jonge valkparkieten en bijten

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Valkparkieten forum, voor de valkparkiet

Auteur Onderwerp
Annika
Kuikentje

jonge valkparkieten en bijten  Reageer met quote  

sinds gisteren heb ik in onze binnenvoliere 2 valkparkieten erbij. Hartstikke leuk Hartje Ze zijn ongeveer 2 maanden oud, een lutino en een wildkleur.
De parkieten zijn over het algemeen niet tam, maar ik probeer wel ze minder angstig te maken, door regelmatig met mijn hand in de voliere te gaan.
Nu vraag ik me af hoe dat bij valkjes gaat : zouden jongen direct hard bijten als ze niets van je moeten hebben, of zal het meer happen zijn om te laten schrikken? Ik wil heel graag in de buurt komen, maar vind het stiekem wel een beetje eng (de lutino was vanmiddag ook flink aan het blazen Laughing )
Bericht Woensdag 9 Juli 2008 7:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Annika
Kuikentje

Reageer met quote  

als ik een losse stok bij de valkjes houd, dan stappen ze daar op Veertje en kan ik ze verplaatsen naar een andere stok.
De lutino stapt redelijk makkelijk op, de wildkleur bijt er eerst in.
Nou komt de lutino naar mijn hand toegelopen en dat vindt Annika hier nog een beetje eng Embarassed In principe is het alleen maar een goed teken dat hij/zij niet voor me wegloopt en niet op mijn hand aanvalt toch? Eigenlijk denk ik niet dat hij/zij zomaar zal bijten als ie bij mijn hand komt, maar toch. Stel je voor dat het wel gebeurd en ik de stok laat vallen ...
Wat ben ik toch ook een muts Stom! Stom!
Bericht Woensdag 9 Juli 2008 7:48 pm
Annika
Kuikentje

Reageer met quote  

tot nu toe geen reacties dus heb ik het maar gewoon uitgeprobeerd. Ik zit nog te trillen Stom! Stom! wat een held he.
En dat terwijl het zulke schatten zijn. Misschien omdat het nog vreemd is, maar ze bijten (nog) echt niet.
De lutino die gisteren zo zat te blazen lijkt heel zachtaardig en stapt met wat doorzetten op mijn hand (ik heb een foto maar ik zit nu op een andere pc dus die houden jullie te goed)
Ik kan hem/haar van stok naar stok verplaatsen en hij/zij loopt over mijn hand en laat zelfs op de borst aaien.
Af en toe 'proeven' maar dat gaat alleen met het puntje van de snavel Hartje
De wildkleur durfde ik niet goed, omdat deze nogal als piranha in het net hing bij de kweker (niet zo vreemd natuurlijk, als je daarmee gevangen wordt)
Maar uiteindelijk toch gewoon geprobeerd en : 'pikt' een keer naar de hand, maar ook zonder te bijten. Alleen is deze een stukje banger, dus zal ik wat rustiger aandoen.

De grasjes daar en tegen gaan dus de hele voliere door als ik in de buurt kom, maar wie weet wordt dat ook nog een keer anders als ze zien dat het niet eng is en als ik dan lekkers heb waar anderen wel van durven te eten Laughing
Bericht Donderdag 10 Juli 2008 10:57 am
Siem
Kuikentje

Reageer met quote  

Gister was ik in het NOP.. daar zat een valkje op een boomstam.
Hij leek ook niet echt heel tam. Was volwassen. Ik ging rustig naar hem toe en liet m op mn hand zitten. Hij deed niets. Toen hij het zat was vloog ie weg. Ik denk niet dat t nodig is om bang te zijn Very Happy Daarna probeerde mijn oma het bij dezelfde valk. Hij had geen zin meer een hapte.. maar alleen om te waarschuwen, dus helemaal niet pijnlijk Wink

Succes! Smile
Bericht Zondag 21 September 2008 10:52 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Sorry, ik zie je topic nu pas. Stom! Stom! Wat goed dat je ze kan verplaatsen. Hoe gaat het inmiddels met ze?
Je bent echt geen muts hoor! Nee! Nee!
Bericht Maandag 22 September 2008 8:16 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Annika
Kuikentje

Reageer met quote  

Hoihoi Bobbie en Kuifje zitten inmiddels heerlijk in de buitenvoliere samen met 6 grasparkieten! Ze hebben het prima naar hun zin, zijn ook echt 4 'koppeltjes', dus hartstikke leuk.
Kuifje de wildkleur is vrijwel zeker een mannetje, die maakt toch leuke geluiden Hartje helemaal super. En Bobby doet dat niet, dus misschien een popje? al weet je dat niet zeker daaraan natuurlijk.

Binnen hebben we Joey de grasparkiet en Muis de valkparkiet, met wie het nu ook erg goed gaat. Bedelgedrag is eindelijk bijna over Hulde! Veertje, ze is vreselijk tam en aanhankelijk, een echte kroelkip maar ook sloopgraag Nee! Nee! Mr. Green
Bericht Donderdag 25 September 2008 4:08 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:22 pm
  Berichten van afgelopen: