kan iemand lala voor me kortwieken

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Valkparkieten forum, voor de valkparkiet

Auteur Onderwerp
natasja1979
Eitje

kan iemand lala voor me kortwieken  Reageer met quote  

ik zou me ff voorstellen ik ben natasja en ben 30 jaar,en kom uit overijssel oftewel almelo.

ik heb afgelopen maandag een vakparkiet gekocht,en ze is al aardig aan mensen gewend en erg nieuwschierig

en vandaag is ze ontsnapt uit haar kooi,en we konden haar nioet meer te pakken krijgen.
omdat we best wel een groot huis hebben,heb ik haar geprobeert te lokken met iets lekker maar niets wou,en ze moest terug in haar kooi omdat ik mijn zoontje van school moest halen,dus heb ik haar nat gespoten zadat ze niet meer kon vliegen echt zielig was dat.

dus het vertrouwen in mij is nu dus weer weg,maar ik had geen andere keuze anders had ik het niet gedaan ik stond te trillen op mijn benen want ik was bang dat ze zichzelf pijn zou doen.

en nu wou ik haar laten kortwieken,maar er is niemand in de buurt die dat kan en doet.
dus mijn vraag aan jullie is zou iemand die hier in de buurt woont mij kunnen helpen,want mijn zoontje trekt elke keer de deuren los en doet ze niet meer dicht,en ik ben erg bang dat ze en keer weg gaat vliegen en dat wil ook ook weer niet.

en willen jullie me ook en een en ander vertellen over een valkparkiet popje,want ik weet er echt niets van af.

groetjes natasja
Bericht Woensdag 25 Augustus 2010 3:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik woon te ver van je af maar waarom ga je niet naar een vogelarts, geen dierenarts maar een vogelarts. Die doen dat voor een klein prijsje.
Bericht Woensdag 25 Augustus 2010 9:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je zou zelfs in de winkel of aan de kweker kunnen vragen of zij het voor je kunnen doen. het is heel makkelijk.
ikkan me indenken dat je te trillen stond op je benen. het is een kleine duegniet.
heb je een popje?
een valkje is heel zacht van karakter en erg nieuwsgierig. kunnen dingen leren en ook spreken.
een mannetje fluit erg mooi. popjes hebben vaak last van legnood en kunnen ineens eitjes gaan leggen. is echter geen reden tot paniek.
Bericht Donderdag 26 Augustus 2010 6:41 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
natasja1979
Eitje

bedankt voor jullie reactie  Reageer met quote  

hoi

bedankt voor jullie reactie,ik heb het de winkel gevraagt maar die doen het niet.
en ik weer niemand in de buurt die het voor me kunnen doen,vandaar dat ik het hier vraag.

lala is een popje en heel erg nieuwschierig,maar ze doet niets ze zit alleen maar op een plek en komt er alleen maar weg als ze eten wil.

volgens mij voelt ze zich niet gelukkig,of is er iets anders aan de hand.

haar kuif staat wel half overeind das en goed tegen toch??

groetjes natasja
Bericht Donderdag 26 Augustus 2010 8:40 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik weet neit hoe oud ze is, maar ze is nog maar net bij jullie en dat wil zeggen dat ze nog moet wennen aan alles. als het nog een heel jonge vogel is, moet ze ook nog leren om met mensen te zijn, en spelen. heeft ze speeltjes in haar kooi?
je kan haar alvast proberen te lokken door lekkere pitjes door de tralies aan te bieden. een herkenbaar deuntje fluiten als je binnen komt en dan zal je zien dat ze binnen een paar dagen ook wat actiever wordt en op je deuntje zal antwoorden.
geef haar even de tijd. komt echt wel goed. wij mensne willen soms veel te snel dingen en dat gaat niet.
Bericht Donderdag 26 Augustus 2010 9:18 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
natasja1979
Eitje

bedankt voor jullie reactie  Reageer met quote  

hoi

lala is een half jaar oud,en je kunt dicht bij haar kooi zitten zonder dat ze opvliegt.

ze heeft best wel veel speeltjes in haar kooi,en mijn zoontje zit vaak met haar belletjes te spelen en dan kijk ze nieuwschierig toe hahaha.

maar ik heb geprobeer haar wat lekker te geven maar ze wil niets hebben,allen haar eigen eten uit haar bakje eet ze en voor de rest niet.

nou ik hoop dat je hier voldoende informatie hebt,om me en beetje te kunnen helpen.

en ik heb alle tijd van de wereld om haar tam te maken,alleen ben ik bang om haar te verschonen,omdat ze dan uit haar kooi ontsnapt en haar zelf pijn kan doen.

groetjes natasja
Bericht Donderdag 26 Augustus 2010 9:25 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ze heeft even nodig om te wennen.
om de kooi te verschonen kun je het beste het bovengedeelte er af halen. laat haar dan even naar boven klimmen in de kooi zodat jij dat deel dan op de grond kunt zetten en zo makkelijk de bodem kunt verschonen.
dit hoeft echter neit elke dag, dat weet je he?
1 keer in de week is genoeg hoor.
ze is nieuwsgierig genoeg als je zoontje met de belletjes speelt dus kun je daar gewoon mee doorgaan om hetnog meer op te wekken.
ga langs de kooi zitten en lees een leuk verhaal voor. klinkt gek, ik weet, maar zo kan ze ook aan je stem wennen. kijk haar nooit rechtstreeks aan maar altijd van opzij en benader de kooi ook altijd schuin. dat komt minder dreigend over.
als ze eenmaal wat meer gewend is, kun je toch blijven proberen om dingen door de tralies aan te bieden. het heeft nu eenmaal tijd nodig. je zal zien dat ze waarschijnlijk in het weekend helemaal los zal komen. dan weet ze hoe of wat in huis en dan kan je ook verder bouwen aan de relatie tussen jullie.
Bericht Donderdag 26 Augustus 2010 9:31 am
natasja1979
Eitje

bedankt  Reageer met quote  

bedankt voor jullie reactie

en je hebt helemaal gelijk,en ga proberen of het lukt wat u zegt.

ik heb trouwens een binnen voliere,dus ik kan de boven kant er niet afhalen haha.

en ik ga samen met mijn zoontje de verhalen van tip de muis lezen dat vind hij wel leuk en lala volgens mij ook wel.

en als ze beter gewent is maak ik nog mee foto's dat zet ik dan hier op het forum oke.

en nog bedank voor de help

groetjes natasja
Bericht Donderdag 26 Augustus 2010 9:38 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

oh ik heb ook een binnenvoliere voor mijn gaaien. lekker handig.
in dat geval zal je in de volieren moeten kruipen en de deur dicht moeten maken om schoon te maken.
ik gebruik van die kleine pellets voor de houtkachel. het zijn van die korrels.
zo hoef ik alleen maar wat vies is er af te scheppen en de rest kan langer blijven liggen. stinkt niet en absorbeert heel goed.
en zeg maar jij hoor, anders voel ik me zo oud hahaha
Bericht Donderdag 26 Augustus 2010 9:43 am
natasja1979
Eitje

haha oke  Reageer met quote  

hoi

ik kan niet in de voliere kruipen,want hij staat op wieltjes en er zitten twee grote deuren en twee kleine deuren in.

dus ik moet eerst het bovenste gedeelte schoon maken en dan pas het onderste gedeelte.

en heb net ook tip de muis voor gelezen,en ze vond het heel erg interesant en ze kwam er dicht bij zitten hahaha.

dus de eerste stap is gezet,nu nog even vol houden en dan kan ik het uit gaan bereiden.

natasja
Bericht Donderdag 26 Augustus 2010 10:59 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

goed zo, ga zo door, je zal heel snel de veranderingen gaan opmerken bij haar. leuk om dit te doen he? ik geniet er telkens weer van
Bericht Donderdag 26 Augustus 2010 12:22 pm
natasja1979
Eitje

hoi  Reageer met quote  

ja echt wel en vooral als ze haar kopje schreef houd haha de kleine deugniet ik geniet elk moment van haar als ik bij haar zit.

en nu maar kijken wat ze doet als ik het vaker ga doen,hopen dat ze gauw en keer uit haar kooi kan.

want ze zit elke keer bij het deurtje,maar ik durf haar er nog niet uit te laten ben bang dat ze zichzelf pijn doet.

natasja Smile
Bericht Donderdag 26 Augustus 2010 2:56 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je moet ook leren loslaten. dus als je haar er eenkeer uit wilt laten komen moet dat ook kunnen. zorg dan dat ramen en deuren dicht zijn en er iets voor de ramen hangt zodat ze er neit tegenaan vliegt.
laat haar dan eens nieuwsgierig naar buiten komen.
niet opjagen dan gaat het fout. je kan haar dan met lekkers weer in de kooi krijgen.
en ja, als je dan echt haast hebt omdat je ergens heen moet, dan moet je haar even opjagen, maar daar zal ze geen trauma van krijgen.
laat haar er uit als je echt tijd genoeg hebt. ook dat kan de band hechter maken.
jij naast de kooi verhaaltje lezen en wie weet komt ze dan ook meer uit haar schulp en gaat ze op onderzoek uit.
maak een leuke speelboom waar ze in kan spelen en klimmen, altijd leuk. en dan kun ej ook oefenen met op en afstappen.
Bericht Vrijdag 27 Augustus 2010 8:34 am
natasja1979
Eitje

hoi  Reageer met quote  

hoi

bedankt voor jouwn reactie,ik laat lala nu ff nog wennen.
en na twee weken kan ik proberen haar eruit te halen,maar ik moet eerst kijken voor een leuke speelboom voor haar,zodat de hond haar niet kan pakken.

maar nu merk ik dat ze nog moet wennen,en met voorlezen gaat het goed en komt naar je toe om te kijken.
en kan mijn vinger ook tussen de tralies door steken zonder dat ze weg vliegt,en dan zie ik wel aan haar kuif dat je heel erg opgewonden is,dus ze moet eerst daar aan wennen.

nou ik ga ff damiën van school halen,ik spreek je vandaag nog wel oke

groetles natasja
Bericht Vrijdag 27 Augustus 2010 9:17 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je doet het prima zo. de tijd geven en dan komt het ook.
een speelboom kan je ook heel leuk zelf maken. voorbeelden genoeg hier te vinden op het forum. Very Happy
Bericht Vrijdag 27 Augustus 2010 12:21 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:23 pm
  Berichten van afgelopen: