|
|
|
nathaliedje
Eitje
| slaperig |
|
|
Hallo iedereen, misschien maken wij ons te snel zorgen, maarja we moeten ook nog een hoop leren.
Zaterdag hebben wij onze Frodo opgehaald, hij heeft van het weekend al heel enthousiast bij ons gezeten, want hij wil liever bij ons zitten dan in de kooi. Maar we zijn zaterdag en zondag ook een paar uur weg geweest zodat hij even rust had.
Hij was zondag in ieder geval heel erg enthousiast.
Maar vandaag niet, hij wilt alleen op mijn schouder slapen, heeft zich wel wat gewassen en ook gegeten.
Is dit zorgelijk of is hij misschien gewoon moe zoals wij dat ook wel een zijn?
Nog een vraagje, laat iedereen zijn valkje testen?? op bek en verenrot en op de papagaaienziekte??
Alvast bedankt voor de reacties. Groetjes Nathalie en Paul en Frodo (die nu heerlijk in mijn nek slaapt en zachtjes piert in mijn oor, hihi wat een leuk beestje, we zijn er echt super blij mee). |
Maandag 11 Mei 2009 8:50 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Hoi, gefeliciteerd met de thuis komst van jullie valkje
Eet hij al goed zelfstandig? Wat misschien wel handig is, is om hem 's ochtends te wegen zodat je weet wat zijn gewicht is.
Wanneer een vogel gaat afvallen weet je dat er iets niet goed is of dat hij te weinig binnen krijgt.
Jullie valkje is nog jong dus zal ook nog veel slapen.
Veel mensen laten hun valkje niet testen omdat de testkosten vaak duurder zijn dan het vogeltje zelf. Maar zeker wanneer je er een vogel bij wilt is het toch wel heel verstandig om te gaan testen. |
Maandag 11 Mei 2009 9:38 am |
|
|
Sarah
Moderator

Is Frodo zijn gewicht in orde? Het gewicht is vaak de eerste barometer die aangeeft of alles in orde is. Het is niet direct alarmerend als je gaaitje ff een dutje doet hoor, misschien zijn de voorbije dagen wat zwaar geweest voor Frodo maar dan zou Frodo toch ook wat actief moeten zijn verder op de dag. Dat Frodo goed eet is al niet slecht maar zit Frodo in een bolletje of gewoon om te slapen? Heb je het idee dat Frodo zich slapjes voelt of gewoon wat moe?
Het is niet gek dat je je zorgen maakt, beter veel vragen stellen dan te laat reageren, vaak is er niets aan de hand maar je weet nooit natuurlijk. Enfin, het testen, bij valkjes weet ik het niet zogoed of iedereen het doet maar het is altijd beter natuurlijk. |
Maandag 11 Mei 2009 9:41 am |
|
|
|
|
nathaliedje
Eitje
Tja ik weet niet hoeveel hij weegt, maar hij ziet er goed uit, niet te dik niet te dun. Hij is nu wel wat wakker en zit weer aan de trosgierst te eten.
Hij heeft zich nu ook een beetje gewassen.
Het is toch wel spannend zo'n vogeltje voor het eerst verzorgen.
Ik heb uiteraard gelezen dat ze prooidieren zijn en dat als ze ziek zijn dat ze dat het liefst zolang mogelijk niet laten zien aan je.
Ik denk toch wel dat hij moe is van het nieuwe huis, nieuwe mensen al die aandacht.
Maar we houden hem wel even goed in de gaten, vanmorgen zat hij idd als een bolletje op de tak te slapen.
Hij lag net in mijn nek te dutten tussen mijn haren daar moest ie van niezen, wel schattig die kleine niesjes.
gr. nathalie |
Maandag 11 Mei 2009 9:50 am |
|
|
|
|
nathaliedje
Eitje
hmm er staat eitje onder mijn naam ??? hoe komt dat??
Ik zal hem straks even wegen en dit elke dag doen om het in de gaten te houden.
Hebben jullie daar een schema voor ergens verstopt zitten op het forum?
Ik ben wel heel blij met jullie hoor, wat fijn om zo snel antwoord te krijgen.
oja hij eet zelfstandig, eerder mochten we hem niet ophalen bij de kweker, dus dat is dik voor mekaar, hij drinkt ook.
gr. nathalie |
Maandag 11 Mei 2009 9:53 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik denk dat jou valkje nog echt een heel klein valkje is en daarom wat meer slaapt. als je ziet dat hij daarna toch weer wat eet en wat actiever is dan is hij weer een beetje meer bij maar hij heeft gewoon wat meer slaap nodig. net wat je zegt,, is het weekeinde best druk voor hem geweest en dan moet je dat daarna weer inhalen.
je hebt eitje onder je naam staan omdat je nieuw hier bent. hoe meer je post, hoe verder je groeit, dus op een gegeven moment kom je uit je ei en ga je vliegen.
we hebben geen schema om bij te houden hoe zwaar onze gaaien zijn. iik heb het nog nooit gedaan. meestal zie ik al snel of er iets aan de hand is of niet. ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor en mocht je het echt niet meer weten, kun je altijd je kweker even bellen en vragen. die weet het het beste omdat het daar vandaan komt.
natuurlijk proberen wij jou ook bij te staan en te helpen. |
Maandag 11 Mei 2009 10:01 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
quote:
Originally posted by nathaliedje
hmm er staat eitje onder mijn naam ??? hoe komt dat??
Ik zal hem straks even wegen en dit elke dag doen om het in de gaten te houden.
Hebben jullie daar een schema voor ergens verstopt zitten op het forum?
Ik ben wel heel blij met jullie hoor, wat fijn om zo snel antwoord te krijgen.
oja hij eet zelfstandig, eerder mochten we hem niet ophalen bij de kweker, dus dat is dik voor mekaar, hij drinkt ook.
gr. nathalie
Wacht maar, nu ben je een "eitje" en straks "een kuikentje" maar je groeit nog verder hoor, hahhaa.
Als ze slapen zitten ze automatisch een klein beetje meer bol maar dat is niet erg, ze steken dan ook meestal hun snaveltje onder hun veertjes dus dat is niet erg maar echt bol zitten en dikwijls zelfs in een bolletje zitten op de bodem zonder echt veel te bewegen, dat is hetgeen wat ik wou zeggen, dat verschil zou je zien.
Volgens mij was het gewoon een dutje maar wel goed dat je snel reageert met vragen stellen maar probeer inderdaad elke morgen je gaaitje ff op de weegschaal te zetten, het gewicht is o zo belangrijk en nog voor je uiterlijk iets merkt laat het gewicht veel zien of het goed gaat of niet.
Groetjes |
Maandag 11 Mei 2009 1:51 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:24 pm
|
|
|
|
|