Nog pap bij-voeren?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Valkparkieten forum, voor de valkparkiet

Auteur Onderwerp
Plunk
Eitje

Nog pap bij-voeren?  Reageer met quote  

Onze Plunk is 5 1/2 week oud en eet eigenlijk alleen maar valkparkieten voer, trosgierst (1 heel klein stukje per dag), wat grit en drinkt zijn water. Officieel zou hij eigenlijk nog 1 keer per dag pap moeten eten, maar dit vertikt hij nu steeds! Als we hem de keus zouden geven tussen pap en zaadjes, dan laat hij de pap direct staan! We hebben 'm al met een spuitje, theelepetje en in een bakje pap gegeven, maar hij wil het alledrie niet... Zijn krop is ook niet leeg, maar steeds aardig gevuld. Moeten wij hem nu toch nog zijn pap geven? En zo ja, hebben we dan geen groot risico op kropverzuring?
Bericht Zondag 2 November 2008 10:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Blijft hij netjes op gewicht?
Bericht Zondag 2 November 2008 10:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Plunk
Eitje

Reageer met quote  

ja dat wel, hij ziet er ook erg goed, vol uit. Maar is het niet wat vroeg dat hij al geheel zelfstandig eet? Of kan dat wel, met 5 en een halve week?
Bericht Zondag 2 November 2008 10:41 pm
Plunk
Eitje

Reageer met quote  

Heb 'm net gewogen (heeft vandaag dus nog geen pap op) en weegt 70 gram... Heb net nog wel pap proberen te geven, maar draait z'n kop weg als ik met het lepeltje al voor 'm kom.. Hij heeft wel net weer zaadjes zitten pikken en eet deze ook daadwerkelijk op... (dus niet alleen mee aan't spelen)
Bericht Zondag 2 November 2008 11:40 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Is hij echt zo oud of is hij iets ouder? (Ik weet niet precies wanneer valkjes zelfstandig worden maar 5,5 week klinkt erg jong)
Als hij goed zelf eet dan kan je proberen om pap aan te blijven bieden, maar als hij niet wil en goed op gewicht blijft..
Bericht Maandag 3 November 2008 8:05 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Plunk
Eitje

Reageer met quote  

Volgens de kweker, waar wij 'm hebben gekocht is hij 5,5 weken oud. En naar ons idee klopt dit wel, gezien zijn uiterlijk, gedrag, vlieg'kwaliteit' etc... Hij is vandaag weer gewogen en weegt nu 71,5 gram.. Dus 1,5 gram aangekomen ten op zichte van gister. Vandaag weer pap proberen te geven en weigert het weer... Draait z'n kop meteen weer weg. Eet ook netjes al zijn voer op.. Aan het eind van de dag liggen er nagenoeg alleen nog vliesjes in z'n voer bakje. Dus ik denk dat hij toch echt een hele vroege zelfstandige parkiet is!? Hij valt in ieder geval niet af, dus dat is het belangrijkste, en is ook erg fit en actief!
Bericht Maandag 3 November 2008 10:09 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat klinkt idd. als een erg vroege zelfstandige parkiet.
Blijf hem gewoon wegen (elke dag op hetzelfde tijdstip) en zolang hij niet afvalt, fit en actief is, lijkt er niets aan de hand.
's Avonds voordat hij gaat slapen zou ik wel even zijn krob controleren, of die niet leeg is. Eventueel kun je 's avonds voor dat hij gaat slapen nog wat pap aanbiedden.
Bericht Maandag 3 November 2008 10:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat klinkt inderdaad prima. Je vindt ook geen gepelde zaadjes onderin de kooi? (Ik neem aan van niet, waarschijnlijk zie ik weer beren op de weg. Laughing )
Weeg je hem 's ochtends? Smile
Bericht Dinsdag 4 November 2008 8:06 am
Plunk
Eitje

Reageer met quote  

Nee vind nergens gepelde zaadjes... Hij eet echt goed en drinken is ook geen probleem. Neemt ook zelf zijn grit wanneer hij het nodig heeft! is ook erg levendig! Ik weeg hem altijd 's avonds.
Bericht Dinsdag 4 November 2008 2:12 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh dat gaat helemaal goed zo te horen! Very Happy
Over grit zijn de meningen verdeeld. Probeer het niet 'vrij' te verstrekken. Er zijn meerdere gevallen bekend van vogels waarvan bleek dat hun hele krop vol zat met grit. (Bij sectie)
Bericht Woensdag 5 November 2008 7:44 am
Plunk
Eitje

Reageer met quote  

Heb het grit in een hele kleine portie in z'n kooi staan... Ik heb 't 'm ook nog maar 1 keer zien pikken de afgelopen week... Hij is weer goed aangekomen in gewicht, vanavond gewogen en weegt nu 80 gram... Dus dat zit wel goed..! Het is echt een schatje! Vind het zó fijn om de hele avond bij ons te zitten en wordt het liefst de hele avond gekroeld en geeft heel veel kusjes! En dat terwijl die nog maar net een weekje bij ons is! Vliegen is nog niet zijn sterkste kant, maar hij is ook nog wel jong.. Maar dat komt allemaal goed...
Bericht Donderdag 6 November 2008 12:50 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:24 pm
  Berichten van afgelopen: