En nog iets... Mijn valkparkiet heeft op zijn kop onder zijn kuifje geen haren ik denk niet dat dit met rui te maken heeft want overal zit zijn veren goed alleen onder zijn kuifje niet. Waarom eigenlijks enig idee?
Zondag 8 Februari 2009 3:46 pm
babe Fladderaar
dat komt vaker voor vooral bij lutino's als kweekvogel is het niks waard omdat het een soort van zwakte is.
maar als tamme vogel is het gewoon gezellig maakt het niks uit hij/zij word net zo oud als elke ander valkparkietje.
Mijn valkparkiet zit met zij staart omhoog beetje en doet raar geluiden. Wat ik eerder al had verteld. Maar dit keer zie ik dat mijn grasparkiet boven op de rug van mijn valkparkiet zit tijdens als hij dat geluid maakt. Anders niet. Dit maakt echt een rare beeld. Wat betekent dit?
Wacht spoedig op antwoordt.
Mvg,
Vrijdag 13 Februari 2009 9:52 am
alexandraatje Kamikaze piloot
dit betekend dat ze aan het proberen zijn om te paren. ze willen graag maar genetisch zal er nooit wat van kunnen komen. misschien dat ze een eitje zal leggen maar dat zal onbevrucht zijn. geen reden om paniek te hebben.
Maar weet je zo ik lees overal kunnen parkieten en of valkparkieten beter in een groot kooi of een voilere paren, maar mijn kooi is wel groot alleen niet al te zeg maar normae vogelkooi ook niet die van erge kleine maar normale. Dus zou dan toch wel eiren kunnen worden gelegd zeg maar als dit ook met gewoon valkparkiet met zelfde generatie is????
Mvg,
Vrijdag 13 Februari 2009 1:43 pm
alexandraatje Kamikaze piloot
ja hoor. wij hebben vroeger toen ik klein was eenkleine kooi gehad met 2 valkjes en die legden ook gewoon eitjes hoor. het nestje hing aan de kooi.
hartelijk bedankt ik wou nog wat vragen als je zeg maar een valkparkiet heb pop die je al meer dan 4 maanden heb. En je schaft er nu een nieuwe bij man hoe lang duurt het dan dat ze eiren leggen? En maakt het wat uit als je een witmasker met een gele kopie koppelt zeg maar.
Is je valkje pas 4 maanden of al ouder? Als je valkje pas 4 maanden is mag ze nog geen nestje hoor dan is ze veel te jong.
Ze moet minimaal een jaar oud wezen.
En omdat je een witmasker hebt maakt het niet uit wat je er tegenover zet: je moet alleen zorgen dat je nooit 2 rood-ogigen tegenover elkaar zet ivm zwakkere jongen. Of je moet bepaalde jongen eruit willen krijgen dan moet je wel op zoek naar een bepaalde mutatie.
En hoe lang het duurt dat er dan eitjes zijn? Het ligt aan zoveel dingen. Als eerste zet je er een jong mannetje bij dan duurt het nog wel een poosje. En dan moeten ze elkaar toch wel leuk vinden anders gebeurt er nog niets.
Let wel dat als je een koppeltje valken hebt en ze zouden t.z.t. gaan broeden moet je toch echt je grasje apart gaan zetten.
hoii mijn valkparkiet pop heeft het ook nu wat minder.
het mannetje wilde toch niet paren dus maakt niet uit.
dit gaat over mijn tamme valkparkieten.
wat je ertegen kunt doen niet veel..
maar hier enkele tips:
* laat haar niet badderen of douchen in de natuur vald de broedperiode in de regentijd. dus niet laten douchen of badderen..
* ook mag je haar niet aaien bij haar rug of verder naar beneden.. alleen evt het koppie..
* geef minder groente en fuit.. broedperiode vald ik vruchtbare tijd in de natuur dus meer fruit in de natuur..
* en mischien minder eivoer..
het zijn maar tips..
mijn valkparkiet is er sterk door verminderd sins ik dit deed..
je kunt het proberen..
mvg diana
Zondag 22 Februari 2009 6:40 pm
Fladder naar forum:
Ga naar Pagina Vorige1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:23 pm