Funky kortwieken?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Valkparkieten forum, voor de valkparkiet

Auteur Onderwerp
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hallo,

We hebben onze beslissing gemaakt, Funky gaan komende dinsdag naar iemand die we goed kennen, die een geschikte volliere heeft voor Funky, met andere valkparkieten en ook een binnenruimte.
Ik vind het jammer, maar ik vlucht soms weg van huis om Funky even niet meer te kunnen horen. Hij gilt echt een hele dag keihard door en niks helpt.
Misschien is het zwak om het zo snel al op te geven, maar ik baal er gewoon hij zo hard krijst dat ik er voor weg ga. ( en de buren zullen er ook last van hebben, dat kan niet anders)
Ik merk ook dat Ice nu opeens wel op hem begint te reageren, hij begint terug te krijsen naar Funky om hem zn mond te laten snoeren, afijn zo komt het op mij over Smile

1 voordeel is dat we hem nog kunnen blijven zien.

In ieder geval heel erg bedankt voor al jullie reacties!

Groetjes Mel
Bericht Zaterdag 6 December 2008 8:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat jammer zeg, Mel. Maar als je zelf niet meer naar huis gaat omdat je het gegil wilt ontlopen dan lijkt me dat ook niet goed.
Gelukkig heb je een goed huisje voor hem gevonden.
Bericht Zondag 7 December 2008 10:29 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ben het helemaal met Sue eens, je moet graag naar huis gaan en blij zijn je gaaitjes te zien. Tenslotte, nu zie je Ice ook niet meer zoveel als je moet vluchten om rust te hebben. Wel goed dat je hem kan blijven zien. Misschien dat Ice ook terug zijn rust zal vinden.
Bericht Zondag 7 December 2008 7:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja, ik denk dat Ice dan ook rustiger wordt, hij heeft het heel lang wel geaccepteerd dat Funky zo krijst, maar nu opeens niet meer.
Ik denk dat ik er over een tijdje wel weer een andere vogel bij wil hoor, maar dan wil ik echt bij de kweker of in de winkel al kunnen zien dat de vogel aan mensen gewend is.
Ik ben iig blij dat ik een geschikt plekje voor Funky heb gevonden, ik weet wel bijna zeker dat hij daar zich veel meer thuis zal voelen, gelukkig kan ik hem idd dan nog zien.
Ik denk alleen dak hem wel in zijn kooi moet gaan vervoeren, ik heb wel een transportkoffertje, maar daar ga ik hem nooit inkrijgen vrees ik Very Happy

Ik laat jullie snel weten hoe Funky het heeft bij zijn nieuwe thuis!

Groetjes Mel
Bericht Maandag 8 December 2008 9:20 am
hennie-bussink
Eitje

Reageer met quote  

hoi ik heb je vraag gelezen over kortwieken
ik deed altijd de middelstepennen afknippen
en de eerst 5 en laaste vijf pennen bleven dan zitten maar dat is niet zo,n mooi gezicht.het laaste jaar doe ik de 4 eerste pennen afknippen wel allebeide kanten.om de vogel niet in paniek te laten raken, doe het dan met zijn tween kan de een de vleugel wijd houden en de ander ze er af knippen, cm boven het gedeelte waar de pennen vast zitten .en de vogel wordt er rustiger door als ie niet meer zo goed kan vliegen hij vliegt wel een meter boven de grond maar op vliegen kan ie dan niet meer.
Bericht Dinsdag 9 December 2008 11:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hoi allemaal,
Ik heb dinsdag Funky weggebracht, het was ongelofelijk hoe snel hij zich aanpaste aan de volliere, na 2 uur zat hij al te eten!! Terwijl hij hier de eerste drie dagen niks heeft gegeten.
En nog een paar uur later zat hij al vrolijk met de andere valkparkieten te kweteren! Toen of ik na een paar uur ging kijken ( het is een volliere bij mijn moeder, dus ik ben de hele dag gebleven om te kijken hoe het zou gaan) en tegen hem begon te praten draaide hij echt zijn kopje om en keek de andere kant op! Het zou toeval geweest kunnen zijn, maar zo kwam het niet op mij over. Embarassed
Ik denk dat Funky daar een veel beter leventje zal hebben en ik ben er van overtuigd dat hij eerst ook een volliere vogel is geweest.
Maar ik ben heel erg blij dat het nu beter met hem gaat en dat hij zichzelf snel kan aanpassen Very Happy Go Funky, zet hem op!!! Very Happy

Groetjes Mel
Bericht Vrijdag 12 December 2008 10:16 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oooo, wat goed dat Funky zich zo snel heeft aangepast. Je zou echt zeggen ja dat het een voliere-vogel is geweest en dat hij precies "thuis" is gekomen nu. Kon jij niet weten natuurlijk maar het moet wel een geruststelling zijn dat Funky nu echt zichzelf kan zijn. Knap hoor. Funky kan een nieuw leven beginnen en zo te horen is hij daar al helemaal mee bezig en weg is Funky toch niet echt, je kan hem vaak zien, dus dat is ook wel erg leuk natuurlijk. Veertje
Bericht Vrijdag 12 December 2008 10:27 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:19 pm
  Berichten van afgelopen: