|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik heb heel slecht nieuws.
afgelopen vrijdag is tweety overleden. waarschijnlijk was het toch te warm voor hem. in de ochtend was hij ok, toen we in de middag thuiskwamen zat hij onder in de kooi. heel rood gezicht. ik heb nog naar iemand gebeld van de papegaaienstichting die in mei bij ons is wezen kijken. hij zei dat hij het waarschijnlijk heel warm had. we hebben hem onder de douche gezet om af te koelen. dat is ook wat gelukt, maar toen werd zijn gezichtje blauw. hij is in de armen van mijn man gestorven. mijn man is er kapot van, omdat hij hem met de hand heeft groot gebracht.
kijk uit met dit warme weer, douche de vogels wat vaker. het was in huis al te warm waarschijnlijk. we weten het niet. we hebben hem in de tuin begraven.  |
Maandag 24 Juli 2006 2:29 pm |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Ik weet niet goed wat ik moet zeggen
Ik vind het wel een beetje raar moet ik zeggen, maar ik heb geen verstand van ara's
Heel veel sterkte in ieder geval met dit grote verlies
 |
Maandag 24 Juli 2006 2:35 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
he wat erg ook nu je net heb geplaatst dat het zo goed ging met hem aahhhh echt heel veel sterkte met het verlies liefs millie |
Maandag 24 Juli 2006 3:05 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Jeetje Alexandraatje,hier wordt ik toch echt even stil van.
Ik weet echt niet wat ik moet zeggen.
Dit vind ik echt heel erg!!
Ik wens jullie heel veel sterkte!!! |
Maandag 24 Juli 2006 3:32 pm |
|
|
Janina
Vlieger
|
Wat erg
Heel erg veel sterkte! |
Maandag 24 Juli 2006 3:40 pm |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Aarghhhh..jeetje...ben er ook helemaal beduusd van Wat erg Alexandra. Eerst je vreugdevolle berichtje en nu dit Heel veel sterkte gewenst!
Dikke knuff voor jou en je man en de andere gaaitjes. |
Maandag 24 Juli 2006 3:43 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
dank julliewel hoor. het is best jammer en het ergste is dat hij met de hand door ons is opgevoed. als je nu thuis komt mis je zijn kreetjes van blijdschap. waarschijnlijk heeft hij wat aan het hart gehad met deze hitte. vergeet niet dat diegene die hem eerst had alleen maar kippevoer gaf dus hij was al gevoeliger denk ik voor andere dingen. hij begon nu eindelijk mooi uit te groeien, mooie veren te krijgen etc. jammer. we kijken nu of we een andere kunnen vinden om dit lege plekje op te vullen, maar het valt niet mee. dit was ons kindje.
het schijnt dat ara's gevoeliger zijn voor temperaturen dan andere vogels. hij heeft toch binnen gezeten voor het open raam toen het zo heet was, zodat hij niet in de volle zon stond, maar het is toch teveel geweest. |
Maandag 24 Juli 2006 3:54 pm |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
"best jammer" vind ik zowat het understatement van het jaar Dit moet gewoon verschrikkelijk voor jullie zijn. Zo blij waren jullie met jullie kindje, het ging zo goed. Wat een klap is dit verlies. Dit kun je niet vantevoren weten. Het zou heel goed kunnen dat het een hartprobleem was. Nogmaals heel veel sterkte! |
Maandag 24 Juli 2006 4:25 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
is het ook, ik wil echter niet als een huilebalk overkomen. we vinden het ook verschrikkelijk. ik hoop echter dat er verder geen problemen bij komen met de andere vogels. op dit moment zijn ze allemaal gezond en vrolijk zoals altijd. maar we worden voorzichtiger met hen. als het mooi weer is, kijkt mijn man eerst of ze wel naar buiten kunnen om geen herhaling te hebben van vrijdag. zolang ze in de schaduw staan is het ok. ik denk dat tweety gewoon te zwak is geweest. vooral door de verkeerde voeding die hij eerst had., mochten we ooit weer een ara vinden, dan wordt er heel erg op gelet dat alles in orde is, al moeten we een ventilator in de kamer zetten. je weet het vaak niet.
bedankt voor jullie steun. |
Maandag 24 Juli 2006 4:36 pm |
|
|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Jemig Alexandraatje, wat afschuwelijk!! Wat verdrietig, moeilijk, weet ik wat niet nog meer... Wat een onmacht, sorry, 't is geen gelikt troostverhaal.
Heel veel sterkte voor jou en je lief. |
Maandag 24 Juli 2006 5:02 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
jaa kan indd best hoor doordat ie natuurlijk slechte voeding kreeg enzo je weet het nooit wie weet had hij al wat, hij is in iedergeval met veel liefde door jullie verzorgt en gered bij de man die kippevoer gaf dus heeft een leuke leventje gehad bij jullie, liefs |
Maandag 24 Juli 2006 5:32 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
owh wat vreselijk voor jullie!!! Het leek juist zo goed te gaan
Niet bang zijn dat je als "huilebalk" overkomt hoor. Dit is gewoon echt vreselijk verdrietig Heel veel sterkte voor jullie beide! |
Maandag 24 Juli 2006 7:31 pm |
|
|
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Het zou denk ik inderdaad heel goed kunnen dat Sweety wat zwakker was dan zou horen door de voeding die hij eerste kreeg
Nogmaals heel veel sterkte voor jullie zo'n prachtig & lief beest verliezen is niet niks  |
Dinsdag 25 Juli 2006 12:52 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Jeetje, wat verschrikkelijk!
Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.
Heel veel sterkte! |
Dinsdag 25 Juli 2006 2:09 pm |
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
Sterkte!!! |
Vrijdag 28 Juli 2006 12:31 am |
|
|
|