|
|
|
rennie
Beginnende vlieger
| Help! Schreeuwende valkparkiet! |
|
|
ik wordt gek
ik heb heel veel geduld bij mijn vogels maar dat geduld is bijna op
mijn valparkiet yellow schreeuwt zo erg das niet normaal.
eerst was het alleen als ik de kamer uitging of alsie me sochtends boven van bed hoorde komen
nu als ik vistite krijg gaat ie zo tekeer dat wij niet eens kunnen praten ook al heeft de viste eerst aandacht aan hun gegeven.
ook als ik met huishoudelijke dingen bezig "ook al is het in de huiskamer"ben gaat ie verschrikkelijk te keer.
ik heb al geprobeerd te negeren en te belonen als ie stil is maar niks helpt.
ik moet letterlijk zowat naast hem blijven zitten ander gaat ie weer los.
je hoort wel es dat moeder van huilbaby's bijna in alle staten zijn nou zo gaat het mij bijna ook.
ik ben gek met mijn vogels begrijp me niet verkeerd maar op dit moment staat het huilen me nader als het lachen.
ik weet het niet meer.
gr rennie |
Dinsdag 24 Juli 2007 12:12 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: help help help |
|
|
Ojee, begrijp heel goed dat dit geen humor is. Hij doet het dus vooral als jij eventjes een poging doet om weg te lopen, of eventjes bij 'm uit de buurt bent. Kan hij zichzelf vermaken? Hoe oud is 'ie nu? |
Dinsdag 24 Juli 2007 12:20 pm |
|
|
rennie
Beginnende vlieger
ik heb hem overgenomen van mensen die er niet meer op konden passen
en volgens hun is ie een jaar of 7
ook bij hun deedt ie dat al wel maar niet zo erg.
en nee hij vermaakt hem zelf niet.
als ik achter de laptop zit vlak bij de kooi is het goed.
hij heeft veel speelgoed maar daar kijkt ie niet naar om.
ook heeft ie redi als vriendje maar dat vind ie ook maar niks.
hij hangt heel erg aan mij.
ik ben er gewoon erg verdrietig omdat ik er zelf over na zit te denken om hem weg te doen.maar dat wil ik hem niet aan doen want dan wordt het al zijn 3e keer dat ie verhuist.
ik wordt soms zo boos op hem en dat wil ik helemaal niet.
maar nu draait alles wat ik binnenhuis doen om hem
zonet was ik aan het afstoffen in de huiskamer maar dan schreeuwt ie zo erg dat ik maar weer stop omdat ik anders bang ben dat ik de buren op mijn kop krijg.
ik weet het echt niet meer.
liefs ren |
Dinsdag 24 Juli 2007 12:29 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik weet hoe moeilijk dit is. wat als je er een partner bij zet, zou kunnen lukken. misschien wieken zodat hij bij je op schouder overal mee naar toe kan gaan dan is hij stil en toch bij jou.
is een optie. |
Woensdag 25 Juli 2007 7:07 am |
|
|
rennie
Beginnende vlieger
he alexandraatje
ik heb al een partner erbij maar daar kijkt ie niet naar om.
hij heeft alleen maar oog voor mij
dat wieken is misschien nog wel een idee,of zou
ik hem dan alleen nog maar meer aan me laten hechten,en dus dat ie nog meer gaat schreeuwen als ik uit zicht ben of meer dan 2 meter bij hem vandaan.
ik ben nu al wel bezig het stille gedrag exstra te belonen door een knuffel en ik probeer dan steeds verder bij hem weg te gaan.
we zien wel of het helpt.
maar dat advies van jou onthoud ik zeker
bedankt
gr rennie |
Woensdag 25 Juli 2007 8:31 am |
|
|
millie
Kamikaze piloot
Is hij tam? is hij kortgewiekt?
Mis moet je hem eens kortwieken als dat nog niet zo is. Dan proberen een hele uitdagende speelboom te maken en als er bv visite is zet hem op de boom. Als je al 7 bent en je zit in een kooi ja zal k ook me neus optrekken naar de speeltjes maar een boom (als hij dat niet heeft) is uitdagender en hij heeft het gevoel dat hij er bij is, maar haal hem er dan ook alleen uit als hij niet schreeuwt dan zal je merken dat het kwartje valt stil is er uit.
succes |
Woensdag 25 Juli 2007 8:34 am |
|
|
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
ik ben het eens met millie van die boom.
ik denk dat als je hm overal mee naartoe gaat nemen dat ie dan juist gaat erger gaat schreeuwen als je hm een keer niet mee kan nemen.
coco heeft hier ook van die buien als ie me niet ziet gaat ie ook schreeuwen/blaffen ik probeer dit zoveel mogelijk te negeren.
als ik ff wat ga doen dan zeg ik wel wat ik ga doen zo van ik ga ff een wasje er in doen of ik ga nou even naar de winkel.
en als ie dan alsnog wil gaan beginnen ga ik een deuntje fluiten zodat ie me wel hoort dat scheelt al heel veel bij hm |
Woensdag 25 Juli 2007 10:40 am |
|
|
Laura B
Moderator

Schreeuwen is altijd heel vervelend.. .Ook hier heeft Cleo de laatste weken veel geschreeuwd, al had dat een andere oorzaak (ontzettend veel herrie in de straat door werkzaamheden). Voor haar kon ik het probleem oplossen door een rustig plekje voor haar te creeren...
Wat betreft je valkje...kortwieken zou een optie kunnen zijn, zodat je het afleren van schreeuwen beter kunt trainen en m ook kunt leren spelen! Niet iedere vogel kan dat namelijk. Probeer uit te vinden wat hij en zn maatje leuk vinden en stimuleer ze, met bijv. een speelplaats of klimboom...Probeer je aandacht evenredig tussen beide vogels te verdelen en idd niet reageren op geschreeuw is moeilijk, maar de enige optie...Ik loop gerust even de kamer uit bij geschreeuw om pas weer terug te komen als t stil is en dan te belonen  |
Woensdag 25 Juli 2007 2:52 pm |
|
|
rennie
Beginnende vlieger
bedankt allemaal
ik ga het proberen met de boom
maar dan moet ik eerst ff een in elkaar fixen.
maar aangezien dat me dat de vorige keer ook goed gelukt is hopen we het beste.
maar dat wieken vind ik toch wel wat sneu.
hij is nog nooit gewiekt en ik weet niet wat ie gaat doen.
hij zit nu veel op de kast en daar heeft ie mooi uitzicht
heb straks vakantie dus die speelboom is dan een mooi project
en zijn jullie valkjes ook zo eenkennig,
mijn man hoeft echt niet te proberen om hem te aaien want dan gaat ie blazen en bijten en hard ook.
terwijl hij altijd hun lekkers geeft en ook veel aandacht.
ps hebben jullie je gewiekte vogels ook los buiten?
gr rennie |
Woensdag 25 Juli 2007 4:16 pm |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
ja dat is een keuze maar als jij een leuke boom hem blijft hij mischien niet zitten.
ik heb mijn gewiekte gaaitjes los mee naar buiten de meeste denk ik wel die dagboek.
een optie voor speelboom kan zijn een dressboy bij de leen bakker die daarvoor ook mijn dagboek |
Woensdag 25 Juli 2007 4:33 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Een van de redenen dat Cleo is gewiekt is dat ze voor mn vriend niet meer handelbaar was..ze wilde niet meer bij m opstappen en vloog telkens weg...nu niet meer, ze stapt weer netjes op zodat ook hij haar uit de kooi kan halen of terugzetten...Cleo gaat idd ook mee naar buiten en dat is leuk!! Ik hoef ook niet meer bang te zijn met open deuren en ramen...
Ze komt trouwens gewoon waar ze wil, ze fladdert en holt het hele huis door, dus zielig vindt ze zichzelf niet  |
Woensdag 25 Juli 2007 6:52 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
al onze gaaien zijn gewiekt. we hebben er 6. ze vinden het helemaal niet erg, mogen los in de tuin zitten en wandelen en zijn zo ook meer aanhankelijk. gaat veel beter zo.
je kunt het proberen, is het niks, groeien de veren weer aan en laat je het wieken.  |
Donderdag 26 Juli 2007 6:31 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
|
|
|
quote:
Originally posted by rennie
bedankt allemaal
ik ga het proberen met de boom
maar dan moet ik eerst ff een in elkaar fixen.
maar aangezien dat me dat de vorige keer ook goed gelukt is hopen we het beste.
maar dat wieken vind ik toch wel wat sneu.
hij is nog nooit gewiekt en ik weet niet wat ie gaat doen.
hij zit nu veel op de kast en daar heeft ie mooi uitzicht
heb straks vakantie dus die speelboom is dan een mooi project
en zijn jullie valkjes ook zo eenkennig,
mijn man hoeft echt niet te proberen om hem te aaien want dan gaat ie blazen en bijten en hard ook.
terwijl hij altijd hun lekkers geeft en ook veel aandacht.
ps hebben jullie je gewiekte vogels ook los buiten?
gr rennie
Hoi Rennie.. Probeer hem eens niet te laten aaien door je man. Ik zou me ook niet door iedereen willen laten aaien, moet er niet aan denken!
Opstappen moet wel gewoon kunnen maar aaien is toch wat meer persoonlijk.
Hier zitten de vogeltjes buiten. Ze zijn allemaal gewiekt. Ik denk dat wieken echt niet zielig is. Je moet natuurlijk niet alleen wieken en het daarbij laten. Als je wiekt zou ik 'm wel naar buiten laten, want anders heeft het wieken niet echt meerwaarde.  |
Zaterdag 28 Juli 2007 7:40 pm |
|
|
rennie
Beginnende vlieger
hallo allemaal
bedankt voor de reacties
hier ga ik zeker mee aan de slag
vooral die boom lijkt me erg leuk.
jullie horen nog wel van me hoe het gaat
gr ren |
Zondag 29 Juli 2007 5:13 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Rennie, ik hoop dat je er wat mee kan. Houd je ons op de hoogte? Ook als het niet lukt? Dan hebben mensen wellicht nog andere tips voor je..
Succes! |
Zondag 29 Juli 2007 7:21 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:22 pm
|
|
|
|