|
|
|
Firstpoekie
Net uit het ei
|
| net uit ei |
|
|
Hallo, even een vraag. In de voliere hebben we nu jonge valkparkieten en die willen we handtam gaan maken. Ze zijn 17 -09 uit het ei gekomen en nu de vraag, wanneer kunnen ze uit he blok, om binnen gevoerd te worden? En wat voor eten, pap krijgen ze en hoeveel keer per dag? We hebben ook grijze roodstaart binnen ,maar dat is geen bezwaar denk. En met hoeveel weken kunnen ze eventueel verkocht worden? Het zijn lichtgrijze met wit. Ik zal mettertijd nog wel een foto plaatsen. Wie heeft er tips voor me? |
Maandag 21 September 2009 7:23 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
hallo,
ik zou als ik jou was de jongen door de ouders groot laten brgenen. je kan ze vanaf twee weken elke dag een paar keer in je handen nemen, maar laat het voeren aan de ouders over. die weten wat goed is. het brengt zoveel risico's met zich mee als je geen ervaring hebt met handopfok. als je de jongen vanaf 2 weken elke dag een paar keer in je handen houdt worden ze ook tam en wennen ze ook aan je.
je kan de vogels pas verkopen als ze helemaal zelfstandig eten en iet meer bijgevoerd worden door de ouders.
ik raad je ten sterkste aan het op deze manier te doen omdat het anders mogelijk is dat de jongen zterven omdat ze infecties in de krop krijgen, het eten te warm is of zo. daarom kun je de voedinge liever aan de ouders over laten. echt waar. en haast elke vogel is tam te krijgen. een valkje zeker. |
Maandag 21 September 2009 8:13 am |
|
|
Firstpoekie
Net uit het ei
|
Hoi oke, ja dat tam worden en maken is leuk natuurlijk, maar het moet wel op de goede manier. Want met spuitjes enzo werken dat is natuurlijk veel risico, en dat is ook niet de bedoeling. bedankt alvast, en ik schrijf wel hoe het gaat allemaal |
Maandag 21 September 2009 8:26 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ben blij dat je er ook zo over denkt. laat het "vuile werk" maar aan de ouders over en aan jou het plezier. gaat helemaal goed komen.
heel veel plezier er mee en ik kijk uit naar de verhalen |
Maandag 21 September 2009 9:29 am |
|
|
carco
Kuikentje
Houdt je wel de temp in de gaten en of de ouders goed de kleintjes warm houden? Want het is nu eigenlijk veel te koud aan het worden buiten om nog jongen te hebben.
Merk je dat de ouders er toch veel af gaan, dan zou ik toch overwegen om ze binnen te gaan halen.
Groetjes: Caroline. |
Dinsdag 29 September 2009 7:21 pm |
|
|
Firstpoekie
Net uit het ei
|
ja we kijken elke dag even, en de ouders zitten er nog best veel bij. # beginnen al aardig in de veren te komen , maar 1 is nog een kale kikker. Maaer bedankt! |
Woensdag 30 September 2009 12:24 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Hoe gaat het met de kleintjes ? |
Woensdag 7 Oktober 2009 12:25 pm |
|
|
Firstpoekie
Net uit het ei
|
Ja gaat goed.alleen is er wel 1 dood gegaan, wat het was weten we niet. Het was in 1 dag heel erg opgezet, net opgeblazen, en de andere dag was het dood. Was net een week maar ik ga proberen een foto te plaatsen, hopelijk lukt het. |
Woensdag 7 Oktober 2009 12:56 pm |
|
|
esjo
Moderator

Oei, toch geen polyoma. Dan krijgen ze ook een dikke buik door levercirrose. Had het jong ook blauwe plekken?
http://www.dierenkliniekdetore.....lyoma.html
Groeien de anderen allemaal wel goed? |
Woensdag 7 Oktober 2009 1:05 pm |
|
|
|
|
Firstpoekie
Net uit het ei
|
het is elukt, ze staan bij mn fotoalbum enzo. Foto niet erg duidelijk, maar komt nog wel. |
Woensdag 7 Oktober 2009 1:06 pm |
|
|
Firstpoekie
Net uit het ei
|
Nee blauwe plekken hadden ze niet. het was net een opgeblazen ballon, vanaf , ja eigenlijk net onder het kopje Een soort opgeblazen vlies leek het. Verder was de kleur goed, dat opgeblazen was soort doorzichtig. we weten ook niet wat het was, de andere zijn al groter hoor, en doen het goed. Er is 1 witte bij, erg leuk. |
Woensdag 7 Oktober 2009 5:21 pm |
|
|
carco
Kuikentje
Op de foto's zien de kleintjes er goed uit hoor: en die witte dat is een albino
Bedoel je niet het kropje ermee wat je zag zitten?
Woensdag 7 Oktober 2009 7:27 pm |
|
|
|
|
Firstpoekie
Net uit het ei
|
Nou nee zo zag het er niet uit, binnen 1 dag was het zo,alleen de vleugels niet. Ja die witte is denk een albino, wel erg leuk, de ouders zijn ook best met veel wit. |
Donderdag 8 Oktober 2009 12:37 pm |
|
|
carco
Kuikentje
Vreemd hoor
Heb je ook foto's van de ouders? Die zie ik niet in je fotoalbum.
Zijn ze allemaal met wit dons geboren?
In de foto van bovenaf zie ik nl. (volgens mij) een witmasker, een albino ( heeft rode ogen en verder helemaal wit) en een opaline witmasker.
Donderdag 8 Oktober 2009 3:06 pm |
|
|
Firstpoekie
Net uit het ei
|
nee nog niet, ik zal het van het weekend eens doen. Ze waren niet allemaal wit, alleen die enen dn. De andere is ni lichtgrijs/wit, en de andere donkergrijs.Wel heelleuk, ze gaan echt al blazen als je in het blok kijkt. Heb je ook valkjes? gr Tineke |
Donderdag 8 Oktober 2009 7:11 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:23 pm
|
|
|
|
|
|