijg je er niet mee terug helaas.
Heel veel succes en sterkte |
Maandag 11 Mei 2009 1:10 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Heel veel sterkte bij je verlies van je schatje. De raad werd inderdaad al gegeven om niet meteen een ander gaaitje bij te zetten, eerst deze maar ff testen en indien gezond zou ik inderdaad ook bij een kweker eentje kopen die zijn gaaitjes ook test en goed aangeschreven staat.  |
Maandag 11 Mei 2009 1:32 pm |
|
|
dragonflyer
Ervaren vlieger
veel sterkte,
het advies is allemaal al gegeven..
Rijswijk is niet als goed bekend.. veel ziekte..jammer zeg..
heel veel s6 met je beslissing.. |
Maandag 11 Mei 2009 2:56 pm |
|
|
claudiaaa
Eitje
bedankt voor jullie reacties, ik zal de winkel in rijswijk nogmaals bellen om te kijken of ik mijn geld terug kan krijgen. |
Maandag 11 Mei 2009 4:22 pm |
|
|
|
|
claudiaaa
Eitje
heb net gebeld met de dierenwinkel, ik krijg geen geld terug, ze vinden het al heel wat dat ik een nieuwe vogel mag halen.
Wat zouden jullie doen, over een aantal weken terug gaan en een nieuwe halen of naar een kweker gaan . (wel zonde van de 40 euro die ik betaald heb voor één vogel.)
gr
Claudia |
Maandag 11 Mei 2009 5:02 pm |
|
|
esjo
Moderator

Ik zou bij een kweker een nieuwe halen en dan ben je beslist geen 40 euro kwijt  |
Maandag 11 Mei 2009 6:01 pm |
|
|
dragonflyer
Ervaren vlieger
quote:
Originally posted by esjo
Ik zou bij een kweker een nieuwe halen en dan ben je beslist geen 40 euro kwijt
ja die van de forpus die dood is..esjo..
maar was er geen regeling? of zoiets en waar stond dat ook alweer?
hoe zat dat ook alweer?
en lukt het niet.. ik zou bij een betrouwbare kweker gaan.. en eerst wachten en testen je vogel.. ik denk namelijk dat je kans hebt dat ie ook ziek is..
wil je niet bang maken.. dat niet.. maar zo snel een dood vogeltje?
raar allemaal
trouwens ze vinden het al heel wat dat je een nieuwe krijgt.. ze zijn echt brutaal., |
Maandag 11 Mei 2009 7:13 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ik zou eerlijk gezegd geen vogeltjes in winkels aanschaffen. Winkels zijn vaak broedplaatsen van ziekten. Vogels van allerlei kwekers komen er samen.
Probeer een goede kweker uit te zoeken en je vogeltje die je nu hebt eerst te testen.
PS Sterkte met het verlies van je vogeltje.  |
Maandag 11 Mei 2009 7:29 pm |
|
|
claudiaaa
Eitje
ik heb hiervan ook geleerd dat ik ze niet meer in de dierenwinkel haal, ze zeggen dat ze ze zelf kweken ( maar of dat waar is??) .
waar en hoe kan ik mijn forpus testen of deze ook ziek is, hij speelt nu niet, eet gelukkig wel, maar hij zal zijn vriendje ook missen, net zoals ik, ze waren hele hechte maatjes.
groetjes
Claudia |
Maandag 11 Mei 2009 8:17 pm |
|
|
dragonflyer
Ervaren vlieger
iemand in je buurt misschien die het kan?
of de vogelarts het is wel veel nou jah veel.. ongeveer 80 euro.. |
Maandag 11 Mei 2009 8:41 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:04 pm
|
|
|
|