agressief!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Valkparkieten forum, voor de valkparkiet

Auteur Onderwerp
lunaatje
Kuikentje

agressief!  Reageer met quote  

Hallo iedereen.

sinds korte tijd heb ik een tweede valkparkiet bijgehaald.
Mijn eerste is superlief, is niet met de hand opgevoed en amuseert zich hier rot Very Happy.
mijn tweede heb ik van begin april, toen was hij nog maar 2 uit het nest gevlogen.hij beet heel erg en moest niets van mij hebben, toen heb ik praktisch het hele boek van pluk en de petteflet vertelt en in vier dagen zat hij op mijn vinger en kon ik zijn kopje strelen Smile.
hij laat zich niet op zijn buik strelen, alleen zen rug en zen nekje.
de laatste tijd bijt hij wel nogal snel en mag je hem bijna niet strelen, wanneer hij dit doet steek ik hem dan ook consequent terug in zijn kooi. Hij haat het om in zijn kooi te zitten en roept dan zeker vijf minuten naar me van: haal me eruit! wanneer hij rustig is mag hij er weer uit.
helaas helpt dat precies allemaal niet, hij blijft bijten en nu hij groter wordt, worden de beten steeds harder en pijnlijker!
wat kan ik hieraan doen?
Bericht Zondag 24 Mei 2009 3:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Kan je misschien met een opstaptouw werken? Helpt hier ook altijd goed als ze eens willen "testen". Ik zou vooral ook een paar stappen terugnemen, terug met je boek ff erbij gaan zitten, kan zeker geen kwaad.

Maar, misschien wil je gaaitje ook helemaal niet kroelen, hier wil ons grijsje het héél zelden en ok, wanneer ze het niet leuk vinden om te kroelen dan moet je dat respecteren vind ik, ook al vond hij het toen hij jonger was wel erg fijn.
Bericht Zondag 24 Mei 2009 5:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Misschien wil hij dat je het boek Puk van de Petteflet nog een keer voorleest Mr. Green

Zonder dollen Mr. Green Inderdaad een opstap touw gebruiken zodat je kunt voorkomen dat hij elke keer bijt en dus succes heeft.
Maar wat Sarah ook al zegt, niet ieder gaaitje vindt het fijn om gekroeld te worden. Is hij erg op je andere vlakje gericht misschien??? en wat minder op mensen?
Bericht Zondag 24 Mei 2009 8:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
lunaatje
Kuikentje

Reageer met quote  

nee hoor, ze zitten soms samen op de speelboom maar hebben aparte kooien. mijn valkje vind het heerlijk om gekroeld te worden en legt vaak zen kopje neer en dan eist hij precies dat we kroelen.
wanneer we het anders ook eens proberen bijt hij, maar misschien wil hij op dat moment gewoon niets weten van kroelen.
Bericht Maandag 25 Mei 2009 7:02 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb de indruk dat je gaaitje JOU de regels aan het spellen is. Als hij dat doet, dan zou je net niet mogen kroelen. Jij beslist of er gekroeld word, niet je gaaitje. Wink
Bericht Maandag 25 Mei 2009 7:41 am
lunaatje
Kuikentje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Ik heb de indruk dat je gaaitje JOU de regels aan het spellen is. Als hij dat doet, dan zou je net niet mogen kroelen. Jij beslist of er gekroeld word, niet je gaaitje. Wink

Ja ik heb ook die indruk, dus dan zou ik hem moeten negeren en alleen kroelen als ik het wil?
Bericht Maandag 25 Mei 2009 8:22 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Eigenlijk wel ja. Het is toch zo schattig als ze zo met hun kopje doen, weet er alles van maar door hun schattig doen hebben ze ons ook zo snel onder de duim dus dat moet je proberen te vermijden en terug daar die bovenhand te halen. Er zal vast wat protest zijn maar de rollen moeten ff terug omgedraaid worden. Als je enkel maar mag kroelen als je gaaitje dat wil dan lig je echt onder de plak maar kan je dat op die manier terug proberen recht te zetten.

Succes
Bericht Maandag 25 Mei 2009 9:30 am
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Rug, buik en onder vleugels aaien moet je eigenlijk achterwege laten want dat activeert de hormonen.

Persoonlijk ben ik er nogal op tegen om de vogel als straf in zijn kooi te zetten omdat hij, ook als hij lief is en niets vervelends doet, op een gegeven moment ook diezelfde kooi in moet om te gaan slapen of eten.

Als hij bijt er lichamelijk niet op reageren adviseer ik. je kan op dat moment wel een duidelijk NEE laten horen en tijdens de bijt een lichte beweging met je hand maken wat hem uit bijna balans brengt. Kijk uit dat je dit niet te heftig doet.

En het is al genoemd hier: ook vogels verdienen respect. Dwingen daar bereik je het tegenovergestelde mee. Ja
Bericht Maandag 25 Mei 2009 11:21 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ga mee met de bovenstaande tips en voeg nog eentje toe... Mr. Green
Ik kroel hier alleen als beloning, dus als ikzelf even zin heb om te kroelen dan laat ik haar opstappen, zeg 'goed zo!!!!' en kroel dr koppie dan even. Als Cleo gekroeld wil worden en ze doet dr koppie omlaag, dan moet ze van mij bijvoorbeeld eerst 'kiekeboe' zeggen, de kroel krijgt ze dan als beloning. Dit ipv een woordje kun je je valkje natuurlijk ook op laten stappen oid! Veertje
Bericht Maandag 25 Mei 2009 1:26 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:19 pm
  Berichten van afgelopen: