Pirate Jack, de bangerik

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Valkparkieten forum, voor de valkparkiet

Auteur Onderwerp
Aerugo
Eitje

Pirate Jack, de bangerik  Reageer met quote  

Hallo iedereen.

Ik heb nu al een klein jaartje een valkparkiet. Zijn naam is Jack omdat het er een ruig valkje uitziet. Nou niet dus Razz

Hij is heel erg bang. Van alles. Na een half jaartje had ik hem al zo ver gekregen dat hij trosgierst van me aanneemt, maar mijn handen mogen niet te dicht bij hem komen. Ik zou hem graag wat trainen, omdat ik de hele dag werken ben, terwijl hij moederziel alleen in zijn kooi zit. Ik dacht: als ik hem dingetjes leer, kan ik hem wat speelgoed achterlaten en wanneer ik thuiskom trainen/spelen.

Van speelgoed moet hij niets hebben en van mij evenmin! Ik kan dicht bij zijn kooi komen, ik kan de kooi openzetten, ... Ik kan hem zelfs op een stok laten zitten, zolang als mijn handen maar ver genoeg van hem verwijdert zijn.

Zoals ik al zei zou ik hem toch heel graag trainen, maar daarvoor zou ik hem willen leren opstappen op mijn handen. Tips, truckjes, raad, ... zijn welkom. Na een jaar bang van me te zijn begint het me toch echt wel te vervelen.

Zou hem kortwieken helpen?

P.s.: Na wat rondzoeken op het internet blijkt dat je een valkje ook kan trainen met een clicker. Deze heb ik dus besteld en zal kijken wat ik er mee kan doen.
Bericht Woensdag 18 Mei 2011 7:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

je hebt duidelijk al veel geduld gehad en enkel met blijven oefenen kan je hem zover krijgen. Hoe dan ook geen dwang zetten met je handen of zo want hij moet je kunnen vertrouwen en als je handen een bedreiging zijn voor hem dan kan je van 0 opnieuw beginnen. In elk geval ben je al verder geraakt met de trosgierst. Iets wat ze lekker vinden kan wonderen doen na verloop van tijd, oefening en geduld. Probeer eens of hij pijnboompitjes lekker vindt.
Bericht Zaterdag 21 Mei 2011 2:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:24 pm
  Berichten van afgelopen: