Bloedpennen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Valkparkieten forum, voor de valkparkiet

Auteur Onderwerp
Kaai
Kuikentje

Bloedpennen  Reageer met quote  

Hoi,

Kuifje heeft last van bloedpennen (piepklein veertje met een lange schacht waar bloed in zit). Hij heeft er nu 1 op z'n ruggetje en 2 bij zijn slagpennen.
Op zich niet zo'n probleem, maar hij knabbelt er steeds aan en daardoor zitten er niet veel veren rondom de bloedpennetjes. De huid ziet er niet geirriteerd uit, maar goed zal het niet zijn.

Verder is Kuiffeltorentje gewoon helemaal gezond, hij speelt goed, hij eet goed, drinkt goed...

Ik heb geprobeert er foto's van te maken, maar ik krijg ze maar niet scherp omdat hij het niet prettig vind als ik eraan kom.

Gewoon wachten tot de bloedpennetjes eruit ruien, of moet er iets aan gedaan worden? Question
Bericht Maandag 21 Januari 2008 12:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Misschien toch een foto maken?? Zijn de pennen wel mooi gelijkmatig gevormd? Zijn de schachten mooi evenwijdig recht? Zie je al een stukje nieuwe veer groeien? Bij Cleo's nieuwe pennen zag ik er nooit echt bloed inzitten??
Als je het niet vertrouwd bel dan gewoon een VA!!!
Bericht Maandag 21 Januari 2008 5:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Kaai
Kuikentje

Reageer met quote  

het ziet er heel normaal uit hoor, alleen knabbelt hij er steeds aan.

De schachten zijn gewoon recht, staan de goede kant uit, er zit een nieuw beginnend veertje aan.. het verschil is dat de schacht een beetje lang is en dat hij bijna helemaal gevuld is met bloed. Het ziet er niet echt raar uit ofzo, je moet echt even goed kijken. er zit bloed in, maar het bloedt niet.

Maar ik ga denk ik even een van de kwekers hier in de buurt bellen.. een echte VA is toch wel erg ver hiervandaan.. als het echt nodig is, wil mijn moeder me misschien wel brengen, maar nu is het niet echt een groot probleem, alleen wil ik wel weten wat het precies is en waarom hij er zoveel heeft.
Bericht Maandag 21 Januari 2008 5:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Bloedpennen  Reageer met quote  

Hmmm ik vind het raar dat er bijna geen veren daaromheen zitten? Zou je geen foto willen maken? Waarschijnlijk is er niets aan de hand hoor.
Bericht Maandag 21 Januari 2008 11:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Kaai
Kuikentje

Reageer met quote  

We zijn vandaag met Kuiffel naar een kleine kweker hier in de buurt geweest, die er ook veel vanaf weet. Die heeft de pennetjes goed bekeken, en die zei dat ik me geen zorgen hoef te maken. Alleen dat ik ook wat eivoer bovenop zijn gewone voer (Nutribird pellets) moest leggen, zodat hij dat perse op moest eten.
Ik dus weer even gerustgesteld en meteen weer een voorraadje eivoer gekocht. Wink

Ik had idd geprobeert er een foto van te maken, maar dat gaat bijna niet met ons fototoestel. Zo'n veertje is niet echt groot en met de flits erbij word het een grote witte brij. Zonder flits is het weer wazig. Maar ik denk dat het zo wel is opgelost nu. Very Happy
Bericht Dinsdag 22 Januari 2008 8:45 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Kaai. Wat fijn dat het niets bijzonders was. Very Happy Geef aub niet té veel eivoer, want dat is slecht voor ze. Ik meen voor de nieren?
Bericht Dinsdag 22 Januari 2008 9:53 pm
Kaai
Kuikentje

Reageer met quote  

Ja idd, ik moet het nu om de dag op de pellets leggen. Smile
Bericht Woensdag 23 Januari 2008 8:21 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

(Inderdaad de nieren; dat proteine moet bewerkt en afgebroken worden, en de stoffen verder verwerkt, en als het te veel is, haalt het organisme het niet en wordt het in de organen of in gewrichten opgeslagen en krijg je jicht. Hele nare en pijnlijke ziekte, dus oppassen)

Als hij het eivoer niet lekker vindt, of voor de afwisseling, kan je een mix geven van een paar soorten bonen. Goed koken, en dan heb je complete proteine. Of een stukje ei, vinden ze vaak ook heel lekker.
Bericht Woensdag 23 Januari 2008 11:16 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Kaai
Kuikentje

Reageer met quote  

Bedankt voor de info! Very Happy
Bericht Woensdag 23 Januari 2008 2:54 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Bedankt voor die info over de jicht.. Dat had ik geloof ik nog niet gehoord. Of anders ben ik het vergeten. Embarassed
Bericht Woensdag 23 Januari 2008 9:24 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Graag gedaan Smile

Hier wat uitgebreider (meer info dan je ooit had willen hebben over jicht) :

http://www.vetcareindia.com/aviangout_bull.htm

http://www.avianweb.com/gout.html
Bericht Donderdag 24 Januari 2008 7:40 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey! Bedankt! Ik herinner me nu ineens dat ik wel eens artikeltjes heb gelezen hierover.. Embarassed Wat een mens al niet kan vergeten. Maar nóg meer lezen (om het vervolgens hopelijk wel te onthouden?) kan geen kwaad.
Merci!
Bericht Vrijdag 25 Januari 2008 12:10 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb er een vertaalprogramma overheen laten gaan: http://www.fluffies.org/nl/flu.....ry_id=3460
Bericht Maandag 28 Januari 2008 9:40 am
dianatjuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

hoii ik heb toevallig enkele weken terug een oud parkietenboek gelezen het boek Parkieten van cor stork.
daarin staan ziektes beschreven,
en bij de kruipers ziekte staat ook bloedpennen.
kan het niet dat zijn??
gr diana
Bericht Woensdag 28 Januari 2009 3:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Bloedpennen  Reageer met quote  

Kruipersziekte is toch heel iets anders? Embarassed
Bericht Woensdag 28 Januari 2009 5:20 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:19 pm
  Berichten van afgelopen: