|
|
|
Lorco
Kuikentje
| bonte boertje |
|
|
Wie kan mij helpen bij het vinden van een bonte boertje van 5 á 6 weken oud die ik nog met de pap moet voeren. |
Dinsdag 12 Augustus 2008 11:34 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: bonte boertje |
|
|
5 weken is wel erg jong. Waarom zó jong? Ik meen dat Kea de jongen pas later naar huis laat gaan. |
Woensdag 13 Augustus 2008 9:07 am |
|
|
Lorco
Kuikentje
| Ja ik heb ervaring met het pap voeren |
|
|
Hallo Sarah,
Ik heb ervaring met het pap voeren, ik heb een rose kaketoe, alexander parkiet en een halsbandparkiet allemaal vanaf 5 á 6 weken gevoerd.
Dus vandaar dat ik het nu ook zelf weer wilt doen.
Groetjes Astrid
quote:
Originally posted by Sarah
Hallo,
Heb je reeds ervaring met het papvoeren?
Misschien kan je Sue je ff het mailadres geven van deze 2 personen, zijn hobbykwekers en dus geen winkels. Hebben zeer goede gaaitjes.
Hou ons ff op de hoogte.
Groetjes
http://www.fluffies.org/nl/gebruiker5426.html
http://www.fluffies.org/nl/gebruiker3230.html
|
Woensdag 13 Augustus 2008 9:13 am |
|
|
Lorco
Kuikentje
| Re: bonte boertje |
|
|
Hallo, ik heb zelf mijn rose kaketoe, alexander parkiet en halsbandparkiet ook vanaf 5 á 6 weken gevoerd vandaar dat ik weer naar een jonge vogel op zoek ben.
groetjes Astrid
quote:
Originally posted by Sue
5 weken is wel erg jong. Waarom zó jong? Ik meen dat Kea de jongen pas later naar huis laat gaan.
|
Woensdag 13 Augustus 2008 9:15 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Oké, kan begrijpen dat je met de hand verder wil grootbrengen maar ik denk inderdaad niet dat je ze zoooo snel mee zal krijgen naar huis, dat is wel heel erg jong. Ons grijsje hebben we meegekregen toen hij 8 weken was of 9 weken, moet ik ff voor twijfelen, maar hier sluit ik me bij Sue aan en tenslotte zal de kweker het ook niet toestaan als hij het TE vroeg vind.
Maar je kan het altijd vragen natuurlijk, als is het voor het gaaitjes natuurlijk niet onbelangrijk dat het na de handvoeding bij de kweker nog ff bij de moeder in het nest zit, dat hebben de jongen ook nodig.  |
Woensdag 13 Augustus 2008 9:19 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Ik geloof zeker dat je ervaring hebt, anders was je er niet aan begonnen denk ik.
Het schijnt niet goed te zijn voor de
skeletopbouw
als ze zó jong al weggehaald worden. In het nest hebben ze iig rond die leeftijd steun nodig van hun nestgenootjes.  |
Woensdag 13 Augustus 2008 9:38 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ik zal je het adres van Kea sturen. |
Woensdag 13 Augustus 2008 10:21 am |
|
|
millie
Kamikaze piloot
Ik vind het wel kunnen hoor vanaf een week of zes.
Boertje was 3 weken toen hij hier kwam wonen. Kea brengt ze volgens mij ook met pap groot toch? dan maakt het niet uit wie het doet  |
Donderdag 14 Augustus 2008 5:29 pm |
|
|
Lorco
Kuikentje
Ja ik heb al drie papegaaien groot gebracht vanaf 5 weken en dat ging prima.
quote:
Originally posted by millie
Ik vind het wel kunnen hoor vanaf een week of zes.
Boertje was 3 weken toen hij hier kwam wonen. Kea brengt ze volgens mij ook met pap groot toch? dan maakt het niet uit wie het doet
|
Donderdag 14 Augustus 2008 5:34 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Millie, het gaat vooral om de steun van de nestgenootjes die ze niet krijgen als ze zó jong al bij hun ouders weggehaald worden. (Zonder andere jonge vogeltjes erbij)
Dit is alleen een argument voor hun lichamelijke gezondheid..  |
Donderdag 14 Augustus 2008 8:19 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
Ja dat is ook wel zo hoor helemaal mee eens maar met 6 weken vind ik het wel kunnen een bbtje is dan al bijna helemaal in de veren.
Astrid heb je nog contact gehad met Kea? leuke mensen ik zou zeker een telefoontje wagen, als je dan nog niet gedaan hebt:) en misschien heeft kea een zelfsstandig bbtje zitten, ook leuk tam lief en nog naar je eigen te vormen  |
Vrijdag 15 Augustus 2008 9:29 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:13 pm
|
|
|
|
|
|