|
|
|
Sarah
Moderator

Mijn gaaitjes wassen zich het liefst 1 maximum 2 keer per week. Dat ligt bij elk gaaitje nogal eens graag verschillend maar ik zou zeggen, probeer wat je gaaitje prettig vindt en dan weet je dat wel.
Sommigen nemen hun gaaitje elke dag mee in de douche, hier weigeren ze het absoluut om elke een douche-beurt te krijgen. Let er wel op dat je het water op lauw zet hé |
Donderdag 21 Januari 2010 11:46 am |
|
|
|
|
abi&tico
Eitje
|
|
|
jeeej afgelopen zaterdag dan eindelijk mn tico gekregen!! en wat issie al tam!! het liefst zit hij de hele dag op mn schouder,hij fluit een paar keer hard en dan is het teken dat hij er uit wil.. als ik op die fluiten niet reageer dan gaat hij over tot schreeuwen.. zonder gerst of andere tovermiddeltjes kwam hij al diract op mn vinger zitten!! hij at al van alles uit mn hand en presteerde het terecht te komen in mn bak vla met slagroom,,, wat dus resulteerde tot : jaawell,, de eerste keer douchen!!!
erg onwennig en in eerste instantie helemaal weg gekropen stond hij dan hoor na een poosje werd hij toch langzaam ietsjes losser en ging vlak langs de straal staan.. echt poetsen ofzoo deed tico nog niet,, maar kreeg ook absoluut niet de indruk dat hij het erg vervelend vond,, tuurlijk hij baalde wel een beetjje,, maar zo nu en dan is fluiten gaf mij toch wel aan dat hij het niet het ergste vd wereld vond dus nu maar wat vaker herhalen en dan komt het wel goed !! ook het bad staat op het lijstje van proberen tico zit nu helemaal gevloerd en vermoeit op zn stokje na wat lekkers al beloning
hoe hebben jullie de eerste keren douchen aangepakt?? is er iets waardoor ik het iets minder eng kan maken voor hem?? kreeg het idee dat tico het geluid niet zo waardeerde...
liefss abby&ticoo
|
Maandag 25 Januari 2010 4:43 pm |
|
|
esjo
Moderator

Het is nog helemaal nieuw voor tico dus op zich wel heel logisch dat het nog onwennig voor hem is en hij dus nog niet uit z'n bol gaat.
Geef het de tijd en laat hem in z'n eigen tempo ontdekken.
Wat je ook kan doen is in de duche met een planten spuit douchen. Dat maakt niet zo'n lawaai
Wanneer hij gaat fluiten of schreeuwen om er uit te willen zou je daar beter niet op reageren. Hem er pas uithalen wanneer hij rustig is. Anders zal hij steeds gaan schreeuwen om eruit te willen, ook wanneer dat even niet ut komt
Verder gefeliciteerd met je Tico en ontzettend veel plezier met hem  |
Maandag 25 Januari 2010 7:58 pm |
|
|
abi&tico
Eitje
quote:
Originally posted by esjo
Het is nog helemaal nieuw voor tico dus op zich wel heel logisch dat het nog onwennig voor hem is en hij dus nog niet uit z'n bol gaat.
Geef het de tijd en laat hem in z'n eigen tempo ontdekken.
Wat je ook kan doen is in de duche met een planten spuit douchen. Dat maakt niet zo'n lawaai
Wanneer hij gaat fluiten of schreeuwen om er uit te willen zou je daar beter niet op reageren. Hem er pas uithalen wanneer hij rustig is. Anders zal hij steeds gaan schreeuwen om eruit te willen, ook wanneer dat even niet ut komt
Verder gefeliciteerd met je Tico en ontzettend veel plezier met hem
dankjee zijn reactie viel me inderdaad al behoorlijk mee!! dus regelmatig herhalen en het zal wel goed komen
zal inderdaad is kijken wat tico vd plantenspuit gaat vinden,, ben benieuwd  |
Maandag 25 Januari 2010 9:45 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ben het helemaal eens met de reactie van Esjo, probeer eens de verschillende methodes van wassen dus ook de plantenspuit, zo ga je ontdekken wat hij het leukst vindt.
ook dat roepen, schreeuwen om eruit te kunnen. Begrijp goed dat je je gaaitje jou niet mag laten manipuleren, jij beslist wanneer iets wel en niet kan, niet je gaaitje want dit kan verderzetten tot ongewenst gedrag. |
Dinsdag 26 Januari 2010 8:51 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:22 pm
|
|
|
|
|