Een van mijn valkjes heeft ergens in de afgelopen paar dagen eitjes gelegd. Vind alleen wel bizar dat deze vogel het heeft gedaan. Er zitten 3 valkjes bij mij in de kamervoliere. Een koppel wildkleur en een lutino pop. Koppel zit altijd bij elkaar, lekker kroelen enzo. Maar de Lutino zit nu al een paar dagen in de nestdoos. lol. Is hij "vreemd" gegaan? We gaan het wel zien. Over een paar dagen eens kijken of ze bevrucht zijn. Wel spannend. Is voor mij ook het eerste nestje.
Als het wat gaat worden komen er zeker wat foto's op het forum. Voor nu zitten we op 3 eitjes die goed warm gehouden worden.
Donderdag 24 November 2011 2:33 am
alexandraatje Kamikaze piloot
leuk, eitjes. het is heel normaal hoor. valkjes staan er om bekend dat ze vaak eitjes leggen. die van mij zijn de hele zomer eitjes aan het leggen, zelden dat ze bevrucht zijn. soms in het nest maar ook gewoon in de kooi vind ik ze.
zal voor je duimen dat e wat in zit
Ik heb eens even gekeken met de zaklamp en volgens mij zie ik echt adertjes in de eieren. Over een paar dagen nog maar eens controleren. Dan zou er toch meer te zien moeten zijn. Er is er in elk geval nog een bij gekomen. Zitten nu op 4 stuks. Dus tegen de kerst is de familie misschien wel groter.
Ze broeden allemaal. Het koppeltje met z'n 2en, de pop alleen. De single pop zit er het meeste op en vertoond typisch broeds gedrag. Ze is nu trouwens bij 6 stuks gestopt. Vind ik vrij veel maar ja, weet ook niks van haar voorgeschiedenis af. Kan best dat ze vaker nestjes heeft gehad. Gaat haar goed af dus ik vermoed van wel.
Helaas, de eitjes waren leeg. Al moet ik zeggen dat me dat niet heel erg vervelend uitkomt. Anders waren ze rond de kerstdagen uitgekomen. Beetje drukke periode.
Dank voor het meeleven en op naar de echte eitjes!
Maandag 12 December 2011 11:13 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:19 pm