|
|
|
inge28
Net uit het ei
| in de rui???nu al??? |
|
|
Nou ik heb weer un paar vraagjes...
Wanneer komt een valkparkiet in de rui?Warsteiner is nu n week of 12.
Want ik zie m af en toe in zijn kooi en dan heeft hij zo'n staart of vleugel-veer in zijn snaveltje.
Ook vond ik een veer van zijn kuif,ook nog de langste (jammer ) is dat normaal dat ook die uitvallen??
Groetjes van Inge en onze Warsteiner  |
Vrijdag 19 September 2008 10:26 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: in de rui???nu al??? |
|
|
Ohhh wat jammer dat de grootste veer uit z'n kuif uitgevallen is. Niet getreurd hoor: Binnen no time zal er een nieuwe veer voor in de plaats komen.
Ik meen dat de eerste 'rui' zo tussen de 5 en 12 maanden is? |
Vrijdag 19 September 2008 11:07 am |
|
|
Nel
Vlieger
|
De eerste rui bij een valkparkiet begint normaal gesproken tussen de 6 en 8 maanden oud. Zou ook vanaf 5 maanden kunnen zijn, je hebt er altijd vlotters bij. 12 weken is wel erg snel ja.
Komt ie van buiten en zit ie nu binnen misschien? |
Vrijdag 19 September 2008 12:44 pm |
|
|
|
|
inge28
Net uit het ei
Nee,ik heb m n paar weken gekocht voor mijn vriend zijn verjaardag!En die heb ik uit een dierenwinkel gehaald,toen was hij net 8 weken!
Alleen trekt hij meer naar mij dan naar mijn vriend!
Als mijn vriend met zijn vinger in de buurt komt blaast ie hahaha!
En bij mij is hij al zover dat hij bijna op mijn vinger durft te g aan zitten,ik kan m ook al voorzichtig aaien aan zijn borstje!
En hij fluit er lustig op los de hele dag,en tikt met zijn snavel op zijn stokjes en op de bak van de kooi,dus ik neem aan dat het een man is! |
Vrijdag 19 September 2008 12:47 pm |
|
|
Nel
Vlieger
|
Ja, duidelijk een man hahaha.
zou het kunnen zijn dat ie iets ouder is dan dat de dierenwinkel had gezegd misschien? |
Vrijdag 19 September 2008 12:49 pm |
|
|
inge28
Net uit het ei
mijn volgende bericht staat onder warsteiner...er ging ff iets fout.... |
Vrijdag 19 September 2008 12:56 pm |
|
|
|
|
inge28
Net uit het ei
eigenlijk zou een chat wel handig zijn op deze pagina;) hihi |
Vrijdag 19 September 2008 12:58 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ow, ik had net een reactie geplaatst bij "warsteiner", wist niet of je wist dat er iets was foutgegaan. Waarschijnlijk heb je op "nieuw bericht" gedrukt in plaats van "reactie plaatsen", dan komt dat voor dat je een nieuw topic start.  |
Vrijdag 19 September 2008 1:59 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by inge28
eigenlijk zou een chat wel handig zijn op deze pagina;) hihi
Daar hebben we inderdaad over zitten denken! Het probleem is dat mensen die dan minder vaak online zijn de topics slecht kunnen volgen.. (En dus minder zullen reageren) |
Zaterdag 20 September 2008 8:09 am |
|
|
|
|
inge28
Net uit het ei
Ik heb nog een vraag...
Warsteiner is nog steeds niet uit zijn kooi geweest..Ik heb wel het idee dat hij zijn vleugels wil strekken omdat hij af en toe op de kop hangt in de kooi en dan gaat hij flink fladderen!Omdat hij nog niet tam is,durf ik hem niet eruit te laten!Ik ben bang dat hij er niet meer ingaat!
Hij durft ook niet op je vinger te komen zitten,want dan blaast hij en loopt hij weg!Ik weet dat het heel veel geduld vereist Maar ik vind het jammer dat hij steeds zo blaast.Terwijl ik m niks doe!
Hij zit nu vanaf 26 augustus jl. bij ons in de kooi en is er nog niet uitgeweest..
Kunnen jullie mij raad geven of ik 'm eruit moet laten of juist nog niet..en hoe doe ik dat...
groetjes Inge |
Woensdag 24 September 2008 10:33 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm hij is niet gekortwiekt he? Als hij gekortwiekt zou zijn, zou je 'm eruit kunnen halen en met 'm kunnen gaan oefenen. Als hij kan vliegen zou ik dat niet doen. De kans dat je hem weer in z'n kooi krijgt zonder gejaag is dan erg klein. |
Donderdag 25 September 2008 9:16 am |
|
|
inge28
Net uit het ei
is dat niet zielig?
om 'm te kortwieken???
hahaha ik weet het neit hoor!! Kan hij dan helemaal niet meer vliegen? |
Donderdag 25 September 2008 9:51 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Kijk, het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Er zijn er die helemaal TEGEN wieken zijn en ik vond het ook zielig de eerste wiekbeurt van Jos maar nu vliegt hij tenminste niet meer tegen de muur waar hij zijn nekje kan breken want dat deed hij de hele tijd. Het is wel zo dat je niet mag laten weten dat je het zielig vind want anders kan je gaai zichzelf ook zielig gaan vinden en uiteindelijk zich beginnen te plukken.
Nog een voorbeeld. Nu kan je hem niet uit de kooi halen, na het wieken wel, Leuk toch.Kortwieken is ook niet definitief, na de rui kan hij weer helemaal vliegen en moet je opnieuw korwieken wil je hem terug veilig meenemen naar buiten of wil je een raam open hebben. Ik heb onze BB met zijn pootjes die laatst recht zijn gezet een week of 2 geleden laten wieken omdat hij het lollig vond om ons grijsje uit te dagen dat hij kon vliegen en hij ging onze Jos telkens laten schrikken. Heb hem nu laten wieken dat maar niet zo kort dat hij als een baksteen naar beneden valt, hij kan zweven als hij van me affladdert en landt prachtig nu. Hij is ook veel gelukkiger nu, heeft minder de drang om altijd maar te vliegen en vindt het niet meer nodig om Jos uit te gaan dagen. Er zijn vaak heel veel voordelen aan het kortwieken. Pijn hebben ze daar niet van hoor, ze voelen het niet, het is als dat wij een nagel knippen bij onszelf, heb je ook geen pijn van.
Ik ben blij dat ze beide gewiekt zijn en ook al moet ik voorzichtig zijn met Fluf zijn pootjes, de manier waarop hij gewiekt is zal hij zich niet bezeren want hij kan prachtig landen zonder zich pijn te doen doordat hij niet TE kort is gewiekt en al zwevend naar beneden gaat, hij gaat niet meer omhoog maar gaat als hij vertrekt rustig naar beneden, valt niet knots naar beneden, hij gaat echt elegant afdalend. Is mooi hoe ze zich aanpassen. Bij hem had ik niet meer het "zielig" gevoel omdat hij onze 2de gaai is en ik er de voordelen al van ken. Geloof maar niet dat je gaai niks meer kan hoor zonder echt te vliegen, met hun fladderen zijn ze je soms nog te snel af, Jos kent er alles van  |
Donderdag 25 September 2008 10:34 am |
|
|
inge28
Net uit het ei
ik heb net de dierenarts gebeld en die zei dat ik met hem kon komen,en dan zou hij hem wieken voor 9,50...dus dat valt reuze mee!
Maar houden ze daar geen trauma aan over als een vreemde hem uit zijn kooi gaat halen..want ikzelf kan hem ook niet pakken!
En als hij gewiekt is is hij dan sneller tam of maakt dat niet veel uit? |
Donderdag 25 September 2008 5:12 pm |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Een trauma niet hoor. Wel ff je oren dichthouden want als het een schreeuwertje is als onze Jos die show geeft om een flauwte van niks dan krijst ie de boel samen maar dat is een klein beetje stress in combinatie met het feit dat de arts de papegaaiengreep toepast, doet ze geen pijn maar de gaai kan de arts niet bijten en dat zint ze niet echt. Maar wees niet ongerust, dat schreeuwen is echt geen pijn en volkomen normaal. Kan zijn dat ie die dag wat onder de indruk is maar geen medelijden hebben, laat hem die dag gewoon ff met rust en doe heel normaal, niet meer dan dat dan komt alles gewoon goed. Je zal normaal beter aan de slag kunnen, het tam maken zal zijn tijd vragen, dat verandert niks maar hij zal niet wegvliegen in die zin dat hij niet meer te vangen is. Het is niet omdat hij gewiekt is dat hij tam is dus dat zal geduld en veel oefenen vragen maar alles op zijn tijd. Wees gerust hoor, het wieken gaat vlot en het doet geen pijn maar probeer echt geen medelijden te tonen want dan kan je er wel voor zorgen dat ze zichzelf zielig zouden voelen mocht hij ondervinden dat je medelijden hebt en hoe jong ook, je gaai is slim hoor en merkt dat op. Gewoon, een bezoekje aan de arts, niks bijzonders, niks aan de hand. Volgende dag, oefenen. Komt helemaal goed hoor, geen zorgen in maken.  |
Donderdag 25 September 2008 8:59 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:22 pm
|
|
|
|
|