euh, kan je je vraag wat duidelijk stellen? Wat wil je nu precies weten?
Wanneer je kan wieken of hoe lang ze gewiekt blijven?
Vrijdag 5 Maart 2010 6:56 pm
alexandraatje Kamikaze piloot
ik denk dat hij wil weten hoe lang het duurt eer de veren weer aangegroeit zijn.
dat is verschillend per vogel. als ik mijn gaaien wiek, moet ik na een week of 3 toch weer kijken of er al wat is aangegroeid. soms duurt het langer dan andere keren.
als jij je vallkje laat wieken, kijk dan goed hoe het gedaan wordt en kijk dan zeker elke 2 weken even na of er veren zijn aangegroeid. die kan je dan zelf weer afknippen. hoef je alleen maar de lijn te volgen.
Uuuh afgeknipte veren groeien toch niet aan?
Die vernieuwen na de rui toch?
En het verschilt van vogel tot vogel ik heb een valkparkiet die na 2 jaar pas in de rui ging..
Maar het is wel verstandig om in de gaten te houden.
Nieuwe pennen groeien soms hard.
Het is maar hoe je het bedoelt natuurlijk.. ...een pen in ontwikkeling groeit na het knippen nog door tot de natuurlijke lengte....een vogel waarvan de pennen helemaal zijn uitgegroeid na het knippen idd niet meer tot na de rui....het is iig zeker iets om in de gaten te houden...
Jha oke vanuit de huid groeit tie door.
Maar niet waar die is afgeknipt
En mja kortwieken je moet er echt voor kiezen.
Ik doe het niet meer ik heb een valkparkiet die is nu 3 jaar en nu pas haar volledige verenpak weer terug heeft.
Is ook nooit een goede vliegster meer geworden.
En tam blijven ze toch wel ook al kunnen ze vliegen.
Redenen om te wieken zijn legio, heb hier in een ander topic ook het een en ander over geschreven. Ieder moet die keuze voor zich maken natuurlijk. Pipo is ondertussen weer volledig gewiekt, die kan gewoon niet goed vliegen en knalt zo ergens tegen aan als hij schrikt en opvliegt. Cleo is met een paar veren gewiekt omdat ze de neiging heeft om heel stout te doen. Ze vliegt dan lekker telkens weg als ze even in haar kooi moet of komt op plekken waar ze niet mag komen....dus tja, tam blijven als ze kunnen vliegen.....de brave types wel, de donderstenen maken er misbruik van....
Maandag 2 Mei 2011 8:28 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:23 pm