Help! Schreeuwende valkparkiet!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Valkparkieten forum, voor de valkparkiet

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is een goed idee, Laura.. Om met de clicker het geschreeuw af te leren! Ze hebben dingen vaak supersnel door met de clicker. (Omdat je het moment veel beter kan vastleggen)
Het vergt maar een kwartiertje per dag (verdeelt over hele kleine sessies van een paar minuten)
Bericht Woensdag 9 Januari 2008 12:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Mukkiie
Eitje

Reageer met quote  

Hallo, ik heb ongeveer hetzelfde probleem.
Ik heb een voliere met 8 valkparkieten en nog 10 grasparkieten.
Nou had ik een koppel valkparkieten waarvan het vrouwtje dood is gegaan Sad
Maar het vervelende is nu dus dat het mannetje niet kan stoppen met schreeuwen! Eerst dacht ik nog dat het was omdat hij zn vrouwtje probeerde te vinden, maar het is nu 3weken geleden en hij stopt maar niet! er zitten nog 3 vrouwtjes bij hem in het hok zonder man maar die geeft hij totaal geen aandacht. Ze waren als koppel maar een aantal weken bij elkaar maar het schijnt dat als ze hun partner eenmaal hebben gevonden ze nooit meer een ander willen. Een ander koppel is een aantal jaar geleden al opgesplitst waarvan het vrouwtje alleen nog over is. Zij heeft nooit zo geschreeuwt en is eigenlijk alleen maar rustiger geworden. Kan het schreeuwen komen doordat hij zn vrouwtje kwijt is geraakt? Ik heb er nooit eerder last van gehad, hij zat dan nog niet zo lang bij de anderen maar ik ben compleet radeloos want het word erg vervelend Paranoide

Heeft iemand een oplossing of tips?

gr Muk
Bericht Dinsdag 16 Juni 2009 5:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

het kan best dat hij om zijn partner schreeuwt. kan best dat hij zich niet voor deze vrouwtjes interesseert. misschien kan je hem even apart zetten in een kooitje bij jou zodat hij wat afleiding heeft en kan kalmeren. dan kan hij over een paar weekjes weer terug in de voliere. goed mogelijk dat het dan weer beter gaat.
Bericht Woensdag 17 Juni 2009 6:59 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ook al zitten er andere vrouwtjes, als de klik er niet is en het verdriet te groot op het moment dan lost het zich niet zomaar op. Je kan hem misschien inderdaad beter ff in een kooi in huis pakken, ff zijn zinnen zo verzetten en dan zien wat je verder wil doen met hem, binnen blijven houden of terug de voliere
Bericht Woensdag 17 Juni 2009 2:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Mukkiie
Eitje

Reageer met quote  

Bedankt voor de tips! Ik ga hem meteen binnen zetten, al ben ik bang dat ie dan doorgaat.. maar we zullen zien! Ik hoop dat hij na een tijdje wat rustiger word zodat hij terug kan bij de rest Smile
Bericht Woensdag 17 Juni 2009 6:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:22 pm
  Berichten van afgelopen: