|
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
| felicitaties |
|
|
Al lange tijd vind ik het jammer dat de snaterplek zo onleesbaar wordt.
Ik vind het altijd leuk om van dingen op de hoogte te blijven die ook lossstaan van onze vogels, en daarom vind ik het jammer dat de berichten zo snel verdrinken in felicitaties.
Het feliciteren van echte forumleden, die er niet persé vaak maar wel binnen het laatste jaar na hun verjaardag geregeld zijn vind ik heel leuk, en voegt echt wat toe. Geen probleem, ik ben er juist een voorstander van.
Bij het feliciteren van vogels heb ik zo mijn bedenkingen aangezien zij niet kunnen lezen. Maar als de eigenaars het op prijs stellen is het nog te tolereren.
Waar ik me echt aan stoor zijn felicitaties aan mensen en vogels van mensen die er nooit meer zijn. Dit vind ik ronduit irritant. Het neemt veel plaats in beslag en gooit andere items snel naar beneden op de lijst.
Daarom heb ik me al een tijd afgevraagd hoe het dan wel zou moeten, dat is een lastige opgave.
De enige suggestie die ik kan doen is om een sticky felicitatietopic te maken.
Als je op Fluffies binnenkomt kan je direkt zien of diegene (of desnoods hun vogels) waar "je wat mee hebt" jarig zijn.
Op die manier kan je mensen kan je die je aardig vind gewoon in de sticky feliciteren, zonder de hele rij één voor één af te moeten, en blijft de snaterplek leesbaar.
Laat weten wat jullie hierover denken, misschien handig er een poll aan te wagen? |
Zaterdag 18 Juli 2009 7:18 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: felicitaties |
|
|
Fijn dat je het hier eventjes aangeeft, Vlindertje. Alle suggesties zijn welkom en in dit forum zijn ze gemakkelijk terug te vinden.
Ik moet trouwens zeggen dat ik het heel erg fijn vond dat er aan Iago's verjaardag gedacht werd. Iago kan dan wel niet lezen maar ik wel. Misschien was het vooral omdat hij dit jaar 10 is geworden.
Ik begrijp dat je je stoort aan felicitaties aan mensen die er echt nooit zijn. Maar begrijp dan wel dit: Mensen kunnen ook lurkers zijn. Ze hoeven niet echt actief mee te doen. Ik zie sommige mensen heel veel online, maar ze reageren nooit. En misschien zijn ze wel online als ik er niet ben? Verdienen ze daarom geen felicitaties? (Ik heb eerlijk gezegd geen zin om in de lijst te gaan spitten wie wel en wie niet actief is geweest alvorens een felicitatie te plaatsen)
We kunnen eventueel ook een apart forum openen; Er is dan geen vervuiling meer van de snaterplek.
Het nut van het aanmaken van aparte topics is dat mensen 'hun' felicitaties snel kunnen vinden. Het nadeel is dat ze in de onderwerpenvolglijst verschijnen.
Nu is dat ook op te lossen door wat te programmeren. Echter, hier heb ik de tijd en de zin op dit moment niet voor. Ik heb het op het moment vrij druk dus programmeren zit er eventjes niet in.
Als je (of iemand anders) nog suggesties heeft; Graag! |
Zondag 19 Juli 2009 8:34 am |
|
|
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
Bedankt voor je reaktie en uitleg.
Speciale programering lijkt me niet nodig, zo'n groot probleem is het niet. Het gaat ook meer om de leesbaarheid van de snaterplek dan om de felicitaties zelf. Als de anderen het ermee eens zijn is een apart forum misschien handig, maar dan heb je wel weer een extra forum erbij terwijl het handig zou zijn ook het aantal fora terug te dringen om dubbele postingen en hetzelfde gesprek gevroerd op soms 3/4 verschillende fora te vermijden.
Maar dat is weer een ander verhaal  |
Maandag 20 Juli 2009 5:04 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Misschien kan je een voorbeeld geven waar er dubbele postings en zo zijn want het lijkt me dat er meer als enkel de snaterplek is dat je zorgen baart, of irriteert door bepaalde postings. |
Maandag 20 Juli 2009 5:26 pm |
|
|
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
|
|
|
Ook jij bedankt voor je reaktie. Fijn dat hierover wordt nagedacht.
De rest (dubbele postings) is niet echt een ergernis hoor, door de opzet van het forum is het moeilijk te voorkomen dat het gebeurd. Wat ik dan jammer vind is dat je niet via de gebruikersnaam de posten van die persoon terug kan lezen om snel de rest ook te lezen, zo dat je vooledig weet waar het over gaat, het is soms echt een puzzeltocht en op sommige dagen heb ik daar meer geduld voor dan op andere, en soms voel ik me een beetje detective achtig en vind ik het wel grappig. Op andere dagen een beetje minder, en dan blijf ik even een tijdje weg todat ik er weer tijd voor en zin in heb.
Het is niet echt een ergernis, maar heel erg tijdrovend.
Omdat ik het niemand kwalijk neem en het zelf ook doe neem ik geen concreet voorbeeld van postings die er al staan, maak ik hier een fictief voorbeeld.
Stel: iemand heeft een nieuwe aga die vrij jong is.
Hiervan komen dan uiteraard foto's in het dagboek, met een verhaaltje over een bepaald grappigheidje van het gedrag van de vogel.
Hierover wordt even doorgeschreven in het dagboek zelf, en ook wordt er een topic over geopend bij het aga forum en bij papegaaien en parkieten gedrag.
Dat zijn er dan al 3 over hetzelfde. Plus eventueel nog een verhaal bij “verhalen van onze papegaaien en parkieten”, dat zijn er dan 4.
Een manier zou het opheffen van sommige forum gedeelten zijn en dat is in de praktijk niet handig, dus geen oplossing.
De suggestie is dus: postings van members terug te vinden door erop te klikken, dit is voor mij de enige echte manier om alles wat makkelijker te maken.  |
Woensdag 22 Juli 2009 10:16 am |
|
|
Sarah
Moderator

Hier heb je in elk geval over nagedacht. Ik kan je wel volgen hoor maar vergeet niet dat het vaak ook nieuwe leden zijn die de dubbele postings maken, die niet weten dat er reeds een topic over is of die nog aan het uitdokteren zijn hoe het forum werkt. Of hier al dan niet een oplossing kan voor gevonden worden laat ik nog ff in het midden maar het zal zeker bekeken worden. Ik geef het ff door en dan kunnen we even kijken of er mogelijkheden zijn of niet.
Bedankt voor het meedenken in elk geval.  |
Woensdag 22 Juli 2009 10:23 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
De felicitaties hebben een eigen forum gekregen.
Ik heb eerlijk gezegd op dit moment geen zin om alle felicitaties te verplaatsen (Ben grieperig) maar hopelijk zien we je nu weer wat vaker actief op fluffies.  |
Vrijdag 24 Juli 2009 10:44 am |
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
Heel fijn
Die die er staan zou je gewoon kunnen laten staan hoor, gewoon vanaf nu de nieuwe felicitaties erin zeg maar, dat schhelt een hoop overbodig verplaatswerk.
Heel fijn dat je dat hebt geregeld, we blijven thuis deze zomer en ben nou met een tijdrovend project bezig, daarna zie je me zeker weer vaker hier!
Zorg goed voor jezelf, griep is al niet prettig en in de zomer al helemaal niet dus knuffels en rustig aan!  |
Zondag 26 Juli 2009 4:35 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Esjo heeft de taak op zich genomen om de felicitaties die er nog stonden over te zetten dus alles is in orde nu en de snaterplek is terug overzichtelijk alsook kunnen de felicitaties makkelijk terug gevonden worden.
Fijn dat je het leuk vind en leuk dat we je vaak gaan zien, altijd fijn natuurlijk.  |
Zondag 26 Juli 2009 5:32 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Goed gedaan ; ik moet toegeven dat dat ook voor mij de reden was om niet te veel in Snaterplek te komen, dus wat dat betreft sta ik 100% achter wat er in dit topic geschreven staat. Ik vind het ook moeilijk om een houding aan te nemen ivm. die felicitaties - ik werd ook gefeliciteerd met mijn verjaardagen en die van mijn vliegtuigjes, en dat is uiteraard leuk, maar ik plaats niet in elke topic een proficiaatje (oh, wat zou dat ook 'nep' voelen) dus ik voelde mij nogal schuldig, alsof ik wel de aandacht verwacht maar geen aandacht terug geef. |
Woensdag 29 Juli 2009 10:15 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 7:00 pm
|
|
|
|
|
|