|
|
|
val472
Eitje
|
| ring |
|
|
hallo ben beetje ongerust,dierenarts heeft vandaag ring verwijder van tatou die ring was veel te strak en moest af,ze heeft dat met ringschaartje gedaan maja heb me verschrok want dat ging niet goed en ook bloed, dan heeft ze antibiotica spuitje gegeven..hij is nu zo zielig en kan bijna niet lopen.wie heeft er ervaring mee en gaat het pootje van zelf genezen.alvast bedankt |
Woensdag 6 Mei 2009 2:21 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ja, wij hebben zelf het ringetje van onze kanarie er af gehaald. hetzelfde probleem. veel bloed maar dat stelpt vanzelf. omdat het pijn doet gaat het lopen nu niet goed maar over een paar dagen is dat over hoor. onze kanarie gebruikt haar pootje weer heel goed zonder problemen. niet bang zijn, komt allemaal weer goed. |
Woensdag 6 Mei 2009 2:23 pm |
|
|
val472
Eitje
|
ik hoop het,dat hij ma snel beter word..bedankt voor de snel reactie |
Woensdag 6 Mei 2009 2:26 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
lat je valkje lekker warm zitten dat helpt ook. hij voelt zich nu een beetje ellendig maar dat is snel weer over hoor |
Woensdag 6 Mei 2009 2:27 pm |
|
|
dianatjuhh
Fladderaar
hoii ik denk helaas dat het bij mijn valkparkiet hetzelfde is..
ik heb hem nu zon 6 maanden het is een koppel.. maar ik denk dat de ring te strak zit.. de vogels waren dun toen ik ze kreeg ze zijn dikker geworden.. de ring zit echt tegen zijn poot aan en kan niet op en neer bewegen ik denk dat ik ook maar eens de ring laat verwijderen..
hij heeft er geen last van maar ik denk dat het beter is als ik hem weghaal..
groetjess
diana |
Woensdag 6 Mei 2009 7:41 pm |
|
|
|
|
val472
Eitje
|
zag wel al n'tijdje dat hij soms stijf pootje waar ring is,ma dacht niet dat hij daarlast van had,en opeens gisteren was het echt fel..als ik jou was zou ik toch weg doen..merk dat hij rond zijn oog aan de kant van poot heel rood is,is het normaal |
Woensdag 6 Mei 2009 7:56 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: ring |
|
|
Oh jee wat erg zeg. Ik heb dit wel vaker gehoord maar heb het nog niet zelf meegemaakt. Zat de ring eerst wel goed? |
Donderdag 7 Mei 2009 6:36 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik denk dat je vogel gewoon wat over reageert nu op de pijn. wacht een paar dagen rustig af en kijk of het pootje weer wat meer gebruikt gaat worden. het kan wel een tijdje gaan duren hoor eer hij er weer op kan staan. onze kanarie heeft er echt lang over gedaan om er weer op te staan en zo. was ook na het weghalen van het ringetje een hele tijd lang heel erg rood. ze heeft ook een paar teentjes afgebeten maar nu is alles weer prima. ze kan haar pootje weer goed gebruiken. ik weet dat een ring altijd garantie geefgt dat eht van een kweker komt, maar ben er niet echt blij mee. heb liever dat de kleinere vogels geen ring hebben vanwege dit soort problemen.
diana, ik zou als ik jou was het ringetje zo snel mogelijk weg laten halen. als je het zelf kunt doe je het zelf, anders even door een deskundige laten doen dan ben je de problemen voor en dat scheelt een hoop. |
Donderdag 7 Mei 2009 6:54 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:24 pm
|
|
|
|
|
|