|
|
|
Birdlover
Net uit het ei
|
Ik heb hem/haar net gehaald
Moest effe buiten in een doosje mee lopen en is nu in de kooi.
Is nog erg bang. De Valkje is nu op de bodem van de kooi. Ik dacht ik laat em even wennen enzo dus ik zal nog afwachten.
Enig advies mischien? Zal ik eten op de bodem strooien?
Ik ben echt blij  |
Zaterdag 13 December 2008 4:00 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Gefeliciteerd met de thuiskomst van ???
Wat jammer dat 'ie zo bang is. Laat hem eerst z'n water en voerbakje even ontdekken. Schrikt hij als je in de buurt komt? |
Zondag 14 December 2008 10:46 am |
|
|
esjo
Moderator

Gefeliciteerd
Hoe oud is hij of zij? En is het natuurbroed? Dan duurt het misschien wat langer dat ie gewend is, maar komt zeker goed.
Even in de gaten houden of hij eet, maar dat hebben ze vaak wel snel door hoor.
Succes  |
Zondag 14 December 2008 11:24 am |
|
|
|
|
Birdlover
Net uit het ei
|
Dankje. Ik heb nog geen naam gegeven. Dat komt nog wel denk ik haha.
Ze is al een tijdje zelfstandig maar moet nog wel groeien. Ik heb een goede kooi gekocht, mischien is het te groot? Of ze wend nog? Ze blijft namelijk maar op 1 plekje zitten en klimmen doet ze niet zo enthousiast. Hier is een foto. Ik kan later wel een betere posten.
http://img509.imageshack.us/my.....173wu6.jpg
Ik denk dat het een pop is. Tenminste tot nu toe. Ik hoor zowat geen geluid van haar. Alleen gisteren toen ik op youtube een clip van een fluitende Valkje afspeelde. Toen ging ze opeens helemaal los Dat was grappig.
Ze weet al duidelijk waar eten en water is maar eet niet zo veel. Is dat normaal in het begin? Aangezien ze nog weinig eet en speelt etc denk ik dat ze nog moet wennen. En voor hoelang zou dat zijn? Ik las altijd rond 1 week. |
Zondag 14 December 2008 2:23 pm |
|
|
Birdlover
Net uit het ei
|
Nog geen reacties?
Is nu al een week voorbij en het gaat heel goed. Ze begint van kleur te veranderen Echt heel mooi van geel naar wit.
Ze is helemaal gewend. Fuit meer, klimt veel, eet meer etc.
Ik ga beginnen met het tam maken. Ik ga trosgiert kopen en dan zie ik wel. |
Vrijdag 19 December 2008 4:31 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Met trosgierst moet het wel lukken, ik heb nog nooit van een vogel gehoord die dat niet lekker vond
Is ze al wat meer gewend aan haar kooi? Volgens mij is de kooi niet te groot, het is juist fijn als ze wat ruimte hebben. Sol's kooi is ook lekker groot (voor een roodruggetje dan he ). |
Vrijdag 19 December 2008 6:16 pm |
|
|
|
|
Birdlover
Net uit het ei
|
quote:
Originally posted by Whisper
Met trosgierst moet het wel lukken, ik heb nog nooit van een vogel gehoord die dat niet lekker vond
Is ze al wat meer gewend aan haar kooi? Volgens mij is de kooi niet te groot, het is juist fijn als ze wat ruimte hebben. Sol's kooi is ook lekker groot (voor een roodruggetje dan he ).
ja zeker Maar alleen jammer dat aan de zijkant de tralies verticaal zijn. Ze heeft daar veel moeite mee. Maar voor de rest gaat het goed. Als je wil kan ik een foto maken van de kooi voor betere inzicht. |
Vrijdag 19 December 2008 9:05 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Sol vindt horizontale spijlen ook fijner. Maar je valkje heeft toch horizontale tralies aan de voor- en achterkant? Dan kan ze daar nog steeds lekker klimmen.
Foto lijkt me leuk!
Heb je al een naam in gedachten voor je valkje? |
Vrijdag 19 December 2008 9:20 pm |
|
|
carco
Kuikentje
Als ze het eenmaal gewend zijn klimmen ze net zo gemakkelijk tegen verticale tralies hoor.
Fijn dat ze al gewend is inmiddels.
Groetjes: Caroline. |
Vrijdag 19 December 2008 9:29 pm |
|
|
|
|
Birdlover
Net uit het ei
|
Ze doet wel haar best. Maar ik denk dat de probleem meer is dat er veel ruimte is tussen de verticale tralies. Aan de voor en achter kant zijn ze wel horizontaal ja. Ik zal nog een foto posten. |
Vrijdag 19 December 2008 11:00 pm |
|
|
Birdlover
Net uit het ei
|
Ik heb haar gisteren meer dan een half uur op mn vinger gehouden. Ze is niet te bang als ik mn hand in de kooi doe of bij haar in de buurt, maar ze blijft wel altijd bijten. Ik doe mn handen nooit weg als ze bijt, maar ik vraag me af wanneer ze dit niet meer doet.
Oh en hebben jullie nog wat tips? Enige wat ik doe is ik breng haar weg van de kooi en dan blijft ze op mn vinger. Ik laat haar ook "opstappen" je weet wel. Wat zou ik verder kunnen doen  |
Zondag 21 December 2008 2:52 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Bijt ze om aan te vallen of om te kijken of je vinger misschien een snoepje is (doet Sol wel eens)?
Ik zou beginnen met laten wennen en opstappen voor je verdergaat.  |
Zondag 21 December 2008 4:27 pm |
|
|
|
|
Birdlover
Net uit het ei
|
Eerlijk gezegd allebei. Soms als ze geen zin heeft dan bijt ze om aan te vallen. Meestal kijkt ze of mn vinger eetbaar is, en dan haal ik mijn vinger weg want ik wil niet dat ze doorbijt  |
Maandag 22 December 2008 2:08 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Doorbijten zal ze wel niet, Sol is in ieder geval meestal heel voorzichtig.
Maar hoe je het afleert... lastig. Volgens mij heeft ze geen kwaad in de zin, dus je hand stilhouden en streng NEE zeggen werkt misschien? |
Maandag 22 December 2008 2:40 pm |
|
|
Birdlover
Net uit het ei
|
Het gaat steeds beter met tam maken. Ik kan nu zelfs klein beetje haar kop aaien terwijl ze eet.
Maar goed ik heb hier nog foto's van de kooi
voorkant - http://i44.tinypic.com/rsvln6.jpg
Zijkant - http://i39.tinypic.com/2n6i04m.jpg
Dit lijkt me wel goed toch? Klimmen gaat overigens ook steeds beter. |
Dinsdag 23 December 2008 5:59 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:21 pm
|