Iyho.. Verschillende vragen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Valkparkieten forum, voor de valkparkiet

Auteur Onderwerp
Iyho
Eitje

Iyho.. Verschillende vragen  Reageer met quote  

heey allemaal,

Iyho is ondertussen al een stuk tammer, en zit gemakkelijker op mijn vinger.
Mijn probleem is; Iyho wil alleen op mijn vinger wanneer ik iets lekkers laat zien.
Ik doe het nu met een zonnebloem pitje, die ze krijgt wanneer ze erop zit. Maar als ik het niet laat zien loopt ze voor me weg.
Ze vliegt niet weg ofzo.. En bijten doet ze ook niet, maar ze wil er gewoon neit op.

Wat is nu het beste:
Oefenen met iets lekkers laten zien aan haar
of
Wachten tot ze erook zonder iets lekker opgaat, en haar dan belonen.

En wat is een goede beloning?
ik geef haar nu een zonnebloem pitje, maar daar werden ze erg dik van las ik ergens.
Met pitjes en Zaadjes werken, vinden we beide een goede manier, maar wat kan ik dan het beste geven?
Bericht Donderdag 11 December 2008 1:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Je kunt trosgierst proberen, vinden ze meestal ook erg lekker en er zitten minder calorieen in. Overigens zitten in pijnboompitten iets minder calorieren dan zonnebloempitten. En wat ik met Solace doe is de pitten in stukjes breken, zo krijgt hij meer hapjes/beloningen maar niet meer pitten.

Of je beter verder kunt gaan met lokken of niet weet ik niet, maar er komt straks vast wel iemand langs met advies Smile
Bericht Donderdag 11 December 2008 2:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi hoi,

Ik zou in elk geval voorlopig de beloning aanhouden, al zou ik wel voor iets anders kiezen, inderdaad, trosgierst of pijnboompitten, eerder iets in die aard.
Voor de rest kan je de clicker aanleren. Hier zijn ze gek van hun clicker. Maar, ook hier is het eerst moeten aangeleerd worden met belonen via het snaveltje en dan het klikje. Daarna, eens goed gevat zou ik de clicker alleen gaan gebruiken, eens zien of dat werkt, maar geef het tijd, het werkt niet van vandaag op morgen dat ze de clicker doorhebben hoor. Maar in elk geval is belonen met iets lekkers niet slecht hoor maar probeer wel kleine stukjes te geven, een kropje is snel gevuld en je wil natuurlijk dat er nog gezond gegeten wordt in de kooi of uit het kommetje, waar die ook mag staan. Wink Laughing Laughing
Bericht Zaterdag 13 December 2008 7:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Iyho
Eitje

Reageer met quote  

bedankt.

ik heb haar nu zo ver, dat ik alleen de eerste keer wat lekker laat zien, en zodra ze erop zit, dat ze het dan krijgt.
de 2e, en andere opvolgende keren doet ze het zonder iets lekkers voor te houden.

Het gaat dus al wat beter
Bericht Zondag 14 December 2008 11:41 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is inderdaad al een hele stap vooruit, een beloning bij iets goed doen mag altijd hoor maar probeer er regelmaat in te krijgen zodat je valkje ook echt snapt, ik doe dit, dus dat is goed want dan krijg ik iets. Wink
Bericht Zondag 14 December 2008 11:45 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

wat goed!!! gewoon volhouden en dan gaat het steeds beter..Laat de beloning ook altijd samengaan met je stem (ik zeg altijd goed zo) zodat je na een poos de beloning met pit kunt vervangen voor je stem... Wink
Bericht Zondag 14 December 2008 8:07 pm
Iyho
Eitje

Reageer met quote  

Ik heb haar ondertussen zover dat ik haar met wat lekkers alles met en door haar kan doen.
ik kan haar aaien, kussjes geven en lekker knuffelen zolang ze maar eten heeft.
kan ik haar al rond laten vliegen. Want zonder lekkers wil ze bijna niets met lekkers wel, dus ik denk dat ik haar zo weer zou terugkrijgen met wat trosgierst...

Als ze al niet bij de zak zou gaan zitten Very Happy
Bericht Maandag 15 December 2008 6:45 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:22 pm
  Berichten van afgelopen: