broeden?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kweken met papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Birdlover
Net uit het ei

broeden?  Reageer met quote  

Hoi. Onze Valkje zit de laatste tijd veel op de bodem van een kooi bij een plekje die ze leeg heeft gemaakt. Ze wilt dan met rust worden gelaten. Ik merk ook dat ze nu heel rustig is en niet vliegt enzo.

Mijn vraag is hoe ga ik hiermee om en wat kan ik de komende tijd verwachten? Ik heb hier geen ervaring mee.
Bericht Donderdag 21 Mei 2009 7:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: broeden?  Reageer met quote  

Eet ze verder wel goed enzo? Want dit zou ook een teken van ziekte kunnen zijn? Of gebruikt ze maar één gedeelte en gaat ze echt in een soort broedhouding zitten?
Bericht Vrijdag 22 Mei 2009 8:25 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het is volgens mij inderdaad ff uitzoeken of het wel broedgedrag is en of ze niet ziek is. Confused
Bericht Vrijdag 22 Mei 2009 11:10 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Birdlover
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ik wordt zo wel bezorgd ja want ik merk een verandering in alles wat ze nu doet. Veel minder gefluit en beweging en ze klinkt een beetje anders..

En Sue ja ze zit wel altijd op een zelfde gedeelte. Ik weet niet zeker of het een broedhouding is, ik kan in ieder geval wel de pootjes zien.

Ik denk dat het eten verder nog wel goed gaat. Ik zal het wel in de gaten houden..
Bericht Vrijdag 22 Mei 2009 12:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Als je twijfelt zou ik proberen vandaag nog ff naar een VA te gaan, straks is het weekend en zit je met wachtdienst. Je vertrouwde VA is altijd beter en je kan beter zeker zijn want gaaitjes verstoppen vaak erg lang dat ze ziek zijn. Als je gaaitje niet ziek is, des te beter maar dan kan je gerust zijn.
Bericht Vrijdag 22 Mei 2009 1:40 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik hoop dat je gebeld hebt met een va, want de kans dat ze ziek is, is best aanwezig.

Ze is toch best nog jong?
Bericht Zaterdag 23 Mei 2009 9:19 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:19 pm
  Berichten van afgelopen: