|
|
|
nakkie29
Beginnende vlieger
| Dringend advies gevraagd: valkparkiet met kaal kopje |
|
|
ik heb een vraagje, ik heb sinds kort dus weer 2 valkjes en het vrouwtje heeft een heel kaal kopje.
hoe kan dat?
eigen lijk heb ik 2 vragen haha mijn mannetje elvis pikt steeds in de neusgaatjes van tessa ,ziet gewoon rood weet iemand waarom hij dit doet en wat ik ertegen kan doen????????
|
Zaterdag 14 Februari 2009 4:40 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Dringend advies gevraagd: valkparkiet met kaal kopje |
|
|
Mag ik vragen waar het kaal is? Onder de kuif? Of haar hele kopje? Kans is groot dat haar partner de dader is.  |
Zaterdag 14 Februari 2009 4:54 pm |
|
|
|
|
nakkie29
Beginnende vlieger
| Re: Dringend advies gevraagd: valkparkiet met kaal kopje |
|
|
quote:
Originally posted by Sue
Mag ik vragen waar het kaal is? Onder de kuif? Of haar hele kopje? Kans is groot dat haar partner de dader is.
haar hele kopje ,ik heb ze bij andere mensen vandaan,dus ik denk inderdaad dat de partner de oorzaak is en ben erg bang dat hij haar pijn doet,ook omdat hij ook in haar neusgaten pikt,weet jij wat ik met dit probleem aan moet? |
Zaterdag 14 Februari 2009 7:34 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Helaas ben ik bang dat dit niet gaat veranderen. Je kan niet zomaar van dieren verlangen dat ze elkaar mogen.
De beste oplossing is waarschijnlijk om ze uit elkaar te halen ze in aprte kooien te kooien te houden |
Zaterdag 14 Februari 2009 10:50 pm |
|
|
nakkie29
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by MariekevC
Helaas ben ik bang dat dit niet gaat veranderen. Je kan niet zomaar van dieren verlangen dat ze elkaar mogen.
De beste oplossing is waarschijnlijk om ze uit elkaar te halen ze in aprte kooien te kooien te houden
dat verwacht ik ook niet,ik heb ze als koppel bij mensen meegenomen,
dus wist niet beter of ze zaten bij elkaar.maar bedankt voor de tip en zal ze meteen uit elkaar halen. |
Zaterdag 14 Februari 2009 11:16 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ik denk dat ze elkaar wel mogen, maar dat de man gewoon wat hardhandig poetst. Of ziet het ernaar uit dat ze het niet prettig vindt? |
Zondag 15 Februari 2009 9:13 am |
|
|
carco
Kuikentje
Niet uit elkaar halen!
Dit is normaal gedrag dat plukken. Een man doet dit vaker als hij broeds is.
Het is inderdaad een koppel wat je hebt over genomen. Hier gebeurt het ook dat de man de pop plukt. Ik heb ook een poppen koppel en die plukken elkaar ook. Het is geen fraai gezicht, maar je doet er weinig tegen.
Wat dat neuspeuteren betekent weet ik niet, dat gedrag ken ik eigenlijk niet?
Groetjes: Caroline. |
Zondag 15 Februari 2009 12:50 pm |
|
|
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Nee dan moet je het neusje kapot laten peuteren.
Het is geen natuurlijk gedrag, maar frustrerend gedrag. Dit zie je vaker bij vogels in gevangenschap dat is waar. Maar goed is het niet.
daarbij zal het zo zijn, dat als er baby's komen deze ook geplukt gaan worden.
Dit gedrag wordt dan weer over gegeven aan de baby's |
Zondag 15 Februari 2009 1:33 pm |
|
|
carco
Kuikentje
Dat hoeft niet persé dat ze ook de de jongen zouden plukken en ze alleen daarom apart te gaan zetten?Is het de bedoeling dat er met deze valkjes wordt gekweekt dan?
Een koppel blijft zijn hele leven bij elkaar en als je dit koppel in aparte kooien gaat zetten in dezelfde ruimte denk ik dat je oordoppen nodig hebt:want ze zullen zeker naar elkaar gaan roepen.
En plukken is geen frustrerend gedrag:kan maar in dit geval lijkt het me niet.
Groetjes: Caroline. |
Zondag 15 Februari 2009 2:10 pm |
|
|
babe
Fladderaar
|
hoihoi
ik ben het met caroline het eens.
ik, heb hier ook een koppeltje zitten zodra de man broed word is wordt zijn popje kaal op haar hoofd.
eerst d8 ik dat ze aangevallen werd door andere valken maar het blijk de man te zijn.
de jongen plukken ze niet dus maar altijd opletten ook koppels die mekaar niet plukken kunnen jongen kaalplukken.
groetjes |
Zondag 15 Februari 2009 5:00 pm |
|
|
|
|
nakkie29
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by carco
Dat hoeft niet persé dat ze ook de de jongen zouden plukken en ze alleen daarom apart te gaan zetten?Is het de bedoeling dat er met deze valkjes wordt gekweekt dan?
Een koppel blijft zijn hele leven bij elkaar en als je dit koppel in aparte kooien gaat zetten in dezelfde ruimte denk ik dat je oordoppen nodig hebt:want ze zullen zeker naar elkaar gaan roepen.
En plukken is geen frustrerend gedrag:kan maar in dit geval lijkt het me niet.
Groetjes: Caroline.
nee is nie de bedoeling te kweken,ze hebben geen nestblok. |
Maandag 16 Februari 2009 8:51 am |
|
|
babe
Fladderaar
|
dan zal ik je alvast uit de droom halen.....
als hun eitjes willen leggen doen het ze het toch wel op de grond.
als je echt geen jongen wil hebben dan vervangen met nep eitjes.
maar nooit de eieren weghalen anders blijft het popje eieren leggen tot ze er dood bij neervalt(dat laaste was bijwijze van)
groetjes |
Maandag 16 Februari 2009 11:23 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:19 pm
|
|
|
|
|