|
|
|
dianatjuhh
Fladderaar
| mijn valkparkiet doet raar |
|
|
hallo allemaal,
Ik heb een vrouwtjes valkparkiet van 7 of 8 Jaar oud. een tamme cinnamon pastel dame. ze Is niet verhuist van kooi of naar een andere hoek.
Maar ze doet een beetje raar de laatste 2 weken.
Ze begind zich te irriteren aan alles.
Voorbeelden:
-haar favo speeltje waar ze altijd zichtzelf mee kroelt. die valt ze de hele tijd aan.
- Je hoeft maar naast de kooi te staan of zitten en ze gaat meteen krijsen en blazen.
- en zomaar uit het niets gaat ze ineens geluiden maken alsof je haar pest, bijv wakker maken terwijl ze zo lekker slapen, mischien kennen valkparkieten eigenaren dit geluid? Dat doet ze gewoon echt uit het niets zon 4 a 5 x per uur. echt raar.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Ik hoor het graag,
Groetjes
diana |
Woensdag 13 Januari 2010 8:13 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Ik heb geen valkparkieten, maar het eerste wat bij mij binnenschiet is pubertijd. |
Woensdag 13 Januari 2010 11:21 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
pubertijd voor een valkje van 8 is een beetje erg laat. ik denk eerder dat ze last van haar hormonen heeft en broeds is. ik weet het niet precies.
als ze haar speeltje aanvalt en zo naar je blaast is dat vaak een territorium gedrag. ik hoop dat het weer snel over gaat. |
Donderdag 14 Januari 2010 9:06 am |
|
|
Sarah
Moderator

Zelf heb ik ook geen valkjes maar voor de pubertijd lijkt het me inderdaad ook wel wat laat te zijn. Maar, het zou wel kunnen dat de hormonen opspelen, zeker ben ik hier ook niet van maar het zou kunnen. |
Donderdag 14 Januari 2010 9:29 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Ik dacht ook aan broedsheid -
Je zou haar wat minder lichturen kunnen geven, minder zachtvoer/eivoer, kijken of het gedrag verbeterd.  |
Donderdag 14 Januari 2010 9:50 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Is er de laatste tijd iets gebeurd? Ben je meer of minder van huis? Is er iets in huis veranderd? |
Donderdag 14 Januari 2010 10:02 am |
|
|
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Nou ja pubertijd en broeds is allebei hormonaal.
Ik vergeet altijd dat die kleintjes eerder de pubertijd in gaan dan amazones. Die kunnen tot hun 7 nog de pubertijd in gaan. Meestal rind hun 4de maar het kan. Mijn fout. |
Donderdag 14 Januari 2010 10:23 am |
|
|
esjo
Moderator

Maakt toch niet uit. Wat je zelf ook al schrijft - het is beidde hormonaal  |
Donderdag 14 Januari 2010 10:41 am |
|
|
|
|
dianatjuhh
Fladderaar
nou dat zijn veel reacties in 1 dag tijd.
We hebben niets veranderd, inrichting hetzelfde.
Ze staat bij ons in de huiskamer dus minder licht is ook weer zo moeilijk dan zitten we allemaal in het donker whaha.
Nou laten we hopen dat ze normaal gaat doen want de enige wie ze niet probeerd te bijten is mijn vader haar beste vriend. whaha.
BIj mij komt ze echt niet meer op mijn hand zitten.
het enige wat veranderd is we hebben een pup van 8.5 maanden oud maar die hebben we ook al even.
Maar als het hormoniaal is dan moeten we gewoon echt afwachten. Mischien is ze een beetje boos omdat zij alleen zit in de kooi en ze hoort allemaal koppels vogels?
groetjes
diana |
Donderdag 14 Januari 2010 5:48 pm |
|
|
Remiedog
Fladderaar
Mijn valkje blaast ook naar me toe maar dan probee ik hem te kalmeren met trosgierst en het werkt vaak  |
Zondag 28 Februari 2010 9:00 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:23 pm
|
|
|
|
|
|