|
|
|
sander1982
Eitje
|
| hulp gevraagd |
|
|
Hallo beste mensen van dit forum,
Ik heb een Valkparkiet, zijn naam is Lucky en is 1,5 jaar oud. Ik ben al 1,5 jaar bezig om hem tam te maken maar heb het idee dat dit tegenwerkende effecten heeft.
Lucky vindt het geen probleem om op te stappen , op de hand. Maar zodra hij uit de kooi is begint hij te trillen als een bezetene. De grond vindt hij geen probleem. Hetzelfde geldt voor op de kooi. Maar zodra er mensen in de buurt komen springen de stekkers.
Hij gaat blazen, krijsen en happen naar mensen. daarnaast maak ik me lichtelijke zorgen door zijn vacht. Hij wast zich slecht en aan zijn veren zie je dat hij zijn veertjes eet. Hij plukt als het ware... Douchen is daarentegen geen probleem, dat vindt hij heerlijk en is gek genoeg dan niet agressief
Zijn voedsel heb ik al verandert en in zijn hok hangt genoeg afleiding. Lucky is zo'n 6 uur per dag bovenop zijn kooi te vinden omdat ik vrijheid een belangrijk iets vindt. Alleen de aanhankelijkheid naar mensen is ver te zoeken.
Ik hoop dat ik wijze tips mag ontvangen, geloof me heb vele dingen al geprobeerd resulterend in vele bloedende vingers.
Sander |
Woensdag 10 Februari 2010 10:44 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
sommige vogels zijn gewoon altijd bang bij mensen. hoe veel je er ook mee bezig bent. schijnbaar is jou valkje gelukkiger als het lekker op de kooi kan zitten en zijn eigen ding kan doen. wat als je hem eens op de kooi laat zitten en er dan naast gaat zitten. leuk tegen praat, leest of zelfs eens een dutje doet zodat hij jou kan observeren. kijk eens of hij uit zichzelf naar je toe komt. je zal er heel veel geduld voor moeten hebben en het kan heel lang duren eer dat het ooit gebeurt. misschien gebeurt het wel nooit, in dat geval moet je dat respekteren. als hij gelukkiger is om alles op een afstandje te bekijken en te doen, laat hem dan.
probeer eens wat meer vitaminerijk voedsel te geven om zijn veren weer in orde te krijgen. veel douchen met aloe vera helpt vaak tegen plukken, ook al is het geen garantie dat het ophoudt. laat hem eens door een vogelarts nakijken. gewoon om te zien of alles goed is en er geen ziekten zijn die het plukken veroorzaken. |
Donderdag 11 Februari 2010 7:53 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:22 pm
|
|
|
|
|
|