Extra regels voor nestjes aanbieden via Fluffies?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Suggesties en meer voor dit papegaaien forum

Auteur Onderwerp
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Iedereen mag hier een mening over hebben hoor Windkracht en ik denk niet dat je iemand aangevallen hebt, zo kwam het bij mij toch niet over. Je hebt Millie haar naam niet gemeld en ik denk ook niet dat je iemand gewezen hebt, voel je dus niet aangevallen. Troosten
Bericht Maandag 20 April 2009 9:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Windkracht en Millie, voor het uit de hand loopt...

Windkracht, je noemt niemand bij naam maar Millie is een van de mensen die hier nestjes aanbiedt, dus als je het hebt over "gedumpte nestjes" is het niet vreemd dat ze vraagt wie je bedoelt. Ik snap echter dat je geen namen wil noemen, laten we het ook zo houden.

Millie, Windkracht kwam wat lomp uit de hoek (sorry Windkracht!), maar zo was het niet bedoeld. Via de computer is het gewoon makkelijk om anders uit de hoek te komen dan je bedoelde.

He, nu voel ik me heel belerend Razz. Hopelijk nemen jullie me dat niet kwalijk. Maar ik heb al teveel internet discussies hopeloos uit de hand zien lopen en dat lijkt me hier, waar we aan dezelfde kant staan, zonde.

</diplomaat Whisper Embarassed>
Bericht Maandag 20 April 2009 9:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Whisper,ik reageerde alleen op jou topic, volledig mee eens dat het wat strenger kan, meer niet.

Ik had er ook bij MOETEN zetten, dat ik dat op verschillende vogelforums tegenkom, "gedumpte nestjes"...

Ik kan me daar zeer over maken.

Alleen ik wel wel ff duidelijk aan Millie maken, dat ik op niemand doelde, van de namen die zei noemde Embarassed

En ik ben geen forumlid geworden, om hier iemand een Nee! Nee! toe te wijzen.

No hard feelings... hahahahaha...

En ja, ik moet bekennen, dat het me wel vaker verweten wordt, dat ik wat
scherp overkom

Maar als je me wat beter zou kennen, weet je dat ik dat meestal niet zo bedoeld. (Daz toch niet lomp )
Bericht Maandag 20 April 2009 10:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

het idee om een dagboekpagina bij te houden vind ik heel goed. dan kun je ook meteen zien hoe of wat.
de bekenden hier weten er alles van en ik geniet er altijd van om te zien hoe de kleintjes zich ontwikkelen. dat zou een hel goede regel zijn voor de kwekers. zo kun je ook goed de vogeltjes aan de man brengen maar vooral kunnen wij er van leren hoe de dingen gaan en we worden lekker gemaakt met die kleine knuffels Hartje
Bericht Dinsdag 21 April 2009 8:15 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Om enigszins te controlerenof iemand de waarheid schrijft, zou je kunnen verplichten een dagboek aan te maken met daarin foto's van het broedkoppel en hun leefomgeving, kooi e.d.

Dat lijkt me inderdaad een goede voorwaarde. Very Happy
Zo voorkomen we ook dat Fluffies een plaats wordt waar allerlei handelaren 'even' lid worden om hun vogels kwijt te kunnen. --> Er moet moeite gedaan worden.
Bericht Dinsdag 21 April 2009 8:16 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Windkracht13
En ja, ik moet bekennen, dat het me wel vaker verweten wordt, dat ik wat
scherp overkom
Maar als je me wat beter zou kennen, weet je dat ik dat meestal niet zo bedoeld. (Daz toch niet lomp)

Geen zorgen hoor, lomp is niet altijd slecht. Ik heb een broertje die erg lief maar ongelofelijk lomp is Mr. Green.

Terug naar het onderwerp: verplichte dagboekpagina's voor kwekers lijkt me een goed plan.
Bericht Dinsdag 21 April 2009 10:44 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Windkracht13
He Millie, noem ik je naam ofzo, of van iemand anders???

Nee toch? Moet ik er namen bij melden ofzo? Nee! Nee!

We weten dat het bij de bekende forum leden wel goed is geregeld Veertje !

Beetje kalm hoor, val niemand aan! Boksen

Maar blijkbaar mag ik als liefhebber hier geen mening over hebben...

Nee maar je hebt het wel over nestjes en aangezien Esjo en ik de laatste waren met nestjes voelde ik me wel aangesproken indd.

En niet iedereen weet dat wij bekende forumleden zijn snap;)

en ik kan ook scherp uit de hoek komen hoor, en ik wist niet dat het over verschillende forums ging.

dus bij deze misverstand uit de wereld
Bericht Dinsdag 21 April 2009 6:38 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Vrienden
Bericht Dinsdag 21 April 2009 6:46 pm
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Bericht Dinsdag 21 April 2009 8:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik geloof dat iedereen hier wel voor is.

Dan moeten we nog over de praktische uitvoering denken.

1. Waar moeten kwekers aan voldoen?
Voldoende ruimte in de kooi
Genoeg licht
Genoeg stimulans (speeltjes, eventueel eruit)
Goed voer (groente en fruit als aanvulling)
.... verdere ideeen?

2. Willen we harde regels opstellen of laten we het houden bij concepten en dingen per zaal bekijken (dus "huisvesting moet groot genoeg zijn" of "huisvesting moet x bij x zijn")

3. Hoe gaan we het "controleren"?
Verplicht een dagboek voor kwekers is het meest gehoorde voorstel.

Let wel: Dit zou alleen zijn voor kwekers die via Fluffies hun nestjes aanbieden, niet voor kwekers die alleen posten.
Bericht Donderdag 23 April 2009 8:26 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik vind het zeker ook een goede initiatief, maar laten we realistisch blijven: welke kweker is zodanig levensafhankelijk van een advertentie op dit forum, dat hij zich in alle hoeken gaat willen wurmen om jullie te bewijzen dat hij goed voor zijn vogels zorgt?

Voor jullie eigen gemoedsrust, ja, absoluut Klappen maar ik ben bang dat het niet zo veel uithaalt... maximaal verliest het forum een paar advertenties/leden (maar of het dan zo'n 'verlies' is?).

Wat mij betreft mag 1. nog aangevuld worden met geen niet zelfstandig etende babies verkopen, op zijn allerminst aan mensen zonder ervaring met handopfok, maar liever gewoon helemaal niet.
Bericht Dinsdag 28 April 2009 2:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Het gaat er vooral om dat liefhebbers op dit forum ervan uit kunnen gaan dat aangeboden nestjes ook bij liefhebbers vandaan komen en niet bij broodfokkers. We proberen niet uit te bannen dat mensen op een bepaalde manier fokken, maar dat mensen op een bepaalde nanier fokken en hun nestjes dan hier aanbieden. Begrijp je wat ik bedoel?
Bericht Dinsdag 28 April 2009 2:44 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ja, natuurlijk snap ik dat... daarom zeg ik ook dat ik het absoluut aanmoedig voor de eigen rust. Ik vraag me alleen af of kwekers daar zo bereid zijn aan mee te werken... niet eens hun manieren en omgang met dieren te veranderen, maar uberhaupt uit hun weg te gaan door jullie te bewijzen dat ze het wel 'goed' doen. Als er tientallen andere advertentiemogelijkheden zijn, en zij ongetwijfeld wat beters te doen hebben dan rondrennen met fototoestel en dagboeken aanmaken en wat niet... daarom ben ik bang dat de meesten (die niet ook gewoon meedraaien voor het leuke van het forum - maar dan weer, zoals ik zei, of het nou zo'n enorm verlies is) gewoon elders vertrekken waar het minder moeite of 'gezeur' is. Begrijp je wat ik bedoel?
Bericht Dinsdag 28 April 2009 3:01 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik begrijp wat je bedoelt, maar dat is juist de bedoeling. Ze hoeven hun fokmethodes niet te veranderen of hier dagboeken aan te maken, zo lang ze dan maar niet via Fluffies hun nestjes aanbeiden. Dus als ze vanwege de moeite niet meer op Fluffies adverteren, hebben we bereikt wat we willen.
Bericht Dinsdag 28 April 2009 3:07 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ok Veertje
Bericht Dinsdag 28 April 2009 3:10 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 13 Februari 2012 5:27 pm
  Berichten van afgelopen: