Na-kauwen???

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Valkparkieten forum, voor de valkparkiet

Auteur Onderwerp
Plunk
Eitje

Na-kauwen???  Reageer met quote  

Hallo!

Regelmatig zit ons valkje rustig op z'n stokje in de kooi en dan is het net alsof hij zijn zaadjes/voer opnieuw aan het nakauwen is... Haalt hij dan de zaadjes vanuit zijn krop omhoog om ze nog wat fijner te pikken of weet iemand wat hij precies doet? Hij is nog maar 5 1/2 week oud en eet al bijna geheel zelfstandig... zou hij het eten nog niet kunnen verwerken? Hij pakt wel zelf al steeds zijn grit en maagkiezels...

Ik hoor het graag!!
Bericht Zondag 2 November 2008 10:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Klinkt het een beetje als knarsen wat je wil zeggen?

Indien dat is wat je wil bedoelen dan kan ik je geruststellen, dat is echt met de snavel dat ze knarsen als ze op hun gemak zijn en zich rustig voelen. In het begin klinkt het wat raar dat knarsen maar eens ik wist dat het knarsende geluid wou zeggen dat mijn gaaitjes tot rust kwamen en zich goed voelden klonk het als muziek in mijn oren.

Ben benieuwd of dat is wat je wou zeggen, dat knarsen. Wink
Bericht Zondag 2 November 2008 10:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Plunk
Eitje

Reageer met quote  

Ja het klinkt een beetje als knarsen, maar ik kan steeds net niet zien of hij ook een zaadje in zijn bekje heeft... Het 'lijkt' alsof hij een zaadje in zijn bekkie heeft en deze fijnmaalt (qua geluid dan) maar ik zie steeds geen zaadje... Dus hoop dat het knarsen van zijn snaveltje is dan!! Hij is nu net bij ons en is al zooooo lief en tam en wil het liefst de hele dag eruit... terwijl hij hier dus nog maar 2 dagen is! Dus het zou heel goed kunnen dat hij zich op z'n gemak voelt.
Bericht Zondag 2 November 2008 10:27 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Zo als je het omschrijft lijkt mij ook dat het snaveltje knarsen is.

Dat betekend dat hij zich op zijn gemak voelt en dat is toch een goed teken
Bericht Zondag 2 November 2008 10:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Plunk
Eitje

Reageer met quote  

Dat is zeker een goed teken!! Dan hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken!
Bericht Zondag 2 November 2008 10:35 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: Na-kauwen???  Reageer met quote  

Doet hij dit alleen als hij lekker rustig zit? (Oogjes half dicht??) Dan is het hoogst waarschijnlijk snavelknarsen. Een heerlijk geluid als je weet dat ze het dan naar hun zin hebben. Hartje
Bericht Maandag 3 November 2008 8:01 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Lijkt me inderdaad ook echt snavelknarsen, je zou vermoeden dat ze iets fijnmalen ja, zo klinkt het een beetje maar het is echt puur snavelknarsen. Geniet daarvan, is zo fijn als ze dat doen. Als ze hier beide aan het knarsen zijn lijkt het wel een klein orkestje, haahha. Leuk om te horen vind ik dat en dan weet ik dat ze zich lekker voelen. Laughing
Bericht Maandag 3 November 2008 8:53 am
Iyho
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Lijkt me inderdaad ook echt snavelknarsen, je zou vermoeden dat ze iets fijnmalen ja, zo klinkt het een beetje maar het is echt puur snavelknarsen. Geniet daarvan, is zo fijn als ze dat doen. Als ze hier beide aan het knarsen zijn lijkt het wel een klein orkestje, haahha. Leuk om te horen vind ik dat en dan weet ik dat ze zich lekker voelen. Laughing

Ik heb gisteren Iyho gehaald, en die was gisteren ook al aan het snavelknarsen...
Bericht Dinsdag 11 November 2008 3:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahaha, leuk hé als ze dat doen, ik geniet er echt helemaal van. Super hoor, is zo geruststellend, toch zeker toen ik wist wat het betekende. Veertje
Bericht Dinsdag 11 November 2008 9:05 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Een orkestje! Laughing Ze hebben allemaal een eigen toontje he? Ara's klinken erg hard. Toen ik dat voor de eerste keer hoorde.. Laughing Aga'tjes hebben een lief zacht knarsje. Hartje Hartje Hartje
Bericht Woensdag 12 November 2008 9:08 am
TaraDW
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Een orkestje! Laughing Ze hebben allemaal een eigen toontje he? Ara's klinken erg hard. Toen ik dat voor de eerste keer hoorde.. Laughing Aga'tjes hebben een lief zacht knarsje. Hartje Hartje Hartje

Hoezo ara's klinken erg hard Shocked
Ik herinner me nog mijn lieve valkjes die zo schattig knarsten, maar dan moest ik per se grijze roodstaarten hebben, dat klonk dan natuurlijk al "zachter..." en alsof ik nog niet genoeg had kwam die ara erbij en sjee Shocked

Maar... Het is de reden waarom ie 't doet dat erg belangrijk is Very Happy
Bericht Woensdag 12 November 2008 11:17 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:23 pm
  Berichten van afgelopen: